Nu Online
Momenteel zijn er 328 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

problemen

8-7-2009 13:22:36
hallo,

ik kom hier eens mijn hartje luchten.
wij hebben al 4 keer onze trouwdatum moeten verzetten.ik ben al bijna 3 jaar met mijn vriend samen,maar ik ben nog niet officieel gescheiden van mijn man.nu is de scheiding al bijna 2 jaar bezig.onze advocaat belooft al vanaf mei dat de scheiding in orde zou zijn,we hebben dus al voor de trouwdatum 5 juni,31 juli,30oktober gekozen.nu hadden we weer voor 18 december gekozen maar we kregen gisteren weer te horen dat de scheiding weer niet op tijd in orde zou zijn.en nu moet je denken dat de scheiding op 24 september voor de rechtbank komt.dus nu weer opzoek naar een andere datum.het is echt niet tof dat je elke keer de kerk,het stadhuis en de zaal weer moet verzetten.
nu ondertussen hebben we ook onze kleren al.als je elkaar heel graag ziet en je wilt dat verzegelen met een huwelijk is dit wel heel moeilijk.

groetjes tamara

tamara
27-8-2016
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 390

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik8-7-2009 13:29:03

Wat erg voor je. Kan je niet scheiden door onderlinge toestemming via een notaris. Dan ben je er met één verschijning vanaf als jullie al meer dan 6 maanden feitelijk gescheiden wonen. En dan weet je ook dat je binnen het half jaar gescheiden bent, en opnieuw in het huwelijksbootje kan stappen.
Sofie 19/09/2009

Sofie

Meld misbruik8-7-2009 13:37:53

dat is inderdaad echt niet tof, zeker niet als je alles al geregeld hebt en bvbv je kleed echt zomers is en je nu opeens in de winter moet trouwen
hopelijk lukt het deze keer wel!!

Sofie
15/05/10

Lien
16-2-2008
 Meld misbruik8-7-2009 14:42:53

Als je al zo lang afzonderlijk woont kan een scheiding geen probleem zijn. Artikel 229§3 geeft je de mogelijkheid een verzoekschrift in te dienen - onherstelbare ontwrichting op grond van 1 jaar feitelijke scheiding. Dit kan los van de hangende echtscheiding (gewijzigde echtscheidingswet in werking 01.09.2007 - overgangsmaatregelen). Op die manier zou de zaak kunnen opgestart worden in september, vonnis in oktober, definitief in november en overgeschreven in december --> dus 18.12 trouwen.
Mijn gevoel houdt je advocaat je aan 't lijntje. Het is nu natuurlijk gerechterlijk verlof maar de echtscheiding had al bijna twee jaar een feit kunnen zijn als hij of zij de juiste stappen had ondernomen.
Succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...