Terug naar overzicht
Hey Daisy,De huwelijkskaars is geen verplicht onderdeel van de huwelijksviering. Voor zover ik weet, mag je zelf een kaars kopen waar je maar wil. Er zijn heel wat winkels waar je mooie gepersonaliseerde kaarsen kunt vinden. Wij hebben de onze via de webshop van de kaarsengieterij besteld. Wij hadden de kaars al op het altaar laten zetten voor we in de kerk binnenkwamen. Als je ze liever laat brengen door een bruidskindje kan dat natuurlijk ook. De priester vraagt dan normaal aan jullie om die kaars aan de paaskaars aan te steken. Meestal wordt er ook nog iets bij voorgelezen.Dat is het zowat denk ik. Hopelijk ben je er wat wijzer door geworden :)Groetjes,Krista
bedankt krista, tuurlijk heb ik daar wat aan, ik denk dat ik nu alles van de huwelijkskaars weet wat er te weten moet vallen haha. heel erg bedanktgroetjes daisy
Gewoon eens aan de pastoor vragen. wij moesten ook zelf voor onze kaars zorgen en bij bij KAARSEN BERT gegaan in gent.
Wij moeten er dan weer niet voor zorgen! Toch eerst eens vragen. Bij ons zorgt de parochie daarvoor. Hoe dat ze er dan uit ziet????Dit is een stuk uit ons misboekske: Zegening van de huwelijkskaarsPriester: Heer, Zegen deze kaars,opdat haar vlam een laaiend tekenvan de liefde tussen Carolina en Bart zou zijn,opdat haar vuur momenten van kilte zou kunnen verwarmen.De vlam van deze kaars zal een stille getuige zijn van jullie liefde voor elkaar.Het is jullie taak om het vuur van jullie liefde brandend te houden. Aansteken van de huwelijkskaarsHanne: Deze kaars wil er ook bij zijn, bij jullie huwelijk. Als een kostbaar kompas op jullie bewuste zoektocht naar geluk.Als stil en warm signaal, dat jullie herinnert aan het plechtige jawoord van vandaag. Zij wil het wondere lichtje zijn, dat in staat is een sprankeltje energie en kracht mee te geven, om de moeilijke momenten en de minder goede dagen te helpen verdrijven. Als licht is zij verwant aan jullie Liefde: laat ze nooit uitdoven in alledaagsheid, vuur ze tijdig aan en koester dit hartverwarmend licht.Geef deze kaars een plekje thuis, beschut tegen weer en wind, waar ze altijd kranig met rechte wiek kan branden en jullie kan herinneren aan dit overgelukkig moment.groetjes, Carolina
bedankt voor al deze reacties :-)