Nu Online
Momenteel zijn er 487 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

geen misboekje

16-7-2009 12:58:09
Zijn er hier nog mensen die geen misboekje maken voor de misviering?
Wij twijfelen serieus of we er al dan niet één gaan maken. Natuurlijk maken we voor ons, de pastoor, de persoon die de muziek verzorgt en de lezers wel een soort van boekje, maar we willen dit niet voor iedereen doen.
Is dit raar? Of zijn er nog mensen met hetzelfde idee?

groetjes
Vanessa
24/10/09

Vanessa
24-10-2021
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 495

joke
1-8-2009
 Meld misbruik16-7-2009 13:13:45

hey,

Ik vind het altijd wel leuk om te kunnen meevolgen in het misboekje... Zo weet je ook wie er voorleest en welke liedjes ze spelen en 't is een leuk aandenken voor nadien.

Danielle
3-10-2009
 Meld misbruik16-7-2009 13:42:33

Onze pater adviseerde ons toch ook om niet alle teksten in het misboekje te vermelden. Anders zitten de mensen alles op voorhand al te lezen en luisteren ze niet meer naar wat er gezegd wordt. (ik denk bv aan uw trouwbeloften)

Bart

Meld misbruik16-7-2009 14:29:46

Hey Vanessa,
Wij hebben geen misboekje moeten maken. De pastoor heeft alles geïmproviseerd en er een ontzettend leuke viering van gemaakt. Hij had zelfs playmobile mee in de mis. hehe ;o) Het was echt geweldig.
Groetjes, Bart
(www.motionpictures.be )

Daisy

Meld misbruik16-7-2009 14:39:06

Wij gaan er ook geen maken, enkel voor ons en de lezers en zo.
De rest van de mensen kunnen er achteraf wel eentje krijgen als ze willen, maar niet tijdens de viering. Ik wil dat ze luisteren ipv lezen en zeker niet al voor zitten lezen dan waar we zijn tijdens de viering, wat ook dikwijls gebeurd.

groetjes

Lindsey
14-8-2009
 Meld misbruik16-7-2009 15:21:39

Wij maken geen misboekje ( enkel idd wij,lezers en diaken )
Wij gaan een A4blad ( die we dubbelplooien ) maken .. Op de voorkant staat dan zo onze namen, een prentje ( zwart-wit) en de datum ..
Langs de binnenkant staat dan de ganse leidraad van de viering. Zo weten de mensen wel waar we zitten, maar weten ze niet wat er zal gezegd worden ..

Intromuziek: artiest - liedje
verwelkoming ( Bjorn )
gebed ( voorganger )
...
Uittredelied: artiest - liedje

Dit werd ons sterk aangeraden ...

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik16-7-2009 15:34:50

Ik volg toch ook graag in een boekje hoor. Je hebt vaak lezers die niet zo duidelijk of te stil praten waardoor je de helft mist. Een boekje achteraf zou nog gaan maar waarom het dan niet meteen geven??? Je zit met je rug naar de mensen hoor. Of ze nu naar jullie kijken of aandachtig jullie boekje zitten te lezen. Dat maakt toch niet uit.

groetjes, Carolina

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik16-7-2009 15:44:39

Wij gaan er toch ook eentje maken hoor. Niet iedereen zit vlak bij je of hoort even goed, bovendien is het inderdaad een leuk aandenken. Ik heb van elk bijgewoond huwelijk nog de uitnodiging,misboekje,dankkaartje...handig om nu inspiratie op te doen :-)

Katrien
14-8-2009
 Meld misbruik17-7-2009 8:37:57

Hoi Vanessa,

wij hebben een misboekje gemaakt, maar zullen ze enkel aan ouders, priester, voorlezers geven. We plannen boekjes in een mandje te leggen zodat mensen bij het buitengaan van de kerk er eentje kunnen meenemen als aandenken.
Ik heb liever dat de mensen luisteren dan heel de tijd zitten te bladeren en op voorhand alles al gaan lezen (ik ken mezelf ...), maar op die manier hebben de mensen toch een aandenken.

Groetjes
Katrien
14 aug 2009

nele
8-8-2009
 Meld misbruik17-7-2009 11:35:36

Hey Vanessa,

Onze pastoor heeft gevraag dom geen boekjes te maken. Er zouden altijd wel mensen zijn die dan denken "we zitten al aan de nietjes, oef, al in het midden". De mensen zouden volgens hem ook veel minder opletten wat bij onze mis echt jammer zou zijn want die wordt super actief :) Ouders moeten vanalles meedoen, 2 groepjes moeten een huwelijkswens brengen, echt vanalles om naar te kijken en respons te geven.
Voor ons is dat al een werkje minder eh :)
De tekstjes die we moeten voorlezen (verwelkoming, beloften, geven van ringen, ...) voorzien we op iets steekkaartachtig welke onze getuigen voor ons op zak hebben. Man ik kijk er naar uit!!! :)

groetjes,
Nele
08-08-09

Kelly

Meld misbruik17-7-2009 20:36:11

Dag Vanessa,

wij zijn ondertussen drie maanden getrouwd en wij hebben op voorhand enkel onszelf, de pastoor, ceremoniemeester, chauffeurs en lezers een boekje gegeven. En op het einde van de mis werd wel een boekje uitgedeeld, maar ééntje dat veel meer omvatte dan alleen de mis. Zo hebben we er een aantal pagina's met foto's, anekdotes, wist je dat je's (zelfs een kruiswoordraadsel) bijgestoken!
Mensen vonden dat ze de mis veel emotioneler hebben beleefd, zo zonder boekje. En ze vonden het boekje ook heel leuk!

Groetjes,
Kelly

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...