Terug naar overzicht
ik hoorde onlangs dat er op sommige plaatsen geen rijst meer mag gegooid worden, dus dat kan je misschien ook eens vragen.groetjes daisy
vraag eens hoe de suite moet binnenkomen: mag het Amerikaanse stijl= iedereen binnen en dan kom jij met je papa terwijl je vriend wacht aan het altaarinderdaad eens vragen welke muziek toegestaan is, hoe zit het met de versiering (trouwt er nog een koppel die dag, dan knn jullie mss samenleggen voor de bloemen)wij mogen pas gaan 7 december samen met andere koppels...Nog even geduld dus!Sofie15/05/10
Dag Jessica,ik zou ook vragen of je herwerkte teksten mag gebruiken (voor het evangelie) of dat je de originele teksten moet gebruiken.Wij zelf zijn behoorlijk vrij in muziekkeuze en manier van muziek maken (CD, live, orgel...) maar onze diaken heeft wel liefst dat de teksten origineel zijn. Voor andere teksten hebben we dan weer de vrijheid. Is dus een beetje een mix.Vraag ook hoeveel het kost want de prijzen om voor de kerk te trouwen verschillen nogal en sommigen zijn onlangs verhoogd heb ik gehoord.Voor de rest de vragen die hieronder al gesteld zijn.Veel succes alvast.Groeten,Eva10/10/'09
Ik had op voorhand al een boekje gemaakt. Hij heeft dit doorgenomen en direct goedgekeurd. CD of een zanger maakte voor hem niet veel uit. We zijn gisteren nog wel de cd gaan testen. Dit gaf al eens problemen met zelf opgenomen cd'tjes. Je kan nog vragen ofdat er een rode loper wordt gelegd ofdat je hier zef voor moet zorgen. Welke bloemen heeft hij graag? Alleen een altaarstuk of nog iets voor bij de spreker, aan de kaars of aan de stoelen? Onze pastoor had wel graag dat het altaarstuk bleef staan. Wat ik nu ook wel logisch vond maar blijkbaar nemen er tegenwoordig veel mensen hun bloemen terug mee. Vaak is er een bovengedeelte waardat het orgel staat, vragen of de fotograaf hierop kan? Als het een donkere kerk is vragen om het licht aan te steken voor de fotograaf. Vragen wat er gestrooid mag worden? Wij hebben bellenblaasjes, das dan al zeker gene zever van wat mag of niet. Hoe binnen komen. Wachten aan de deur tot hij je komt halen of zelf al binnen komen? groetjes, Carolina
hey jessica,Wij zijn gisteren voor de eerste maal geweest. De zaken die ik op voorhand had voorbereid waren de volgende: - past het vooropgestelde uur voor de kerk en wat indien er nog trouw/communie of wat indien er een begrafenis op dezelfde dag komt te vallen? (vaak een probleem op zaterdag)- mag er met live muziek gewerkt worden, mogen er cd's gespeeld worden? is er een installatie voorhanden, kunnen we die dan testen- versiering- welke bloemen mogen - mogen boompjes en altaarstuk enzo. Kunnen we dit de dag voordien in orde maken of wordt de kerk de dag zelf opengesteld zodat kennissen dat kunnen doen- mag er met rijst gegooid worden indien zelf opkuisen- wie zorgt er voor de huwelijkskaars, de pastoor of wijzelf- mag er met herwerkte teksten gewerkt worden of moet er met originele teksten gewerkt worden- mogen we zelf voorstellen doen voor de teksten van de pastoor- overlopen welke soort van huwelijksviering je wilt- hoeveel keer nog samenkomen en wanneer terug contact opnemen- voorbeelden van teksten en boekjes?- prijsdat is het zo wat denk ik, suvves!x kim