Terug naar overzicht
Normaal gezien duurt een burgerlijk huwelijk echt niet lang (kwartiertje à 20 minuten). Zeker niet als je ook voor de kerk trouwt. Ik denk dat als je om 10u30 wet trouwt en je niet van plan bent om tussen de wet en de kerk nog ergens naar toe te gaan, dit wel goed gerekend is.Wij trouwen 'smorgens om 10u30 en pas 's namiddags om 14u30. Tussendoor hebben we een lichte lunch (broodjes voor de suite) en onze fotoshoot gepland.Veel succesVanessa24/10/09
Hey VanessaJa niet teveel tijd tussenlaten ook want ik denk dat de meeste kindjes wel aan de kerk zullen wachten en niet aan de gemeenteVanessa: Ik heb een beetje dezelfde planning als jou: 10h30 voor de wet, 14h00 voor de kerkIk denk dat we ook een lunch gaan geven en zeker foto's nemenhouden jullie een picknick voorzien of toch een apart zaaltje geboekt voor de lunch? Ik vrees een beetje voor slecht weer (15/05/10 je weet maar nooit)
@SofieWij hebben maar een kleine suite en wij voorzien gewoon de broodjes bij ons thuis. Terwijl wij dan foto's van ons tweetjes laten nemen, kan de rest op het gemakje eten. Wij gokken ook niet op goed weer en we hebben eigenlijk ook niet veel budget meer over en daarom doen we het gewoon thuis.groetjes
Hey,persoonlijk vind ik 11u30 vrij vroeg voor een mis aangezien er voormiddag altijd begrafenissen kunnen zijn op een zaterdag vooral dan..Ik zou de wet om 11u zetten dan, dan kun je na een paar foto's de kerk betreden.Ikzelf zou een lange fotosessie niet zien zitten na de wet omdat er toch nog ander koppeltjes zullen trouwen na je, en mocht het regenen...En ook nog: het hangt van de gemeente af wss maar wij konden het tijdstip van het burgerlijk huwelijk niet kiezen, we moesten volgen op een ander koppel dus wij moesten eerst de wet laten vastleggen en dan pas de kerk. Veel succes!Groetjes.
Bedankt van jullie reacties!Ondertussen hebben we het snelsnel moeten vastleggen :-) Blijkbaar was er ondertussen al een ander burgerlijk huwelijk gepland om 11u00 en daarom vroeg de beambte van de gemeente of ze ons om 10u30 kon inschrijven en het kerkelijk huwelijk konden verzetten naar 11u00. Zo gevraagd zo gedaan. De Deken maakte er geen probleem van. Nu maar hopen dat hij het niet vergeet aan te passen in zijn agenda, want hij wist al niet meer dat wij gisteren bij hem waren langsgeweest :-Dgroetjes
trouw je toevallig in Sint-Gillis?
@ Ellen: neen, in Hamme. Hoezo mss?Wij hebben ons huwelijk dus vastgelegd; voor de wet om 10u30 en de kerk een half uurtje vervroegd om 11u00 dus. Gisteren zijn we naar een zaal gaan kijken, een PRACHT van een zaal! En natuurlijk... bezet :'-( De week na onze datum is wel nog vrij en nu zitten we dus te denken aan 'zouden we naar het gemeentehuis en de Deken gaan om te vragen het een week later te leggen'? Maar persoonlijk durf ik dit al niet meer zo goed, want we hebben bij de Deken het al eens laten veranderen hé :-/Morgen gaan we nog een laatste zaal bezoeken, waarvan we weten dat ze vrij is, dus ik hoop gewoon dat deze ook echt PRACHTIG is, zodat ik niet meer moet twijfelen. Maar ik vind het menu wel minder mijn ding daar :-( Pff!! Wat is jullie mening hierover?groetjes
Hallo,bij ons is de gemeente om 11.30 en de kerk om 14.30u. Ik heb er expres veel tijd tussen gelaten, omdat wij een half uurtje moeten rijden van het gemeentehuis naar de kerk. En mijn grootvader heeft kanker, zodoende kan hij thuis even gaan rusten vooraleer naar de kerk verder te moeten.Je moet zelf zien wat je het beste vindt, iedereen regelt dit toch naar zijn eigen zin hoor! Let niet op commentaren van anderen maar doe gewoon waar je zin in hebt. Het is jouw dag!Cindy 10.10.09