Nu Online
Momenteel zijn er 539 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dringend mooie tekst evangelie volgens Johannes gevraagd!

22-7-2009 12:48:55
Hé lieve bruidjes in spe... Wie kan er mij even een mooie tekst bezorgen over Johannes,of andere profeet..Wie mij hier even kan mee helpen is goud waard!!;-))

Alvast van harte bedankt!!
xx

karin
9-9-2009
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1924

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik22-7-2009 12:59:43

Dit is onze evangelielezing, is van Mateus vers etc moet ik nog opzoeken, vergeten erbij te vermelden ;-)

Kom en wees deelgenoot van mijn leven, want jij hebt me ontmoet en bemind in alles en allen.
Ik was in nood,
en jij had tijd om mij te onthalen in het drukste van je werk.
Ik benadeelde je,
jij vergaf me en hield geen wrok in je hart.
Ik was ziek ,
jij luisterde naar mij met je bloemen en je warme lach.
Ik stond alleen,
maar jij stond op en kwam tot mij als een echte vriend.
Ik werd geminacht,
en jij bleef me liefhebben in heel mijn persoon zoals ik ben.
Toen dwaalde ik af,
En jij kwam mij vinden met je mooie liefde van elke dag.
Kom en wees deelgenoot van mijn leven,
want jij hebt mij ontmoet en bemind in alles en allen.

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik22-7-2009 13:08:39

Evangelie (Matteüs 5, 1-12)

Gelukkig de mensen die eenvoudig blijven,
want hun behoort het Rijk der Hemelen.
Gelukkig de mensen die elkaar nemen zoals ze zijn,en die sterk staan in ontgoochelingen,want zij zullen kinderen van God genoemd worden.
Gelukkig de mensen die samen op weg gaan met anderen en meeleven met het leed van de mensen rondom hen,want zij zullen getroost worden.
Gelukkig de mensen die eerlijk proberen te leven in Mijn Geest want zij zullen verzadigd worden.
Gelukkig de mensen die anderen niet klasseren,maar aandacht hebben voor elkaar,
in het bijzonder voor de minsten,want zij zullen barmhartigheid ondervinden.
Gelukkig de mensen die kunnen bewonderen,
die verwonderd zijn over de dingen rondom hen,het schone in de wereld en in elkaar,
want ze zullen God zien.
Gelukkig de mensen die kunnen geloven,
en dit ook uitdragen bij de mensen rondom hen,want hun behoort het Rijk der Hemelen.
Verheugt u en juicht, want groot is uw loon in de Hemel.

groetjes, Carolina

Katrien
3-10-2009
 Meld misbruik22-7-2009 13:29:09

Ik heb hetzelfde als Sofie.

Lezing uit het Heilig Evangelie van onze Heer Jezus Christus naar Mattëus ( 25, 31-40)

Zie zo, aanvulling op haar bericht :)

Groetjes
Katrien

Janick
9-5-2009
 Meld misbruik22-7-2009 13:38:32

Hey Karin,

Hierbij de tekst die wij gebruikt hebben.

(Mattheüs 19, 4-7)
Jezus was met zijn vrienden op wandel langs de stroom. Hij wilde alleen zijn, maar de mensen bleven Hem volgen, overal waar Hij ging.
Voortdurend stelden ze hem vragen, zo ook over het huwelijk.
Hij luisterde aandachtig en sprak dan : “De Schepper van hemel en aarde, zon en maan, bloemen en vogels, dieren en mensen, heeft de man en vrouw aan elkaar gegeven, zodat zij op een bepaalde dag hun ouders verlaten om zich aan elkaar te binden en één te worden. Ze zijn niet langer twee, maar één.
De man zal zich hechten aan de vrouw die hij lief heeft en de band der liefde zal door geen mens verbroken worden.”
Zo sprak Jezus en Zijn woorden maakten de mensen stil…

Groetjes,

Janick
09/05/09

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik22-7-2009 18:45:11

Wij hebben (ongeveer) dezelfde als van Janick.

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info