Terug naar overzicht
De suite bestaat normaal uit ouders, broers/zussen (en partners) en getuigen.Mijn ouders zijn ook gescheiden en bij ons zijn de stiefbroers/zussen en partners ook bij de suite. Voor het feest hebben we er bewust voor gekozen om geen eretafel te hebben met het bruidspaar en ouders, getuigen, broers/zussen. Wij zitten aan tafel met onze allerbeste vrienden, mijn vader en zijn vriendin met haar kinderen aan 1 tafel en mijn moeder met haar vriend en diens kinderen aan een andere tafel. Ik heb op veel recente bruiloften al gemerkt dat de traditionele eretafel minder en minder gedaan wordt.
Je beslist zelf wie er meegaat id suite. Onze suite bestaat uit:-mijn ouders-mijn zus (is mijn getuige)en haar man-mijn aanstaande zijn stiefpa, een goeie vriendin van mij en mijn aanstaande zijn beste vriend ( is zijn getuige)Mijn toekomstige man is opgegroeid in een nieuw samengesteld gezin (10 kinderen). Wij hebben zijn beste vriend gekozen als getuige om ruzie in de familie te voorkomen. Zo moeten (stief/half)broers en (stief/half)zussen niet meegaan in de suite; wat ons financieel vl bespaart (qua bvb vervoer en kledij).Op het avondfeest hebben we heel bewust voor walking dinner gekozen, rechtstaand, (er zijn wel zitplaatsen voorzien voor degene die dat wensen). We willen geen stijf feest, willen gn 5u braaf ae tafel zitten eten, houden van ambi :) Zo omzeilen we ook het probleem wie waar zit en bij wie.Als kind van gescheiden ouders is het dikwijls wikken en wegen; maar vergeet niet het is jullie dag, doe alles nr jullie hartje! En geniet ervan!Grtz, Melissa10/10/09
Hey Kim,Bij ons is de suite:- getuige + partner van Björn- getuige + partner van mij- broer + partner vna Björn- zijn ouders- mijn oudersZijn ouders zijn gescheiden, maar wilden toch samen in de suite lopen (hebben wel nog goed contact) Doe het gewoon zoals JIJ het zelf wil, ongeacht wat de mensen denken.Het is jullie dag!!! :)Groetjes Sara08/08/'09
Hallo,bij ons in de suite hetzelfde verhaal: onze ouders, mijn zus en partner en mijne aanstaande zijn zus met hare man. Maar wij hebben onze grootouders er ook bijgeteld. Ik weet dat ik die mensen daar een enorm plezier mee doe, en dan is het voor mij de moeite waard om daar vervoer en eten voor te regelen. Maar das eigen keuze natuurlijk.Groetjes,Cindy 10.10.09
Hey Kim, wij zijn ondertussen 58 dagen getrouwd...Bij mij zijn mijn ouders ook gescheiden, mijn mama heeft geen nieuwe partner...Mijn mama heeft wel heel goed contact met haar broer (ze heeft er maar één)en wij ook met mijn nonkel, dus heeft die meegelopen als "partner" van mijn mama... Ik hoop dat je het zo mss kan oplossen...Wij hebben dit op zich niet té traditioneel gedaan..
Als wij onze suite enkel zouden nemen voor ouders en broers en getuigen dan zouden er slechts 2 koppels van mijn kant zijn (ouders en broer die ook mijn getuige is). Gezien ik een zeer kleine familie heb en de suite dus grotendeels uit mijn man zijn familie zou bestaan, hebben we besloten om ook mijn 2 nonkels erbij te vragen. Met mijn ene tante heb ik trouwens een supercontact. Wij hebben dit op die manier opgelost.Maar je doet ervan wat jezelf wilt hé.
Het 'minimum' van suite is meestal:- jouw ouders- je schoonouders- jouw getuige met partner- jouw toekomstige zijn getuigeAls er nog broers of zussen zijn, kunnen zij ook nog aansluiten. Soms worden ook de grootouders hier nog bijgeteld. Wij vonden dat te vermoeiend voor mijn oma van 80 en mijn vriend zijn oma van 96.Groetjes,Vérohttp://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/