Nu Online
Momenteel zijn er 239 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Leiden van een vrijzinnige viering

11-7-2009 13:14:25
Hallo,

Mijn vriend en ik trouwen pas volgend jaar in september, maar toch heb ik al 1001 vragen...
Wij willen een vrijzinnige viering, maar wie kan deze allemaal leiden? Moet dit een priester zijn? Hoe gaat dit allemaal in zijn werk?

Alvast bedankt voor de reacties!

Liesbeth
18-9-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 985

nathalie

Meld misbruik11-7-2009 14:25:26

het uvv doet dat. www.uvv.be
dat is dan een vrijwilligster die dit doet, je moet een paar keer op gesprek, jij kiest alle teksten en liedjes en zij maken dat het 1 geheel word.
ze zeiden dat je dan kan kiezen of zij de ceremonie voorleiden of je kan het dan ook door bv. een vriend of vriendin laten doen.

Saar
5-6-2010
 Meld misbruik11-7-2009 15:50:19

Bij ons doet gewoon een vriendin dit, dat is pas echt vrijzinnig ;-)

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik11-7-2009 17:44:27

wij hebben dat zelf gedaan...

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik11-7-2009 20:18:57

Wij hebben dit gedaan via rent a priest.
Onze viering is doorgegaan in de tuin van de feestzaal, super, intiem, iedereen super tevreden.

Je kan hun eens contacteren & kijk alvast eens op de website.
Je hebt dan een voorbereidend gesprek nadat je eerst een enorme vragenlijst moet invullen, dat maakt het allemaal persoonlijker natuurlijk.

Succes

Marieke

Kim
21-8-2010
 Meld misbruik12-7-2009 10:20:18

Hallo,
Wij trouwen volgend jaar in augustus met de goede herder. Echt supervriendelijke mensen, heel persoonlijk en je kiest ook zelf of je het over God wil hebben of niet. Wij hebben aangegeven dat wij geen gebeden en geen zaken over God wensen en dat was geen enkel probleem.
Wij huwen in de tuin van het kasteel van saffelaere.

Groetjes
Kim en Winrik

domi

Meld misbruik13-7-2009 11:12:00

Onze viering verzorgt rituelenbureau ' het moment' supervriendelijke vrouw en echt volledig aangepast aan je wensen...
Wij zijn er heel gelukkig mee trouwens, opgelet met die vrijzinnige vierings van uvv.. dat is voor mensen die in niks geloven in geen enkele god en geen leven na de dood, niet dat ik daar iets tegen heb maar ook wij hebben daar een afspraak gemaak zonder dat we wisten wat het inhoude,
Ik ben katholiek maar men verloofde moslim dus wij geloven beiden in EEN god..

Domi

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...