TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Katrien
3-10-2009
|
17-7-2009 9:23:05
Vind het jammer voor jullie dat jullie dat moment niet kunnen delen met de familie, maar daar zullen jullie niet veel aan kunnen veranderen. Trouwen is in de basis iets dat je met 2 doet! Geniet van Italië en van jullie huwelijksdag, neem foto's om het nooit te vergeten en ik wens jullie succes toe voor alles wat erna zal komen.
Zorg wel (het is maar mijn mening natuurlijk) dat iedereen weet dat jullie in Italië gaan trouwen. Dat zal veel heisa voorkomen. Zeg dat het dat is dat jullie altijd al hebben willen doen en dat er daarna nog een feestje zal volgen. (dat zou ik doen.. but who am I ;))
Je kan als receptie BBQ doen of koud buffet, heeft altijd succes!
Groetjes Katrien
|
|
Tineke
|
17-7-2009 10:22:17
Dag naamgenootje, Je bent toch niet verplicht een groot feest te geven en 100 man uit te nodigen waarvan je maar de helft kent! Op ons feest waren er maar 30 gasten. Alleen onze beste vrienden en dichtste familie. En het was de mooiste dag van mijn leven! We haden een tuinceremonie, een receptie en een avonddiner. Geen dansfeest. En het was super. Je hebt iedereen bij je die je lief hebt en geen stress om vervelende tantes of nichten... In Italie trouwen is natuurlijk ook geweldig romantisch. Een vriendin van mij trouwt in oktober in Toscane, ook in kleine groep van een 30 tal mensen en thuis geven ze dan nog een receptie voor een 150 tal mensen. Ze hebben in Toscane een hotelletje met grote tuin en zwembad afgehuurd voor een heel weekend voor hun en de gasten en trouwen in een super schattig klein Toscaans kerkje, echt prachtig! Is wel allemaal georganiseerd door een wedding planner. Groetjes, Tineke
|
|
nele
8-8-2009
|
17-7-2009 11:04:36
Hey Tine,
We zaten met hetzelfde probleem. Door zaken uit het verleden heb ik afstand gedaan van de familie van mijn papa, ook van mijn meter, zijn zus. Maar met de familie van mijn mama kom ik heel goed overeen. We hebben aan mijn papa de lijst van uitgenodigden voorgelegd (waar zijn familie dus niet bij stond) en gevraagd of hij vond dat er nog iemand bij moest. Maar zijn antwoord was dat als dat de mensen waren die voor mijn ventje en mij iets betekent hebben in ons leven, daar niemand bij moest. We hebben dus mijn mama haar kant gevraagd en van mijn papa enkel een neef waar ik nog goed contact mee heb. Ik kon het de kant van mijn mama echt niet ontnemen om erbij te zijn. Aan mijn schoonbroer hebben we gevraagd om een beetje in het oog te houden dat enkel uitgenodigden op het feest zijn. De kant van mijn papa staat er nogal om bekend om drama te veroorzaken om toch maar ff aandacht te trekken. Trouwen in het buitenland klinkt romantisch, maar wees goed zeker eh dat je nadien geen spijt hebt.
heel veel succes, Nele 08-08-09
|
|
Ibe
22-5-2010
|
17-7-2009 13:44:23
Hoe sta jij er tegenover dat jullie helemaal alleen zouden trouwen? Persoonlijk zou ik dit nooit doen, hoe romantisch het ook klinkt. Die dag wil absoluut mijn ouders en beste vrienden erbij. Van hun kant ben ik zeker dat ze het heel jammer zouden vinden deze dag niet mee te maken. Iedereen is daar natuurlijk anders in: sommigen willen een grootste bruiloft met alles erop en eraan; anderen gaan tussen de soep en de patatten effe een krabbel zetten op het gemeentehuis (bij wijze van spreken).
