Nu Online
Momenteel zijn er 660 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijkskaars

22-7-2009 19:09:20
heyy allemaal,

ik lees hier zoveel over de huwelijkskaars. maar hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk? is die in de kerk aanwezig en koop je die zogezegd daar? of moet je die elders gaan kopen?
kan het ook dat een ouder bruidskindje de kaars naar voor draagt?
alvast bedankt allemaal

groetjes daisy

daisy
3-9-2010
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 390

Krista
30-5-2009
 Meld misbruik22-7-2009 20:26:11

Hey Daisy,

De huwelijkskaars is geen verplicht onderdeel van de huwelijksviering.
Voor zover ik weet, mag je zelf een kaars kopen waar je maar wil. Er zijn heel wat winkels waar je mooie gepersonaliseerde kaarsen kunt vinden. Wij hebben de onze via de webshop van de kaarsengieterij besteld.
Wij hadden de kaars al op het altaar laten zetten voor we in de kerk binnenkwamen. Als je ze liever laat brengen door een bruidskindje kan dat natuurlijk ook. De priester vraagt dan normaal aan jullie om die kaars aan de paaskaars aan te steken. Meestal wordt er ook nog iets bij voorgelezen.
Dat is het zowat denk ik. Hopelijk ben je er wat wijzer door geworden :)

Groetjes,
Krista

daisy
3-9-2010
 Meld misbruik22-7-2009 23:06:01

bedankt krista, tuurlijk heb ik daar wat aan, ik denk dat ik nu alles van de huwelijkskaars weet wat er te weten moet vallen haha. heel erg bedankt

groetjes daisy

Vke
27-6-2009
 Meld misbruik23-7-2009 10:12:57

Gewoon eens aan de pastoor vragen. wij moesten ook zelf voor onze kaars zorgen en bij bij KAARSEN BERT gegaan in gent.

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik25-7-2009 2:40:00

Wij moeten er dan weer niet voor zorgen! Toch eerst eens vragen. Bij ons zorgt de parochie daarvoor. Hoe dat ze er dan uit ziet????

Dit is een stuk uit ons misboekske:

Zegening van de huwelijkskaars

Priester: Heer,
Zegen deze kaars,
opdat haar vlam een laaiend teken
van de liefde tussen Carolina en Bart zou zijn,opdat haar vuur momenten van kilte zou kunnen verwarmen.
De vlam van deze kaars zal een stille getuige zijn van jullie liefde voor elkaar.
Het is jullie taak om het vuur van jullie liefde brandend te houden.

Aansteken van de huwelijkskaars

Hanne: Deze kaars wil er ook bij zijn, bij jullie huwelijk.
Als een kostbaar kompas op jullie bewuste zoektocht naar geluk.
Als stil en warm signaal, dat jullie herinnert aan het plechtige jawoord van vandaag.
Zij wil het wondere lichtje zijn, dat in staat is een sprankeltje energie en kracht mee te geven, om de moeilijke momenten en de minder goede dagen te helpen verdrijven.
Als licht is zij verwant aan jullie Liefde: laat ze nooit uitdoven in alledaagsheid, vuur ze tijdig aan en koester dit hartverwarmend licht.
Geef deze kaars een plekje thuis, beschut tegen weer en wind, waar ze altijd kranig met rechte wiek kan branden en jullie kan herinneren aan dit overgelukkig moment.

groetjes, Carolina

daisy
3-9-2010
 Meld misbruik25-7-2009 12:03:12

bedankt voor al deze reacties :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...