Nu Online
Momenteel zijn er 353 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Help, Hoe menukaartjen drukken aub!!!

27-7-2009 13:54:09
Ik probeer mijn menukaartjes af te printen zonder succes!! Wij hebben dik donkerbruin papier gekozen maar helaas lukt het mij niet om de tekst zichtbaar te maken! Ik probeerde reeds wit, goud, vet, ander lettertype, ...Hebben jullie tips, aub?

Nathalie

Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 894

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik27-7-2009 13:56:32

Ik zou eens proberen om op je pc een bruine achtergrond te kleuren, en dan te tekst een kleur te geven. Hetgeen dat het duidelijkst leesbaar is, die inkt zou ik dan kiezen. Vergeet dan wel niet je achtergrond kleur in bruin terug uit te wissen, want je drukt al op bruin papier, en anders wordt het een knoeiboeltje.

Lien

Meld misbruik27-7-2009 14:03:44

op donkerbruin ga je sowieso niets kunnen lezen, behalve zwarte inkt.

Witte inkt bestaat niet op printers thuis.

Sophie

Meld misbruik27-7-2009 14:10:42

Vraag eens in een drukkerij om je kaarten gewoon af te drukken. Zij hebben meestal wel speciale inkt.

Groeten

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik27-7-2009 14:15:50

lichtblauwe tekst op bruine achtergrond al een geprobeerd?
Ik denk er ineens aan dat een vriendin het gebroortekaartje van haar zoontje er zo uitzag.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik27-7-2009 16:13:44

Wij hebben ook menukaarten waar je niet op kan drukken, maar we hebben de menu op een wit blad afgedrukt en dat gewoon binnenin gekleefd. Ziet er ook leuk uit en de mensen nemen dat de dag van vandaag toch niet meer mee naar huis, dus het zou zonde zijn om er veel geld en energie aan te spenderen.

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

tami
26-6-2010
 Meld misbruik27-7-2009 20:48:09

Beste Nathalie,

de makkelijkste manier is inderdaad, je menu in landscape opmaken en op de rechterhelft van je blad het tekstblok plaatsen. Uitprinten kan je doen op oranje of geel papier, perkament, of zelfs lichtgroen (van 90 g/m²); alle kleuren die mooi zijn bij bruin, denk maar aan de herfst. En gewoon zwarte tekst of, indien op perkamentpapier bvb. bordeauxrood ; oogt heel erg mooi.
Je kan evtl. ook gekleurd kalkpapier gebruiken (geel of oranje) en daarop zwarte letters maar opgelet want niet elke printer print even goed op kalkpapier ! Neem kalkpapier van tenminste 100 g/m².
Indien je nog vragen hebt ivm uitvoering, wil ik je gerust verder helpen maar dan liefst via de mail (tam2309ici@yahoo.fr).
Gebruik je op de voorzijde van je menukaarten nog een 2e kleur of niet ?
Veel sukses gewenst alvast !
Groetjes

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik28-7-2009 10:23:02

Wat bedoel je juist met 'de tekst niet zichtbaar'? Krijg je je tekst te zien als je print in zwart op een gewoon wit papier? Anders ligt het misschien aan de instelling van je computer of printer.
Witte tekst is niet mogelijk om te printen: ik vroeg het zelfs in een copie-en drukcenter en ze zeiden dat ze dan eigenlijk het negatief afdrukken, dus de achtergrond afdrukken in kleur met de tekst open. Dat maakt wel veel inkt dus goed papier nodig! Gouden inkt zou wel mogelijk zijn, maar ik heb het nog nooit gezien voor huisprinters.
Wij hebben onze uitnodigingen en menu's op calquepapier (zelfs maar 90gr, van Canson) afgedrukt in besparende modus, die hangen we dan met een splitpen vast in de kartonnen kaartjes.

Nathalie

Meld misbruik28-7-2009 12:49:39

Je kan de afdrukking zien maar de letterjtes zijn nauwelijks zichtbaar.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...