Nu Online
Momenteel zijn er 394 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Korte trouwjurken

10-7-2009 14:01:01
Hallo, hallo! Ik ben op zoek naar een korte trouwjurk 50's style. Heeft iemand een idee waar ik dat zou kunnen vinden? Als je zo naar de merken van bruidskledij kijkt, is retro precies nog niet hip in Vlaanderen. Oh ja, zou een korte trouwjurk minder kosten dan een lange? Der zit toch heel wat minder stof aan hé. :-) Ik ben wel jong, hip and happening maar ook pennyless. :-)

Alvast bedankt voor de reacties!!

Tineke
19-2-2010
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 2840

Vanessa
24-10-2021
 Meld misbruik10-7-2009 14:09:24

Kijk eens op de website van rembo styling. (www.rembo-styling.be ) als de je daar klikt op de collectie en je bekijkt de modeshow, zal je zien dat er (redelijk naar het einde toe) een model loopt met een kleedje tot boven de knieën. Ik denk wel niet dat het model gewoon als foto tussen de collectie staat.
Veel succeS.
groetjes
Vanessa
24/10/09

Tineke

Meld misbruik10-7-2009 14:24:47

op fashionchick.nl staan heel veel webshops met vintage kledij...misschien vind je daar iets tussen.
very chery is ook vintage...maar momenteel geen witte jurken, misschien eens mailen. Ze maken zelf ook jurken.
http://www.verycherry.nl/index1.html
http://www.fashionchick.nl/

Stephanie
7-8-2010
 Meld misbruik10-7-2009 14:25:15

http://www.unique-vintage.com/short-wedding-dresses-c-1...

Hier zijn heel wat vintage-style trouwjurken te vinden! Er zitten enkele hééééle mooie tussen!!

Groetjes,
Stephanie

Tineke
19-2-2010
 Meld misbruik10-7-2009 14:46:41

Wel dames, hartelijk dank voor de tips... alleen is het nogal moeilijk een trouwjurk online te kopen. In de US vindt je enorm veel van dat soort jurken en ik heb er al een paar die ik gewoonweg het einde vind. Alleen... de US is zo ver weg! Vintage winkels, inderdaad, daar zou ik eens naartoe moeten gaan. Alleen dat wit hé, dat vindt je amper... Blijven zoeken is de boodschap!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik10-7-2009 15:23:06

Anders enkele van je favo's uitprinten en eens info vragen bij een naaister?

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

Saskia
18-4-2009
 Meld misbruik10-7-2009 15:38:29

In de collectie van Anne Belin zit ook een kort kleedje:
http://www.annebelin.com/bruid/collectie.html en klikken op nummer 2. Van de prijs heb ik geen idee.
Succes met de zoektocht!

Katrien
27-2-2010
 Meld misbruik10-7-2009 15:42:17

Hey Tineke,
Ik wou dit ook en heb een kleed gekozen van oni onik maar niet van de bruidscollectie, maar heb een kort coctailkleedje gepsat in het bruin en laat dit maken in het wit (echt in bruidsstof). Kei tof....hoop ik want ik moet nog tot eind november wachten voor de eerste pas...

Groetjes

Tineke
19-2-2010
 Meld misbruik10-7-2009 16:01:07

Katrien, waar laat je dit jurkje maken? Ik heb een heleboel foto's vna prachtige trouwjurken maar heb geen idee hoe ik aan de zoektocht voor een goede naaister begin. En waar haal je de stof?

Katrien
27-2-2010
 Meld misbruik10-7-2009 16:43:07

ik heb dat bij anuna in hasselt gekocht en zij laten het ook door oni onik zelf maken denk ik.
Prijs is ongeveer 700 à 800 euro dus valt best mee he!

An

Meld misbruik10-7-2009 16:55:16

Hoi, Je hebt heel veel korte kleedjes van Oni Onik uit de suite collectie die je kan laten maken in witte bruidsstof. Prijs tussen 500 € en 800 € geloof ik. Er zit veel 50's stijl in vind ik zelf...

Joke
18-4-2009
 Meld misbruik10-7-2009 17:25:11

Dag dames

Ik ben in april getrouwd in een prachtig koket knielang kleedje van oni onik. Het was ook in ivoor-kleur, zodat ik voldoende 'bruid' leek, maar 't was eigenlijk meer een cocktailkleedje. Heb er ontzettend veel positieve reacties op gekregen. Ik voelde me er de hele dag zalig in: zo gemakkelijk, geen gesleurd met lange rok of sleep, en lekker sexy!
Ik leek een bruid-met-pit; wat ik ook was!

