Terug naar overzicht
en wanneer trouw je?kun je dan niet van ontwerp, kleur of drukker veranderen?zeg hem dat dit echt niet je ding is...
heb je dit ontwerp zelf gemaakt? op een gecalibreerd scherm? in de opgegeven kleurmodus dat de drukker wenst?
volgens mijn vriend werkt de drukker met CMYK (of zoiets) en heeft hij dit ook gedaan. Gecalibreerd scherm?? Ken ik nie :( Ik weet wel dat op het scherm van de drukker de pdf file er hetzelfde uitzag als bij ons op het scherm maar eens afgeprint dus lelijk werd.
Hey,Kan de drukker de kleur niet aanpassen voor hij ze nog eens afdrukt? Kleuren zijn er vaak anders(donkerder of lichter) uit van zodra ze zijn afgedrukt en ik vrees dat dit bij jullie gebeurd is.Groetjes
bespreek het gewoon eens met de drukker zelf en misschien kan er een oplossing gevonden worden? Veel succes!!GroetjesVanessa24/10/09
Wij hadden het ook, op de pc was het beige, op de proefdruk plots grijs ..Dit komt doordat je pc-scherm niet gekalibreerd is .. Op een gekalibreerd scherm kun je het echte kleur zien ... Is volkomen normaal.Onze drukker heeft het volledig aangepast op zijn pc hoe wij het wensten.. We hebben het op onze pc getoond, en hij heeft het aangepast.Ik denk dat jullie drukker dat ook wel zou moeten kunnen.
hoe zou het dan komen dat het op zijn scherm hetzelfde te zien is als hier? Bedankt al voor de reacties
Hallo naamgenootje!Dit verhaal herken ik, wij hadden net hetzelfde voor... Met een eigen ontwerp naar de drukker gegaan (ontworpen door een kameraad van mijne pa, jarenlang zijn eigen reclamebureau gehad dus dieje mens wist echt wel waar ie mee bezig was): pdf was perfect opt scherm, indesign-bestand was perfect opt scherm, alle nodige links meegegeven met de drukker... En onze sepia-fotos sloegen grijs uit en bleven na nog een proefdruk grijs, onze namen waren ineens verdwenen,... Onze drukker heeft er zelf nog werk mee gehad, maar het is allemaal opgelost geraakt! Ik mag ze morgen gaan halen, in totaal heeft het 2 weken geduurd.Ga vooral samenzitten met de drukker! Leg aan hen uit wat je wil (hebben wij ook gedaan) en bij ons hebben ze dan het ontwerp zelf een beetje aangepast. Blijkbaar gaf dit conflictsituaties met hun programma's (of zoiets). Veel succes!Cindy10.10.09
voorbeeldjes altijd welkom op htrouw2010@hotmail.com! Grtjs