TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sofie
|
7-7-2009 9:14:28
hmm idd niet gemakkelijk
ik zou gewoon beleefd blijven en terugmailen dat je dit liever niet hebt. En dat, als je één uitzondering maakt (voor zijn kinderen) er wss nog zullen zijn dus dat je dit wilt vermijden. Jij beslist hé, het is jouw feest! Wij zijn ook met 180 uitgekomen voor het feest waar we op 130 rekenden en veel minder voor de receptie maar mss zeggen er nog wat mensen af :-)
|
|
Wendy
12-6-2010
|
7-7-2009 9:33:50
Hey Sofie,
Da's bij ons ook het geval. Mijn toekomstige schoonzus had al beloofd aan haar kindjes dat ze naar het feest mochten komen, en tegen mij zei ze liefjes 'maar je hoort dat toch nog? dat de kindjes mee-eten met de grote en dan nog efkes meedansen, en daarna kunnen we hen vlug naar huis brengen en dan terugkomen' Maar dat gaat ook geen waar zijn! Mijn twee toekomstige schoonzussen samen hebben 6 kindjes, die zullen tussen de 2 en 7 jaar oud zijn. Zie je ons al zitten aan de eretafel? Met 6 kinderen erbij? En die moeten dan bijna 3 uur aan tafel zitten?
Wij hebben het opgelost door te zeggen dat we hun ouders (dus schoonouders van mijn ventje zijn broer en zus) naar de receptie vragen, dan kunnen zij bij hun vertrek de kinderen meenemen en zijn zij maar de oppas voor de avond.
Kleine kindjes kunnen toch niet op een avondfeest?
Wel moeilijk natuurlijk om dit aan hen te vertellen.. Misschien is het nog gemakkelijkst om ook op die mail van je (schoonbroer) te antwoorden, dat je dit liever niet zou hebben. Zet er dan ook bij waarom, of niet. Het is jouw trouwfeest dus ook jouw beslissing, maar ik heb hier ook al gemerkt dat je dan toch gemakkelijk op iemand zijn tenen trapt..
Groetjes, Wendy
|
|
Véronique
31-7-2009
|
7-7-2009 10:46:47
Voet bij stuk houden! De tante van mijn verloofde was ook op haar tenen getrapt omdat haar kinderen niet mee mochten komen (zijn 11 en 12). Wij hebben de grens op 16 jaar gezet. We hebben haar duidelijk gezegd dat we ergens grenzen moesten trekken. (Ik heb een nichtje van 15, die mag ook niet komen, maar jammer, hé...) Het is jouw feest, hé! Ze is uiteindelijk toch bijgedraaid. Dus gewoon vriendelijk blijven en je niet van je stuk laten brengen!
Suc6!!!
Véro
http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/
|
|
Carolina
1-8-2009
|
7-7-2009 10:56:55
Bij mij net hetzelfde. Alleen is dat niet gevraagd. Ze hebben het gewoon gezegd dat ze F.(bruidsmeisje) 's avonds ook nog even gaan meebrengen. Ja daar sta je dan. Maar ja, het is het bruidskindje maar denk ik dan, 1 uitzondering. Aan nichten van m'n verloofde die ook hun kinderen wilden meebrengen hebben we gewoon gezegd dat dit niet ging.
groetjes, Carolina
|
|
Sofie
19-9-2009
|
7-7-2009 11:17:05
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb hen ondertussen al teruggemaild op een beleefde en vriendelijke manier, en verantwoording gegeven voor onze beslissing. Vrijdag is mijn verjaardagsfeestje, en geloof me, ik kijk er niet bepaald naar uit om mijn schoonbroer en -zus te zien... mja, tegen september op onze trouwdag zal het al wel wat overgewaaid zijn zeker. Pfff... Sofie.
|
|
heidi
|
8-7-2009 8:57:21
wij zijn getrouwd op 16 Mei, wij hadden tegen iedereen vermeld dat de kindjes tot op de receptie mochten blijven, nadien gingen zelfs onze eigen kindjes naar huis, nu waren er 2 koppels dat hun kindjes bleven, ik voelde me er niet echt blij mee, we hadden dan ook geen plaats nog kinderstoelen of menu voorzien. Ze zeiden doodleuk dat het nu niet op 1kind aankwam. Dat ene kind was 4jaar en dan vonden ze het ook nog eens leuk om steeds tegen dat kind te zeggen ga eens bij ...(ons dus)..., dus tijdens de maaltijden en de dans liep dat kind een hele tijd rond, ze verstopte zich dan nog onder mijn kleed enz... er was helemaal geen respect van die ouders. we hebben ze het achteraf wel duidelijk gemaakt, maar snappen doen ze nog steeds niet...
|
|
Sofie
19-9-2009
|
8-7-2009 13:25:37
Ik word gewoon gek denk ik. Na mijn mail, met verantwoordiging waarom de kindjes niet kunnen blijven, oa. omdat er gewoon geen kinderen gevraagd zijn, schoonouders van mijn schoonbroer gaan dan naar huis en kunnen hen ineens meenemen, kindjes gaan moe zijn, enz... is mijn schoonbroer RAZEND op mij! Hij zegt nu: ik heb toch niet gevraagd of ze tot 12u 's nachts mogen blijven. Hij snapt het dus echt niet. Hij had gewoon de vraag tout court niet moeten stellen. Wij zeggen geen kinderen 's avonds, en dat dient hij te respecteren. Hij vindt dat ik overdrijf. Maar ik ben blij met jullie reacties, en weet dat ik echt geen bridezilla aan het worden ben. Voor de rest is alles onder controle hoor ;-)
|
|
Sofie
19-9-2009
|
8-7-2009 13:25:46
Ik word gewoon gek denk ik. Na mijn mail, met verantwoordiging waarom de kindjes niet kunnen blijven, oa. omdat er gewoon geen kinderen gevraagd zijn, schoonouders van mijn schoonbroer gaan dan naar huis en kunnen hen ineens meenemen, kindjes gaan moe zijn, enz... is mijn schoonbroer RAZEND op mij! Hij zegt nu: ik heb toch niet gevraagd of ze tot 12u 's nachts mogen blijven. Hij snapt het dus echt niet. Hij had gewoon de vraag tout court niet moeten stellen. Wij zeggen geen kinderen 's avonds, en dat dient hij te respecteren. Hij vindt dat ik overdrijf. Maar ik ben blij met jullie reacties, en weet dat ik echt geen bridezilla aan het worden ben. Voor de rest is alles onder controle hoor ;-)
|
|
Sofie
19-9-2009
|
8-7-2009 13:25:51
|
|
Sofie
|
8-7-2009 15:41:34
Hihi wel grappig dat dit bericht nu 3 keer verschijnt om je frustratie extra duidelijk te maken ;-) familie hé jong, niet altijd gemakkelijk nee is nee hé en ook niet een klein beetje, laat je niet doen! sterkte!x
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|