Terug naar overzicht
Cindy,waarom krijgen alleenstaanden geen aanspreking? Je weet toch of het om een heer of een dame gaat dus dan kan je voor die mensen toch ook De Heer Janssens of Mevrouw Peeters of Juffrouw Deridder schrijven ? Dat is toch beleefder dan gewoon "V. Janssens", dunkt me.Indien jouw neef een vriendin heeft, dan krijgt die inderdaad voor hem en z'n vriendin een uitnodiging en krijgt je nicht er ook één. En dat geldt eveneens voor de 16-jarige dochter van je halfzus. Tenzij zij zelf er geen graten in zou zien dat er maar één uitnodiging is voor ouders en haarzelf+vriend.Op de enveloppe kan je het zo vermelden : 1e lijn : De heer en Mevrouw Janssens,2e lijn : hun dochter Klara en Tom. Zo heb ik het althans vermeld op één van m'n eigen uitnodigingen. Hopelijk heb je hier wat aan.Groetjes.
Persoonlijk zou ik ook een aanspreking gebruiken voor alleenstaanden. En wat betreft het andere probleem ben ik het ook eens: 1 uitnodiging voor mensen die op hetzelfde adres wonen en hun niet inwonende partners