Nu Online
Momenteel zijn er 646 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

uitnodiging wordt een ramp :(

9-7-2009 19:49:35
Vandaag de proefdruk gekregen van onze uitnodiging en het is echt een ramp. En volgende week moeten we ze hebben want dan gaat de drukker in verlof en moeten wij ze versturen.
Er staan bij het omzetten naar pdf ineens kleine foutjes in, dus dat moeten we oplossen.
Maar vooral de kleur. De uitnodigingen zijn bij ons ontwerp als hoofdkleur lichtgrijs. De proefdruk is ineens een lelijk donkergrijs, trekt echt op niets. Is dit normaal of ligt dit aan de drukker? Het is een ontwerp met foto's en dus ook de foto's zijn ineens donkerder. Snap het echt niet...ben wanhoop nabij. Help

Cindy

Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 554

kelly
29-5-2010
 Meld misbruik9-7-2009 19:59:16

en wanneer trouw je?
kun je dan niet van ontwerp, kleur of drukker veranderen?
zeg hem dat dit echt niet je ding is...

christ

Meld misbruik9-7-2009 20:02:48

heb je dit ontwerp zelf gemaakt? op een gecalibreerd scherm? in de opgegeven kleurmodus dat de drukker wenst?

Cindy

Meld misbruik9-7-2009 20:16:30

volgens mijn vriend werkt de drukker met CMYK (of zoiets) en heeft hij dit ook gedaan. Gecalibreerd scherm?? Ken ik nie :( Ik weet wel dat op het scherm van de drukker de pdf file er hetzelfde uitzag als bij ons op het scherm maar eens afgeprint dus lelijk werd.

Cindy

Meld misbruik9-7-2009 20:16:32

volgens mijn vriend werkt de drukker met CMYK (of zoiets) en heeft hij dit ook gedaan. Gecalibreerd scherm?? Ken ik nie :( Ik weet wel dat op het scherm van de drukker de pdf file er hetzelfde uitzag als bij ons op het scherm maar eens afgeprint dus lelijk werd.

Prinses
17-4-2010
 Meld misbruik9-7-2009 21:02:53

Hey,
Kan de drukker de kleur niet aanpassen voor hij ze nog eens afdrukt? Kleuren zijn er vaak anders(donkerder of lichter) uit van zodra ze zijn afgedrukt en ik vrees dat dit bij jullie gebeurd is.
Groetjes

Vanessa
24-10-2021
 Meld misbruik10-7-2009 8:01:24

bespreek het gewoon eens met de drukker zelf en misschien kan er een oplossing gevonden worden? Veel succes!!

Groetjes
Vanessa
24/10/09

Lindsey
14-8-2009
 Meld misbruik10-7-2009 10:06:56

Wij hadden het ook, op de pc was het beige, op de proefdruk plots grijs ..
Dit komt doordat je pc-scherm niet gekalibreerd is .. Op een gekalibreerd scherm kun je het echte kleur zien ... Is volkomen normaal.

Onze drukker heeft het volledig aangepast op zijn pc hoe wij het wensten..
We hebben het op onze pc getoond, en hij heeft het aangepast.

Ik denk dat jullie drukker dat ook wel zou moeten kunnen.

Cindy

Meld misbruik10-7-2009 15:07:02

hoe zou het dan komen dat het op zijn scherm hetzelfde te zien is als hier?
Bedankt al voor de reacties

Cindy
10-10-2009
 Meld misbruik10-7-2009 17:05:20

Hallo naamgenootje!
Dit verhaal herken ik, wij hadden net hetzelfde voor... Met een eigen ontwerp naar de drukker gegaan (ontworpen door een kameraad van mijne pa, jarenlang zijn eigen reclamebureau gehad dus dieje mens wist echt wel waar ie mee bezig was): pdf was perfect opt scherm, indesign-bestand was perfect opt scherm, alle nodige links meegegeven met de drukker... En onze sepia-fotos sloegen grijs uit en bleven na nog een proefdruk grijs, onze namen waren ineens verdwenen,... Onze drukker heeft er zelf nog werk mee gehad, maar het is allemaal opgelost geraakt! Ik mag ze morgen gaan halen, in totaal heeft het 2 weken geduurd.
Ga vooral samenzitten met de drukker! Leg aan hen uit wat je wil (hebben wij ook gedaan) en bij ons hebben ze dan het ontwerp zelf een beetje aangepast. Blijkbaar gaf dit conflictsituaties met hun programma's (of zoiets).
Veel succes!
Cindy
10.10.09

H
28-8-2010
 Meld misbruik8-10-2009 21:30:21

voorbeeldjes altijd welkom op htrouw2010@hotmail.com! Grtjs

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info