Nu Online
Momenteel zijn er 628 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

origineel avondfeest

20-7-2009 10:42:21
Vollop aan het voorbereiden, zijn we nu toch in twijfel ... gaan we voor een traditioneel avondfeest of doen we iets trendy?
Allebei ontzien we ons dat traditionele, maar we hebben niet echt een idee hoe we het anders kunnen aanpakken. Een idee was walking dinner ofzo ... Zijn er nog mensen die hun avondfeest anders houden dan traditioneel en ons eventueel tips en/of ideeën kunnen geven?

Lies
15-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 800

Sara
8-8-2009
 Meld misbruik20-7-2009 14:08:11

Hey Lies,

Wij hebben een weddingparty...
De gasten krijgen hapjes via traiteur, we hebben hamburgers en frietkraam en ze krijgen een dessertbuffet via traiteur.
We werken enkel met statafels en een paar tafels voor de oudere generatie om te zitten...
Je kan ook kiezen voor pastabuffet, BBQ, landenbuffet, ... dus meer walking dinner. Of een reuze paella schotel, dat heeft ook eens op het forum gestaan al...

Groetjes Sara
08/08/'09

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik20-7-2009 19:07:07

Wij geven een huwelijksborrel in de namiddag voor onze "oudere" familie en kenissen van ouders met drank en 11 verschillende hapjes pp, en 's avonds een walking diner met dansfeest. We hebben een bandje uitgenodigd dat na onze openingsdans, een dik uur komt spelen en daarna neemt de DJ het over.
Sofie
19/09/2009

Carine
4-9-2009
 Meld misbruik20-7-2009 19:23:16

Wij trouwen voor de tweede maal en dit keer is het een heel ander feest. We hebben bijna uitsluitend vrienden uitgenodigd, een DJ ingehuurd en 's avonds is hebben we verschillende hapjes voorzien en natuurlijk gratis drank. We willen er een echt dansfeest van maken. We huwen om 15.30u waarna we met de getuigen en de beperkte familie naar ons huis gaan waar we belegde broodjes voorzien hebben. Tot onze verbazing hebben we nog enkel possitieve reacties gekregen. Niemand zit blijkbaar graag de ganse avond aan tafel.

ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik20-7-2009 21:57:41

Hey,
We doen ook walking dinner met verschillende gerechten(grill,paella,wok,..)
We wilden allebei niet urenlang tafelen.
Voor de prijs moet je het wel nie doen want als je alles bij elkaar telt is het niet goedkoper als de gemiddelde traditionele trouwmenu, maar het past beter in het plaatje van onze trouw, we willen het allemaal nogal casual houden.
Groetjes

s
1-6-2007
 Meld misbruik20-7-2009 22:12:26

Wij hadden een walking dinner en ik heb er een beetje spijt van.

Origineel is niet altijd beter. Sommige dingen zijn klassiek of traditioneel omdat die formule nu eenmaal goed is.

KARIN
22-5-2010
 Meld misbruik20-7-2009 22:14:30

Wij hebben een luxe BBQ en erna dessrrtbuffet, dus zeker niet de hele tijd tafelen, maar toch ook even uitrusten en zitten :)
Grtjs
Karin

elke
29-8-2009
 Meld misbruik20-7-2009 22:40:18

Hallo,

Wij hebben gewoon een buffet met multiculturele gerechten en geen vaste zitplaatsen. Daardoor zit je nooit langer dan je wil bij iemand aan tafel, is modern maar ook wel weer klassiek.
Daarna dessertenbuffet in danszaal met loungebar..
Dan heb je een beetje van alles hé,

Elke

Lies
15-5-2010
 Meld misbruik21-7-2009 11:39:54

Wij hebben nu op onze feestlocatie een originele mix voorgesteld gekregen: een receptiebuffet: dus hapjes en voorgerecht zogenaamd ineenverwerkt a la walking dinner en daarna hoofdgerecht en dessert aan tafel... dus mix van beide

heidi

Meld misbruik22-7-2009 9:11:26

ik regel nu mijn zus haar trouw,zij wil het simpel houden, dus wij houden een heuse trouwfuif met apperitief en hapjes en tijdens het dansen een groot dessertenbuffet. Kies wat je het beste ligt,zo krijg je geen spijt van je keuze

tami
26-6-2010
 Meld misbruik22-7-2009 21:24:12

Hallo Lies,

origineel is inderdaad niet altijd beter. Wij hebben vrienden die het, zoals wij, verder vertikken om nog naar trouwfeesten te gaan met walking dinners. Nooit of te nimmer zijn er voldoende stoelen ! En zo die er al zijn, worden die systematisch afgestaan aan de oudsten onder de gasten, hetgeen logisch is. Maar we zijn het wel beu om de hele avond rechtstaand te moeten doorbrengen, half rechtstaand te eten,... originaliteit heeft zo z'n nadelen. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit iemand horen klagen over een trouwfeest met "klassiek" diner, maar wèl al meer dan eens over walking dinners ! Wij hebben er zelf één meegemaakt waar het merendeel van de gasten het opstapte om middernacht, gewoon uit vermoeidheid ! Dus denk goed na, zou ik zeggen. Je moet uiteraard verder doen waar je zin in hebt.
Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...