Terug naar overzicht
Da moet natuurlijk iedereen voor zichzelf uitmaken! Maar wij willen absoluut onze vrienden erbij hebben aangezien ik met velen van hen een betere band heb dan met bepaalde familieleden. Familie is altijd zo een beetje een verplichting hé!Wij hebben dus een 150-tal genodigden.Groetjes
hey, wij nodigen tantes en nonkels uit en meme's en pepe's en al onze vrienden. Ook onze buren komen omdat we hier een goede band mee hebben. Mijn mama haar neven en nichten komen ook (3 koppels omdat mama geen broers of zussen heeft en enkel mama nog leeft)wij komen op 70 personen. nichten en neven van bjorn komen naar receptie...Zijn zus is vorige maand getrouwd en dat was een feestje - enkel eten - met 22 personen. memes en pepes en broers en zussen en ouders...tantes en nonkels kwamen op receptieDat beslis je zelf he... welk budget wil je uitgeven... Mijn vriendin is 5 jaar geleden getrouwd en tantes en nonkels receptie Enkel vrienden en ouders op het feest... eten -dansen - overnachting voor iedereen op hun kosten op hotel in de ardennen en 's morgens ontbijten met iedereen...doe gewoon wat je zelf wil... voor iedereen goed doen lukt toch nietgroetjes ellen
Hi Stephanie,ben het volkomen eens met Annelies hieronder.Familieleden zijn 'vrienden' die je niet kiest.Wij nodigen, behalve de familie dus, vrienden en collega's uit die wij al jarenlang kennen. Stuk voor stuk mensen van wie je weet wat je er aan hebt en die dus niet op ons feest mogen ontbreken, vinden wij. Dus wij zitten aan een 100-tal gasten (niet teveel, niet te weinig). Bij ons is het ook zo dat de familie onder de gasten gemengd zit en niet aan één eretafel (geen ouders van bruidegoms zijde) hetgeen voor een beter klimaat zorgt. Zo doen wij dat. Groetjes
wij gingen het eerst klein houden maar hebben nu gekozen voor alles erop en eraan en hebben zo'n 180 genodigden voor het avondfeest en slechtst 80 voor de receptie: goede collega's, vrienden, familie, vrienden van de ouders en dan nog de partners erbij zo kom je snel aan veel mensen..budgettair is dit wel even slikken maar je moet rekenen dat je wel 50% per persoon terugkrijgt als cadeau...
Bedankt voor jullie snelle reactie! Ik vind het echt niet gemakkelijk... Onze vrienden zijn meer onze familie en dan heb je nog het probleem van enkele tantes die we heel graag hebben, maar enkele nonkels en tantes die we absoluut liever niet op het feest hebben... Maar je kan toch niet een deel van de familie uitnodigen? Moeilijk moeilijk :)
Hoi,Wij houden in de namiddag een viering in de tuin van de feestzaal voor +/-100 pers. waaronder vrienden, familie, collega's, buren, ...Daarna eten we met de familie, getuigen en de beste vrienden waarbij we op 41 pers. komen.Nadien worden de andere vrienden en collega's uitgenodigd om een danske te placeren en een stukje taart te eten. Dat zullen +/-100 pers. zijn.groetjes,Nele08-08-09
Hoi Nele,Dus eigenlijk hou je eerst een receptie in de tuin, dan ga je in intieme kring eten en dan hou je een feest met taart? Ah ja dat is ook wel een idee... Mag ik vragen hoe jouw uurplanning er dan uitziet? Het is dan eigenlijk de bedoeling dat de anderen thuis gaan eten?Groetjes
@stephanie: om 17u is de viering, dan een glaasje erna en om 19u zitten we aan tafel. We zitten super centraal voor ons feest waardoor het voor vrienden en collega's niet te moeilijk is om ff naar huis te gaan of in de buurt iets te gaan eten. De vrienden die echt van te ver moeten komen hebben we gevraagd op het eten. Er zijn ook wel wat vrienden die niet naar de viering komen maar pas om 21u naar het avondfeest (met dessertbuffet, kaasplankjes, versch. soorten vleesjes, ...) waardoor alles eigenlijk perfect opgelost is.groetjesNele08-08-09
@ NeleKlinkt echt wel goed. En waar doe je dat?GroetjesStephanie
@Stephanie: Dat gebeurt allemaal in de tuin van Salons de Romree in Grimbergen, behalve het eten en dansen, dat zal binnen zijn. Ik zie er al enorm naar uit, nog 38 dagen! Je mag me gerust mailen als je nog vragen hebt over hoe wij onze dag hebben ingedeeld of eendert wat op nele_perdaens@hotmail.comgroetjes
Wij wisten op voorhand dat het een groot feest zou zijn. We hebben allebei een grote familie en een grote vriendengroep.Uiteindelijk zijn we toch nog een beetje geschrokken. We dachten van maximum 150 personen te vragen voor het avondfeest en het zullen er meer dan 170 zijn. Gelukkig moet mijn kant van de familie van ver komen (van de provincie A'pen en we trouwen in W-Vlaanderen). Misschien dat er dan een aantal niet zullen komen, maar we kunnen dan tenminste zeggen dat we ze uitgenodigd hebben.Voor de receptie rekenen we op een kleine 80 man (collega's, buren, kenissen, klanten en leverenciers).veel succesVanessa24/10/09
wij hadden een kleinschalig feest en dat was zalig!wij kozen voor echte luxe, maar enkel voor de beste vrienden en naaste familiegeen minuut spijt van gehad!
Hallo,Wij kozen ook voor een kleinschalig feest ongeveer een 5otig tal personen en we hebben er van genoten. We konden met iedereen eens gaan praten hebben en we hadden toch nog wat tijd om er met ons tweetjes van te genieten.Als je een goed zaaltje wilt voor een max van 10 personen: Feestzaal Agathea in Landskouter( Oosterzele). groeten, Annelies.
Hey Stephanie,Wij hebben een 60 - 70 tal mensen uitgenodigd. Onze vrienden uiteraard en een deel van de familie. Tantes en nonkels waar ik een mindere band mee heb nodig ik niet uit. groetjes
@Sophie En lukt dat? Geen ruzie?Het zou bij ons nogal voor ruzie zorgen...Kan het mij zo al voorstellen.