Nu Online
Momenteel zijn er 657 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

schieting

15-7-2009 19:33:50
hey,

Wij zouden graag een schieting organiseren bij de bruid thuis maar we hebben geen idee hoe er aan te beginnen.
Waar kun je zoiets allemaal halen?

Alle tips zijn welkom!
(zijn van Reet (Rumst))

Groetjes

Ans
8-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 1212

Tine
28-8-2009
 Meld misbruik15-7-2009 20:27:33

Hei,
Bij ons wordt dit voor ons gedaan. Ik weet dat dit moet aangevraagd worden aan het gemeentebestuur bij ons. Het kanon zelf is van iemand in de straat.Wij zorgen dan voor de drank!

Sofie
22-8-2009
 Meld misbruik15-7-2009 22:13:12

Wij organiseren dit zelf en zijn een vergunning gaan aanvragen een de gemeente. Je bedenkt dus best even van te voren welke dag precies je de schieting wil houden en dan maken ze daar een documentje voor. Wij lenen een kanon via via via en zorgen ook voor de drank.

lotje
30-5-2009
 Meld misbruik16-7-2009 9:59:20

Om te beginnen moet je idd een vergunning gaan aanvragen bij de gemeente. In sommige gemeentes is het al verboden, dus houd er rekening mee dat je pech kan hebben.
Dan moet je kanon zien te vinden. Informeer daar voor ook eerst es bij gemeente. Sommige gemeentes verhuren een kanon. Anders moet je es rondvragen bij familie en vrienden.
Poeder voor het kanon kan je halen in winkel waar ze ook vuurwerk verkopen, maar dat krijg je alleen als je de vergunning van de gemeente voorlegt. Je kan ook eventueel kopie daarvan nemen en achterlaten in de winkel. Vrienden en familie die dan naar schieting komen kunnen dan daar zelf ook voetzoekertjes e.d. kopen, maar dat knn ze niet als dat blad er niet ligt.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik16-7-2009 18:29:22

Eerst en vooral een vergunning aanvragen!!! Politie krijg je toch sowieso op je dak!
Kanonnen vragen bij mensen uit je omgeving (landbouwers hebben dat dikwijls om de vogels uit hun pasgezaaid land te houden). Wij hebben er zelf 2, ineengeknutseld door mijn schoonbroer. Zorg wel dat je een VEILIG kanon hebt!!! Het zou niet de eerste keer zijn dat er gewonden vallen!
Poeder moet je meestal zelf samenstellen. Dit kan je halen bij de apotheker of bij de AVEVE. Dit is zwavel met... ik dacht natriumchloraat of zoiets... De verhoudingen weet ik niet precies van buiten...

Groetjes en veel plezier!

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...