Nu Online
Momenteel zijn er 564 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Budget

5-7-2009 21:57:20
Dag lotgenoten :-),

Wij trouwen op 22 mei 2010 en zijn nu net 1 week verloofd. We hebben ondertussen al heel wat opzoekingswerk gedaan en zijn nu aanbeland bij het toch niet onbelangrijke onderdeel 'budget' :'-(. Hebben jullie tips en trics om dit te bepalen?

Alvast aan iedereen een dikke proficiat met de verloving.

Groetjes,
Nele

Nele
22-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1014

Lindsey
14-8-2009
 Meld misbruik5-7-2009 22:07:18

Wij hebben in excel een lijst gemaakt met alles wat moet georganiseerd worden .. Feestzaal, catering, vervoer, kerk, jurk, kostuum ... enz enz

Dan hebben we ernaast een kolom met hoeveel we eraan willen uitgeven maximum
dan ernaast een kolom met hoeveel we er uiteindelijk aan uitgegeven hebben
en een kolom hoeveel winst/verlies we gemaakt hebben ..
Zo hebben we ervoor gezorgd om bij verlies op andere dingen te besparen ...

annabel
12-6-2010
 Meld misbruik5-7-2009 22:09:04

heel interessant!trouw twee weken na u...ga dus ook geregeld eens komen kijken hier!
ik weet wel dat uw budget op zal zijn :)))
ale...bij mij dan toch!

succes he!!!

Kelly

Meld misbruik5-7-2009 22:29:55

Dag Nele,

wij zijn ondertussen 2 maanden getrouwd en wij hebben net als bij Linsey een lijst in exel gemaakt met alle uitgaveposten.
Wat we eraan willen uitgeven en wat we er aan uitgegeven hebben. Ga op tijd eens rondhoren bij de bloemist, videograaf, fotograaf, wet, kerk, feestzaal, eten, kaartjes, ... en vergelijk alles met elkaar! Zo krijg je ook een realistischer beeld van hoeveel bepaalde dingen kosten.
Wij hebben vb. een amateur foto- en videograaf genomen en hebben daar echt geen spijt van gehad!

Groetjes,
Kelly

Annelies
13-6-2009
 Meld misbruik5-7-2009 23:33:04

hey nele,

wat vooral belangrijk is, is om een realistisch budget voor ogen te houden. Wat je zelf wil uitgeven klopt vaak niet met de realiteit. Voorzie ook liever wat meer in de planning, dan dat je achteraf zware kloppen krijgt.
Wij hebben veel bespaard met veel zelf te doen en te maken (zoals de uitnodigingen) en vooral de keuze van de zaal is belangrijk. Bij ons heeft ons feest 'amper' zo'n 3300 euro gekost voor het diner met de familie (18 man) en een late-nightsnack en dessertenbugget voor 135 gasten. In vergelijk met de andere prijzen die we hadden gekregen, hebben we echt wel een koopje gedaan :)

veel succes met de planning!

groetjes Annelies

Eva
10-10-2009
 Meld misbruik6-7-2009 9:03:49

Dag Nele,

net zoals de mensen hieronder hebben wij een excel lijstje gemaakt met de geschatte uitgaven per item en dan de effectieve uitgaven. We merken momenteel wel dat we al minder uitgegeven hebben dan verwacht en met dat lijstje is dat makkelijk bij te houden.

Zorg wel dat je de prijzen realistisch neemt en naar jouw wensen. Niet iedereen heeft dezelfde ideeën over trouwen, sommigen houden het liever traditioneel, anderen geven een fuif voor de grootste groep en eten voor een kleine groep. Het budget kan op deze manier een groot verschil uitmaken als je de twee zou vergelijken.

Dus eerst kijken wat je wilt, lijstje maken met alles wat jullie zullen moeten aankopen (ook dingen die je bv krijgt van je ouders of zo) en dan bedragen erop plakken.