Als je eens een fotootje wil, mail je maar naar jootje_h@hotmail.com. Ik mail dan eentje door.

Ik liet mijn kleedje maken bij La Sposa in Roeselare. zéér professioneel!

groeten

Joke

Katleen
1-8-2009
 Meld misbruik13-7-2009 4:24:15

Hey Tineke,

Ik snap jouw zoektocht volledig! Heb me ook suf gezocht naar een korte trouwjurk in fifties-stijl. Wat ik in de winkels zag bij de traditionele merken, stond mij ook niet echt aan.
Uiteindelijk ben ik bij een supergoeie naaister terechtgekomen, die ik hier op het forum vond. En heb ik helemaal mijn idee kunnen uitwerken!
Goedkoper is het bij mij niet geworden, omdat ik mijn oog laten vallen heb op hele dure stof, maar als je goede stof kunt vinden aan een lagere prijs, zal het waarschijnlijk wel een stuk goedkoper zijn dat de traditionele bruidsjurken.

Succes in je zoektocht!
Katleen

Tineke
19-2-2010
 Meld misbruik13-7-2009 10:28:13

Hey Katleen,

Leuk dat het uiteindelijk toch is geworden wat je zocht! Ik heb zelf ook al een tweetal naaisters aangesproken maar ik zou toch graag weten bij wie jij bent geweest, want een naaister met ervaring in de stijl is toch altijd mooi meegenomen. Ik heb zelf zeker vier droomjurken op foto staan die ik zou willen laten namaken, ik zal nog moeten kiezen! De stof, ja, die kan prijzig uitvallen. Ik heb net ergens natuurzijde aan 25 euro de meter gevonden maar er is daar een jurkje bij in zijde dat volledig bedekt is met kant... Ik zie wel. Ik hoop dat de naaister mij bij de stofkeuze ook kan helpen. Ik zou je heel dankbaar zijn mocht je een foto willen doorsturen. Dit kan op van_houdenhove_tineke@hotmail.com

Alvast bedankt!

joke
3-4-2010
 Meld misbruik27-7-2009 21:29:02

Hey, toevallig! Ik wil ook een retrojurk. Ik heb daarstraks mijn droomjurk gezien op candyantony.com. Alleen weet ik niet of dit in België verkocht worden en bovendien zijn de jurkjes erg duur.
Als iemand inderdaad de gegevens heeft van een goede naaister dan ben ik ook kandidaat.
Alvast bedankt,
Joke

Lieselotte
14-6-2010
 Meld misbruik11-8-2009 11:24:59

Hey Tineke,

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik hou van retro en wil graag een aparte jurk. Het hoeft zelfs niet wit te zijn, ik dacht eerder aan wit met een rood accent (eventueel polka dots).
Heb je al een kleedje gevonden?
De tips zijn zeker de moeite maar ik vind toch nog mijn ding niet...

Alvast bedankt,
Lieselotte

Tineke
19-2-2010
 Meld misbruik11-8-2009 22:27:52

Hoi Lieselotte, Ik ben van plan om een goeie naaister onder de arm te nemen (één die zelf haar patronen maakt) en met haar samen een goeie stof te kiezen waaruit ze mijn droomjurk kan maken (voor insprieatie kijk een op www.dollycouture.com ). In de USA retro jurken genoeg maar hier in Vlaanderen is het maar povertjes. In Engeland zou je der nog aan geraken maar ze zijn designer met dito prijskaartje. Ik heb gewoon retro wedding dress of new look dress ingegeven op google images en ben van plan zoveel mogelijk foto's mee te nemen naar de naaisters om te zien wat zij ervan zouden kunnen maken.
Ik hoop dat je hiermee verder geholpen bent. Maar om te antwoorden op je vraag of ik al mijn droomjurk heb: nee maar ik geraak er wel uit. :-) Veel succes met je verdere zoektocht! Btw, polka dots zijn HOT!

Groetjes

Tineke

isabelle
1-8-2010
 Meld misbruik24-8-2009 10:47:00

hoi trouwjurken zijn heel persoonlijk ik heb ooit een kleed bij een naaister in gent laten maken ze zegt op voorhand de prijs en werkt een model uit die je wilt
haar nummer is 0472487733 en ze noemt frieda je moet soms wel een paar keer terugbellen maar het is echt de moeite succes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info