Terug naar overzicht
Hei,Bij ons wordt dit voor ons gedaan. Ik weet dat dit moet aangevraagd worden aan het gemeentebestuur bij ons. Het kanon zelf is van iemand in de straat.Wij zorgen dan voor de drank!
Wij organiseren dit zelf en zijn een vergunning gaan aanvragen een de gemeente. Je bedenkt dus best even van te voren welke dag precies je de schieting wil houden en dan maken ze daar een documentje voor. Wij lenen een kanon via via via en zorgen ook voor de drank.
Om te beginnen moet je idd een vergunning gaan aanvragen bij de gemeente. In sommige gemeentes is het al verboden, dus houd er rekening mee dat je pech kan hebben.Dan moet je kanon zien te vinden. Informeer daar voor ook eerst es bij gemeente. Sommige gemeentes verhuren een kanon. Anders moet je es rondvragen bij familie en vrienden. Poeder voor het kanon kan je halen in winkel waar ze ook vuurwerk verkopen, maar dat krijg je alleen als je de vergunning van de gemeente voorlegt. Je kan ook eventueel kopie daarvan nemen en achterlaten in de winkel. Vrienden en familie die dan naar schieting komen kunnen dan daar zelf ook voetzoekertjes e.d. kopen, maar dat knn ze niet als dat blad er niet ligt.
Eerst en vooral een vergunning aanvragen!!! Politie krijg je toch sowieso op je dak!Kanonnen vragen bij mensen uit je omgeving (landbouwers hebben dat dikwijls om de vogels uit hun pasgezaaid land te houden). Wij hebben er zelf 2, ineengeknutseld door mijn schoonbroer. Zorg wel dat je een VEILIG kanon hebt!!! Het zou niet de eerste keer zijn dat er gewonden vallen!Poeder moet je meestal zelf samenstellen. Dit kan je halen bij de apotheker of bij de AVEVE. Dit is zwavel met... ik dacht natriumchloraat of zoiets... De verhoudingen weet ik niet precies van buiten...Groetjes en veel plezier!Vérohttp://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/