Nu Online
Momenteel zijn er 635 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Enkel trouwen voor de wet.

15-7-2009 10:32:44
Hallo,

Wij trouwen enkel voor de wet.
Nu is mijn vraag of iemand nog wat ideetjes heeft voor deze "korte" ceremonie wat op te vrolijken?
Niet met muziek ofzo...maar iets anders dan anders??

Alvast bedankt

Gr.
Tess

Tessa
10-10-2009
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 438

Sofie

Meld misbruik15-7-2009 11:25:12

bij het binnenkomen kan je zeker met muziek werken zoals in de kerk, wordt veel gedaan hoor. bij mijn vriendin was dit met een hele fanfaregroep zelfs :-)

en bij het buitengaan ook met rozenblaadjes gooien/hartjes dan heb je dat moment ook voor de foto's

Tessa
10-10-2009
 Meld misbruik15-7-2009 11:34:09

Toch met muziek werken???

Ik dacht meer in de genre van ...
Tijdens het uitwisselen van de ringen krijgt iedereen een glaasje champie en toosten we meteen als we de ringen gewisseld hebben??
Breekt alles ook wel een beetje dacht ik en is weer eens iets anders dan anders?

Toch bedankt voor je ideetjes...

Gr.
Tess

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik15-7-2009 12:18:55

Ik denk dat je dat beter doet als alles reeds gedaan is (zo heb ik het toch al geweten). Uiteindelijk duurt zo'n bedoening in het stadhuis slechts een kwartiertje. Lijkt me gek dat je na 5 min. het officiële gedeelte al gaat onderbreken... Ook zal een glas meer aanleiding geven tot gebabbel, want dan lijkt het alsof alles al gedaan is.

Ik zou dan ook eerder opteren om te werken met muziek, een persoonlijk tekstje, enz.

Bespreek het eens met je schepen van burgerlijke stand. Hij / zij zal daar allicht meer ervaring mee hebben. Ook niet alle schepenen staan hiervoor open!

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

Cindy
22-8-2009
 Meld misbruik15-7-2009 12:25:18

Hallo,

Wij trouwen ook voor de wet alleen. Wij hebben wel al kindjes. Ons 2 grote jongens gaan iets voorlezen en ons dochtertje van 2 mag de ringen binnenrijden op haar fietje. Ik ga 2 heliumballonnen aan haar fietsje hangen met aan elke ballon een ring. Geeft ook een leuk effect voor de foto's en is ook een leuke afwisseling. Na het gemeentehuis delen we bellenblaas uit, het ijskarretje komt en enkele collega's zorgen voor wat drank achteraf (niet elke gemeente biedt na de trouwerij iets aan), gewoon simpel: paar bakken bier - ook al drinken we zelf geen alcohol, cola, witte wijn, water. We mogen 2 tentjes neerzetten op het pleintje naast het gemeentehuis. Het is eigenlijk een heel eenvoudige soort mini-receptie. Zo hoeft niemand gelijk weg, anders duurt het daar inderdaad heel kort.

Groetjes,

Cindy

Tessa
10-10-2009
 Meld misbruik15-7-2009 12:29:31

Wij hebben een brief ontvangen waarin staat dat als wij graag onze trouw voor de wet wat willen opvrolijken, dat dat kan en dat we hen iets moeten laten weten!!

Na de wet, hadden eerst gedacht om bubbels te schenken maar dat vonden we ook niet zo...meteen komen de volgende trouwers er al aan en dan staan wij daar nog...
Dus waarom niet tijdens de dienst?!
Hij en ik een tekst voorlezen vind ik niet zo leuk of iemand dat een liedje zou zingen, gaat dan evenlang duren als een glaasje bubbels drinken en wat te lachen en te zeveren en dan duurt de dienst toch weer wat langer... :-)
En dan hup door naar het gedeelte van de handtekening... (of hoe gaat eingelijk die volgorde?)

Oke, ik ben ervan overtuigt dat wij dat graag zo zouden willen...

Wat zou er nog kunnen?? :-)

Gr.
Tess

Cindy
22-8-2009
 Meld misbruik15-7-2009 19:10:13

Wij trouwen om 15u en na of voor ons is er niemand dus we hebben het "rijk" voor ons alleen. Misschien kan je een bedanking aan de ouders geven.
Tis maar een idee.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...