Veel succes alvast!
Groeten,
Eva

10/10/'09

tami
26-6-2010
 Meld misbruik6-7-2009 12:25:21

Hi Nele,

wij hebben het andersom aangepakt ; hebben een voorlopig max. budget vooropgesteld en zijn daarbinnen beginnen zoeken naar een zaal. Zoals Annelies heel terecht opmerkt, kan je een pak besparen op bv. uitnodigingen of vervoer ; wij hebben een vriend die met ons zijn wagen vervoert. Wij zorgen voor de decoratie van de wagen. Onze uitnodigingen maken we zelf. Ook de naamkaarten op tafel maken we zelf ; dit is meteen ook het menu.
Fotograaf is één van mijn vrienden van wie ik het werk ken. Maar er zijn ook hogescholen bv. tot wie je je zou kunnen richten (afdeling fotografie, laatstejaarsstudenten) of soms vind je hier op het forum ook wel eens berichtjes van beginnende fotografen.
Voor een trouwjurk las ik op dit forum over Tati, een Frans modehuis waar je geen fortuinen hoeft uit te geven voor een jurk.
Als ik zo vrij mag zijn : stop nooit bij één prijs. Zorg dat je er minstens 3 hebt zodat je een idee krijgt van de gemiddelde prijs en maak van dit forum gebruik voor nuttige adressen èn prijzen.
Veel sukses !
Groetjes

KARIN
22-5-2010
 Meld misbruik6-7-2009 12:28:00

Hoi
Wij trouwen dezelfde dag als jullie en als ik jullie was zou ik eerst op jacht gaan nr een zaal, vergelijken en kijken want dat gaat de grootste hap uit jullie budget worden. Erna kan je dan een lijstje maken met schatting van de rest...
Grtjs
Karin

s
1-6-2007
 Meld misbruik6-7-2009 15:04:25

Maak een lijstje van zaken die jullie allemaal willen. Kan je zelf maken of via lijstjes die je vind in trouwmagazines of via internet.

Zoek dan prijzen van die zaken. Je kan prijzen schatten, maar beter is om er echt realistische gangbare prijzen op te zetten.

Welke zaken zijn belangrijk?? Wil je een kleed van 2000 euro dat je daarna nooit meer aandoet? Of ben je tevreden met eentje van 700 euro??
Ga je besparen op ringen die je heel je leven gaat dragen omdat je ook een videograaf en speciaalvervoer wil?

Hoeveel gaat de zaal ongeveer zijn?(grootste kost meestal!)

Zoek via de zoekbalk van deze site eens naar budget lijstjes. Die geven al een bepaald beeld al ga je daar heel veel verschillen in zien staan.
De ene heeft schoenen van 150 euro voor één dag, de andere schoenen van 50 euro om te kunnen afdragen.

Kathleen
22-5-2010
 Meld misbruik6-7-2009 16:14:07

Wij trouwen ook deze dag!
Ik ben eerst op zoek gegaan naar een zaal aangezien dit het grootste deel van het budget is. Bij ons wordt dit ook door de ouders betaald dus dat is een groot voordeel. Ook de kledij is niet voor onze rekening. De bloemen, de uitnodigingen, de foto's etc wel. Hiervan ga ik idd meerdere prijsoffertes vragen en zo gaan voor prijs/kwaliteit!
Good luck!

kathleen

Nele
22-5-2010
 Meld misbruik6-7-2009 20:35:22

Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie interessante tips! Wij gaan hier zeker gebruik van maken!!

Groetjes!

Tommy

Meld misbruik6-7-2009 22:19:46

Beste,
Hebben jullie al gedacht aan een goedkope fotograaf die zeer goede kwaliteit geeft ?

christ

Meld misbruik7-7-2009 0:24:08

besparen in budget komt helaas voor sommigen niet overeen met kwaliteit of de wet.
kijk dus goed uit alvorens je beslissingen neemt...
k zie hier vaak zwartwerkers reclame maken, vroeg of laat loopt dit fout... het zal je maar overkomen dat het nét op jouw mooiste dag is!

tip voor fotoreportage: www.huwelijksfotografie.info

Inneke

Meld misbruik13-7-2009 20:24:09

Ik had een vraagje voor Annelies: je sprak van een late night snack en desssertenbuffet voor de meeste gasten, was dat een aparte traiteur die dit regelde (indien ja, wie?) of was dat bij de door jullie gekozen zaal?

Alvast bedankt!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...