Terug naar overzicht
Hallo,ik ben al zowel op corfu als kreta op reis geweest en als je iets wil zien op vakantie op vlak van cultuur zou ik zeker naar kreta gaan. op corfu vond ik vrij weinig te zien, terwijl in kreta heel veel cultureel te zien valtGroetjes,Nathalie
Rhodos is zeer mooi!! Ik zou meteen opnieuw gaan...
Hey KarinIk ben nogal verzot op de Griekse eilandenHier mijn ervaringen:- Kreta: mooiste en grootste eiland, meest te zien en veel mogelijkheden, mooie hotels ook- Corfu: leuk maar niet echt veel uitstappen, op een weekje ben je zeker rond. Wij hebben in Messonghi Beach gezeten: op voorhand veel slechts over gehoord maar viel uiteindelijk wel mee voor maar 3 sterren te zijn en last minute (350 euro pp lagen mijn standaarden niet echt hoog :-))- Rhodos: ook heel mooi en gezellig, iets kleiner dan Kreta maar vergelijkbaar- Kos: klein maar leuk: je hebt er natuurlijke heetwaterbronnen die, hoewel ze ruiken naar rotte eieren (zwavel), enorm romantisch zijn, zeker 's avonds dan zijn ze verlicht en heeft het iets magisch. er staat ook een bekende oude boom van Hippocrates en enkele ruines maar voor de rest wel weinig te doen- Lesbos: klein en veel kasseien + bergachtig, als je slechte knietjes hebt niet doen maar wel speciaal aangezien het precies 1 grote berg is :-)Ik zou dus voor Kreta gaan maar ze zijn allemaal heel mooi. Vergeet zeker geen jeepsafari te doen die zijn echt leuk. Maak alleen dat je niet in de laatste jeep zit anders ben je een zandmannetje :-)veel beslissingssucces!Sofie15/05/10
Dank je, waar hebben jullie gelogeerd op Kreta? En hoe is't weer er eind mei?Grtjs
Kreta: Candia Park Village. Was wel heel mooi maar wel gericht op families (was toen 14 en nog met mijn ouders mee :-))het weer eind mei is ideaal vind ik: niet te warm en niet te koud (25 gr ongeveer)En ik denk dat dat een ideale periode is want dit jaar waren we eind mei in Corfu en hadden we het hotel bijna voor ons alleen + waren de temperaturen zelfs over de middag draaglijk!
Wij gaan op huwelijksreis naar Kreta !!!9 dagen All-in Ons hotel ligt in Rethymnon.Rethymnon is centraal gelegen op het eiland. Zo heb je veel mogelijkhedenWe gaan een auto huren om het eiland zelf te verkennen.Verder zullen we 1 excursie meedoen en das de Samaria-kloof afwandelen ( aangeraden de voorlaatste dag )Verder hebben we in de bib boekjes van Kreta gehaald met de mooiste plekken en daar een planning uit gemaakt.Natuurlijk ook enkele rustmomenten aan het strand of hotel.groetjesLindsey.en.bjorn.trouwen@gmail.com14-08-09
als het iets meer mag kosten: vraag brochure 'GRECOTEL' van Jetair / VIP. dat zien echt wel mooie hotels, ook in kreta en corfu. Indien je voor gewoon hotel gaat en geen all in, kan ik je aanraden om hotel te nemen in zuid-kreta: dat is minder druk dan noord-kreta (bv retymnon is drukker) en de inwoners vond ik socialer en aangenamer in het zuiden. In kreta is er in augustus wel nogal wat wind en zitten er veel grieken. wij zijn tot nu toe altijd in september geweest. vanaf oktober sluiten sommige hotels hun deuren naar verluidt, dus dat is dan misschien ook niet aan te raden. wij gaan misschien ook naar kreta, maar dan oost-kreta (het noorden en zuidkant hebben we al gehad). De samaria kloof is prachtig en echt wel te doen. Je voelt het wel aan je knieën maar het is niet zo zwaar als sommigen het voorstellen.
Wij zijn vorige maand naar Rhodos geweest.Hotel Imperial Rhodes met de Vip Selection.Een echte aanrader! Rustig, luxueus alles op en aan. Ook niet te ver van de stad, slechts 5 minuutjes met de bus.www.imperialrhodes.gr