Nu Online
Momenteel zijn er 436 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

feestzaal

10-7-2009 8:13:38
hallo bruidjes in spe :)

ik ben nieuw hier en vind het super dat deze site bestaat. We trouwen in augustus volgend jaar en zijn volop aan het "zaal-shoppen" :). Ik had hier een paar vraagjes over. Gisteren zijn we naar Hof ten Steen geweest in Dormaal. Super mooie locatie, maar het huren van de zaal alleen al bedraagt 2500EURO. Is dit er niet wat over? Het mag van ons wel wat luxuezer zijn, we hoeven zeker niet het goedkoopste, maar is dit toch niet wat veel? Iemand ervaring met deze zaal?
Tot nu toe staat de Roerdomp in Diepenbeek als grote kanshebber genoteerd. Iemand ervaring met deze zaal? Zowel positieve als negatieve reacties zijn welkom. We zouden nog naar 2 zalen willen gaan kijken, voordat we beslissen: Het Rubenshof in Alken en Het Krekelhof in Kuringen. Kent er iemand deze zalen?

Alvast bedankt!!
Groetjes,

Ester

Ester
17-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 799

Liesbeth
30-9-2009
 Meld misbruik10-7-2009 9:12:11

Hallo Ester,

Welkom hier en proficiat met de trouwplannen he!
* Het Rubenshof in Alken ken ik erg goed (is familie van mijn verloofde). De zaal is ok, maar nu ook weer in geen enkel opzicht bijzonder. De tuin is wel schitterend, dus als je in de zomer trouwt, is het wel heel fijn om daar je receptie te houden. Het eten is ook super, daar kun je je echt niet in vergissen: het is heel lekker, voldoende en vooral heel betaalbaar. En dat is toch ook niet onbelangrijk he?
Wij hebben besloten om ons feest daar niet te doen omdat we net teveel volk hebben. Je hebt er eigenlijk maar één grote zaal en wij trouwen in de winter. Gasten kunnen dus niet buiten en hebben nergens een kleiner zaaltje of salonnetje waar ze even kunnen gaan zitten als ze aan de feestdrukte willen ontsnappen...
* Hof ten Steen in Orsmaal is de zaal die wij gekozen hebben voor ons huwelijk op 12 dec. Maar vragen die tegenwoordig 2500 euro??? Hhmm, dan weet ik ook niet of ik het nog zou doen; toen wij de zaal vastgelegd hebben, was de prijs nog behoorlijk lager. Maar... het is natuurlijk een schitterende zaal, heel speciaal, karakteristiek, een héél goede service... echt, ik kan er niks negatiefs over verzinnen. Je moet er wel rekening mee houden dat ze met traiteurs werken, dus voor die 2500 euro heb je enkel de zaal en echt niks meer. Tafels, stoelen, linnen, glazen, bestek, porcelein enz, wordt in rekening gebracht door de traiteur. Informeer je dus goed op voorhand bij de verschillende cateraars zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
* In de Roerdomp ben ik zelf nog niet geweest, maar ik ken Bart Claes wel (heeft ook de Beekhoeve in Landen waar ik al op verschillende feesten geweest ben). Schitterende cateraar met een hele verfijnde smaak én de prijs valt nog redelijk goed mee. De Beekhoeve is echt een prachtige locatie, dus ik twijfel er niet aan dat de Roerdomp even stijlvol is.

Het Krekelhof ken ik niet, maar hopelijk heb je al wat aan de rest...

Groetjes,
Liesbeth

tami
26-6-2010
 Meld misbruik10-7-2009 12:56:40

Hi Ester,

helaas ben ik niet uit de buurt dus ken geen van alle zalen maar wilde je gewoon even welkom heten op het forum en feliciteren met je huwelijksplannen :D
Veel plezier bij het grasduinen hier !
Groetjes

Geoffrey
8-5-2010
 Meld misbruik10-7-2009 21:09:37

Hoi,
wij hebben ons trouwfeest in de beekhoeve in neerlanden, een prachtige zaal zeker de moeite!!! maar snel zijn is de boodchap want ze zijn snel volboekt!
groeten en veel succes

Nathalie
27-6-2009
 Meld misbruik10-7-2009 23:36:25

hoi, ik ben toen we een zaal zochten ook in het krekelhof en rubenshof geweest. nu ik moet wel zeggen als je denkt aan de klasse van hof ter steen, je met rubenshof en zeker het krekelhof in een iets gewonere zaal zit al bedoel ik dit niet slecht. ik bedoel hier niets verkeerd mee maar als je voro luxe gaat denk ik niet dat het krekelhof of rubenshof de juiste keuze zijn. wij gingen ook voor luxe en hebben gekozen voor hof te rhode in schaffen. we hebben daar ons feest gehad en het was super, zo mooi en af. de kok, felix alen, kookte ook voor hof ter steen maar dat doet hij al een jaar niet meer en die zaal werkt nu met andere traiteurs. ons eten was wle heel lekker en dessertparade en buffet was fenomenaal. misschien toch ook zeker eens bij hof te rhode gaan kijken?

alvast veel plezier,
Nathalie
13 dagen getrouwd!!

Ine
21-8-2010
 Meld misbruik14-7-2009 16:58:40

Hallo,
Wij hebben enkele jaren geleden een trouwfeest gehad in de Roerdomp. Het eten was er wel heel lekker, maar wij zaten in zo'n apart zaaltje (was een feest voor meer dan 200 pers) en dat was echt niet leuk! Ook vind ik de Roerdomp wat donker binnen, maar dat is ieder zijn eigen smaak hé :-)
Waarom niet in het Driessent? Vind ik persoonlijk ook een prachtige zaal!

Carolien
14-8-2010
 Meld misbruik19-10-2009 19:16:20

Hallo,
wij zouden volgend jaar graag trouwen in deze zaal. Maar ons is een prijs van 3000 euro aangegeven. En dan weten we nog niet eens of de kapel erbij ingebrepen is... Dit is de eerste prijsopgave die we kregen, maar dat is toch ontzettend veel niet? zonder eten, fotograaf huwelijksreis etc... waar gaat het eindigen? ik heb er niet van kunnen slapen. (en mijn vader ook niet blijkbaar. lol)

Carolien
14-8-2010
 Meld misbruik19-10-2009 19:16:50

test

ALINE
8-9-2007
 Meld misbruik9-3-2010 21:03:54

Wij zijn begin oktober 2009 getrouwd. Feest in Krekelhof in Kuringen.
Echt de moeite waard ! Hadden +/- 150 gasten voor het avondfeest. Ontvangst, service en eten was perfect ! Gasten vonden het eter superlekker ! Je zou ons gastenboek eens moeten lezen... ! Voor het dansfeest DJ Maarten Dedroog (staat op lijst DJ's van het Krekelhof). Heeft er een spetterend dansfeest van gemaakt. Voor elk wat wils en nooit een lege dansvloer ! Het was een geweldige dag. Het Krekelhof in Kuringen is echt een aanrader ! Alleen maar lof !

Veel geluk en veel succes,
Groetjes

ALINE
8-9-2007
 Meld misbruik9-3-2010 21:08:25

Hof te Rhode: ok als je zeer veel geld te besteden hebt. Laat ook veel meer volk toe denk ik.
Zaal Krekelfhof is kleiner en persoonlijker. Niet gigantisch groot, maar wel gezellig en ideaal voor een spetterend dansfeest ! Dansvloer lijkt nooit leeg.
En zowel service als eten : onberispelijk !!! (cfr. gasten!)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info