Nu Online
Momenteel zijn er 635 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vraagje i.v.m. adressering enveloppes

11-7-2009 20:10:33
hoi medebruidjes,

ik weet niet hoe ik mijn adressering moet doen.
getrouwde koppels zet ik de heer en mevrouw X - Y
Ongetrouwde koppels zet ik de heer X en mevrouw Y. Ik zet mevrouw vanaf ze 30 jaar zijn en ook vanaf er kindjes zijn. Anders zet ik mej.
Alleenstaanden zet ik eerste letter van voornaam en dan familienaam.

Maar ik heb volgende probleem. Mijn nonkel is gescheiden en zijn 2 kinderen moet ik de uitnodiging naar adres van hun moeder sturen. Mijn neef heeft een vriendin, die ik uitnodig. Mag ik mijn nicht op dezelfde enveloppe zetten of moet zij een aparte enveloppe krijgen? Zij is nog geen 18.
Nog een probleem. Mijn halfzus haar dochter is 16 en heeft een vriend, die ik uitnodig. Mogen zij op dezelfde enveloppe als haar ouders of moet ik aparte uitnodiging hebben?

Cindy

Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 403

tami
26-6-2010
 Meld misbruik12-7-2009 17:57:08

Cindy,

waarom krijgen alleenstaanden geen aanspreking? Je weet toch of het om een heer of een dame gaat dus dan kan je voor die mensen toch ook De Heer Janssens of Mevrouw Peeters of Juffrouw Deridder schrijven ? Dat is toch beleefder dan gewoon "V. Janssens", dunkt me.

Indien jouw neef een vriendin heeft, dan krijgt die inderdaad voor hem en z'n vriendin een uitnodiging en krijgt je nicht er ook één. En dat geldt eveneens voor de 16-jarige dochter van je halfzus. Tenzij zij zelf er geen graten in zou zien dat er maar één uitnodiging is voor ouders en haarzelf+vriend.
Op de enveloppe kan je het zo vermelden :

1e lijn : De heer en Mevrouw Janssens,
2e lijn : hun dochter Klara en Tom.

Zo heb ik het althans vermeld op één van m'n eigen uitnodigingen.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Groetjes.

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik17-7-2009 0:36:48

Persoonlijk zou ik ook een aanspreking gebruiken voor alleenstaanden. En wat betreft het andere probleem ben ik het ook eens: 1 uitnodiging voor mensen die op hetzelfde adres wonen en hun niet inwonende partners

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...