TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sofie
19-9-2009
|
22-7-2009 13:47:33
Ik ken dat héél goed! Ik zou je als raad geven dat als jij met je partner al overeenkomt, dat dat toch wel het belangrijkste is. Tenslotte is het echt wel jullie dag! Jullie ouders bedoelen dat waarschijnlijk allemaal wel goed, maar met 6 iets op touw zetten zorgt altijd voor de nodige strubbelingen. Zo wou mijn mama mij niet in een traditioneel trouwkleed zien. Resultaat: er hangt 1 gewoon kleed in de kast, maar het tweede kleed, en dit keer wel een tradiotioneel kleed is al in de maak. Je moet echt naar je hart luisteren. Tenslotte trouw je (normaal gezien) maar één keer hé. En vergeet niet van je voorbereidingen te genieten! Die zijn al het halve plezier van jullie trouwdag waard! Veel succes vanavond. S x
|
|
Tina
1-5-2010
|
22-7-2009 13:57:47
Ik denk dat elke koppel wel de nodige problemen heeft met de ouders ... Het probleem is dat ze altijd het beste willen, maar soms vergeten wie er eigenlijk trouwt die dag. Kan er van meepraten, je bent dus niet alleen (mocht dit een troost zijn).
Wat ik je zou aanraden is dat jij en je man al duidelijk een keuze maken. Leg die keuze voor aan jullie beide ouders met de boodschap dat dit jullie voorkeur is. Zet 1 alternatief in keuze klaar waarin kan gevarieerd worden. Op die manier geef je hun geen vrij spel en beperk je de discussie. Op die manier geef je ook duidelijk aan "kijk dit willen wij", maar we geven jullie de mogelijkheid om er iets aan te wijzigen. Ik denk dat op die manier jullie ouders jullie het gemakkeijkste gaan volgen.
Verder wens ik je veel succes en duim ik dat het lukt vanavond.
Nog veel succes met de voorbereidingen !
TINA 1/05/2010
|
|
Karolien
1-8-2009
|
22-7-2009 14:21:58
Hoi Katrien,
Ik denk dat we ons gisteren allebei even ellendig zullen gevoeld hebben, want bij mij was het net van't zelfde.
Ik zit met ouders van West-Vlaanderen en schoonouders van Vlaams-Brabant, en ik kan je garanderen, de verschillen in traditie zijn heel groot!
Dan hebben we voor bepaalde zaken eindelijk een beslissing gemaakt en dan is dat nooit goed en moeten we daar altijd wel weer iets aan veranderen.
Ik heb het er zelf moeilijk mee om gewoon ons eigen gedacht door te drijven. Ik wil voor iedereen zo goed mogelijk doen, met iedereen zoveel mogelijk rekening houden, zonder al te veel op tenen te trappen, maar 't is niet gemakkelijk...
Ik probeer het zelf ook gewoon een beetje op de stress te steken en hoop dat het op de trouw zelf allemaal in orde komt.
|
|
Ibe
22-5-2010
|
22-7-2009 14:40:08
Ik kan goed begrijpen dat dit veel stress voor jullie meebrengt en ik denk dat jullie lang niet het enige koppel zullen zijn die hier problemen mee heeft. Ik vind uiteindelijk dat JULLIE trouwen en jullie dus de uiteindelijke keuzes moeten maken, ook al financieren de ouders een groot deel. Het is tenslotten jullie trouwdag en zij doen je dit kado...dan is het toch ook de bedoeling dat de dag eruit ziet zoals jullie dat willen vind ik.
Wij bekostigen alles zelf en als de ouders wat geld willen toesteken is dat super maar wel op voorwaarde dat wij het laatste woord hebben. Gelukkig heb ik ouders en schoonouders uit de 1000 en zijn ze overal mee akkoord en vinden ze zelf dat het ONZE dag moet worden.
veel succes met de voorbereidingen
|
|
Katrien
3-10-2009
|
22-7-2009 15:08:24
Bedankt iedereen.
Karolien, het is inderdaad dezelfde situatie, alleen is bij mij het verschil tussen de ouders en schoonouders dat ze bij mij Waalse roots hebben en bij hem Vl-Brabantse... Ik wil inderdaad voor iedereen goed doen, maar blijkbaar lukt dat niet altijd en dan kom je nare situaties tegen. Die gaan natuurlijk wel over gaan, maar 't is gewoon jammer.
We doen grotendeels zoals we zelf willen hoor, moest iemand daaraan twijfelen, maar bepaalde dingen die voor ons niet van groot belang zijn en voor een ander wel, daar houden we rekening mee! Probleem is bijgevolg, als er iets is dat zowel voor de mama als voor de schoonmama van belang is en beiden denken iets anders, dan gaat dat mis. Hehe..
Achja, we geraken er wel door! Alles heeft zijn ups en downs, we zullen er vanavond over praten en zien waar we uitkomen ;) Ik zal hier nog berichtje achterlaten om te zeggen hoe het geweest is hehe!
Groetjes en tot later
Katrien
|
|
tami
26-6-2010
|
22-7-2009 15:35:00
Beste Katrien, als je nou eens je getuigen erbij vroeg vanavond ? Dat zorgt voor een veel meer ontspannen atmosfeer -iedereen houdt zich wat meer in of doet wat meer z'n best- en doordat getuigen neutraal zijn, zijn het over het algemeen goede "moderators". Tenzij jullie getuigen natuurlijk allemaal familieleden zijn ... Hoedanook, zoals iemand reeds zei : hou een voor jullie aanvaardbaar alternatief achter de hand, zodat ze niet de indruk krijgen dat alles al georganiseerd is. Hou het psychologische aspect voor ogen, maar aanvaard niet "6 mensen, 7 verschillende meningen". Het komt heus wel goed. Groetjes
|
|
Lien
23-5-2009
|
22-7-2009 20:15:24
Wij hadden hetzelfde voor bij onze ouders. Uiteindelijk hebben we het opgelost zoals bij Tina. We maakten zelf onze keuze + een alternatief. En dan konden ze nog samen beslissen over die twee optie, in plaats van over de 100den opties die bestaan. Over de rest hebben we zelfs niet meer gesproken.
Zo hebben we menu opgelost, dagindeling én kledij!
|
|
Katrien
3-10-2009
|
23-7-2009 8:24:39
Goedemorgen iedereen.
Gewoon om dus te zeggen dat ik me blijkbaar niet zoveel zorgen hoefde te maken. Beide ouders waren heel open en klaar om toe te geven wanneer er wat vast zat. Voor de kostuums gaan we huren en de menu hebben we een budget gekregen en dus mogen we zelf iets ineen steken.
Ben opgelucht :)
Bedankt voor jullie goed raad allemaal!
Groetjes Katrien
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|