Ik zou wel absoluut geen mensen uitnodigen waar ik geen of een slecht contact mee heb.
|
|
e
|
17-7-2009 17:22:01
Dag Tineke,
Bij ons is het een gelijkaardige situatie langs mijn vriend zijn kant. Hij wil niets met die mensen te maken hebben. Ik daarentegen vind de aanwezigheid van mijn familie en onze vrienden belangrijk. Wij nodigen dus enkel de 'toffe' mensen uit en trekken ons niets aan van wat anderen daarover zeggen. We geven zelfs geen receptie voor collega's en verre kennissen, ookal zullen sommigen daar slecht op reageren. Het is tenslotte onze dag!
Ik hoop dat je een oplossing vind.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
17-7-2009 20:29:38
Ik zou het erg vinden voor jouw familie... Een vriendin van me is onlangs getrouwd en dat was een gezellig, kleinschalig feest. Enkel de familie en vrienden waar ze écht een band mee hebben, waren aanwezig (dus geen verre nonkel, zelfs niet de ouders van de bruid). Eerst hadden ze ook wel wat schrik voor de reacties van degenen die niet waren uitgenodigd, vooral dan voor de moeder van de bruid, omdat ze vreesden dat die toch nog een scène zou komen maken aan het stadhuis, maar dat was dus niet zo. Ze zouden alles zo weer over doen! Maak een weldoordachte beslissing. De broer van mijn toekomstige is 1,5 jaar geleden ook hals-over-kop in het buitenland getrouwd (weliswaar onder andere omstandigheden, hij kende die vrouw nog maar amper, had ze 4 keer gezien op reis en de 4de keer was hij er al mee getrouwd...). Wij wisten helemaal van niks, zelfs toen hij terugkwam zei hij niks, maar hij droeg wel plots een trouwring... Daar zijn toch wel wat woorden over gevallen... Dus als je het doet, licht dan op zijn minst je familie in. Licht ook toe waarom je op die manier wil trouwen, uiteindelijk liggen zij niet aan de basis van deze situatie. Als dat écht je wens is om zo te trouwen, dan zullen ze dat wel aanvaarden.
Succes!
Véro
http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/
|
|
sarah
17-5-2008
|
17-7-2009 21:56:05
wij zijn eerst in belgie voor de wet getrouwd en hebben een intiem feest gegeven voor onze beste vrienden en dichte familie. De rest hebben we gewoon niet gevraagd en dat was een super dag!
Ons idee was ook in het buitenland te trouwen, want daar droom ik al van mijn 10 jaar van..
We zijn dus daarna onder ons tweetjes op bali getrouwd. Het was echt een prachtige dag die ik voor geen geld van de wereld zou willen gemist hebben.
Om eerlijk te zijn: ik vond de dag voor ons 2 op bali zeker zo mooi als die met ons feest, maar ik had dat feest ook wel niet willen missen
misschien moet je het ook zo doen. 2x genieten!!
|
|
Tessa
10-10-2009
|
22-7-2009 9:06:56
Hallo Tineke,
DOEN zou ik zeggen... Zoek U een romantische locatie in Italie, trouw er enkel mss met jouw ouders erbij en je allerbeste vrienden... Ik "denk" dat het super gaat zijn...
Gr. Tess
|
|
Tineke
19-2-2010
|
22-7-2009 12:21:00
Hallo iedereen
Bedankt voor alle tips en ideeën, het heeft geholpen om wat perspectief te bieden over de zaak. We hebben beslist om het toch in België te houden en de mensen die een gevaar vormen voor onze gemoedsrust niet uit te nodigen! En wie daar problemen rond maakt die hoeft ook niet te komen. Ik kom uit een groot en warm nest en mijn elf nichtjes die zo graag in de suite zouden lopen wil ik er echt bij. We houden het feest bescheiden en nodigen enkel de personen uit die we echt graag zien. Da's een tip die ik ergens heb gelezen, als je het klein wil houden en je wilt snoeien in de gastenlijst, bedenk dan hoeveel tijd je in de laatste vijf jaar met die persoon hebt doorgebracht. Enfin, het komt in orde!!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|