Nu Online
Momenteel zijn er 382 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

suite en vervoer: grootouders inbegrepen?

27-7-2009 15:07:45
Hallo

Ik ben stilaan eens aan het rondkijken voor vervoer voor de suite
Bij ons zou die bestaan uit
- wijzelf, de 4 ouders, de 2 getuigen + partner + eventueel 2 bruidskindjes=12 personen
maar we hebben ook nog 4 grootouders die mee zullen gaan op de dag: behoren die tot de suite? Lopen ze mee in de kerk? Moet ik er vervoer voor voorzien?

Een limo is voor 8 personen dus dat lukt niet tenzij we de getuigen alleen laten rijden en de grootouders ook
Hoe regelen jullie dit? Grootouders meerekenen of niet? En voor welk vervoer hebben jullie gekozen?

groetjes Sofie
15/05/10

Sofie

Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 512

Wendy
12-6-2010
 Meld misbruik27-7-2009 15:38:04

Hey Sofie,

Wij gaan waarschijnlijk voor een busje gaan. We hebben elk een broer en een zus, de zijne hebben ook elk 3 kindjes.. Dan kan iedereen samen in het busje mee, lekker gezellig :-)

Danielle
3-10-2009
 Meld misbruik27-7-2009 15:48:00

Hallo Sofie,
wij hebben gekozen voor een authentieke paardentram.

Groetjes en nog veel succes met de verdere voorbereidingen.
Danielle
3-10-2009

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik27-7-2009 16:00:44

De grootouders behoren bij ons niet tot de suite, net als mijn toekomstige zijn oudste broer ook niet... Wij hebben de suite beperkt tot ouders en getuigen met partner. Zo hebben we ook al 10p.
Voor onze grootouders zal het sowieso al een zware dag zijn, aangezien mijn grootmoeder 80 is en mijn toekomstige zijn grootmoeder 96. Dus we doen hen het niet aan om een hele dag mee te lopen. Ik denk dat ze dan pomp-af zouden zijn. Het avondfeest zelf zal al vermoeiend zijn.

Wij rijden met de huifkar, dus iedereen samen onderweg!

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

sofie
9-8-2008
 Meld misbruik27-7-2009 19:46:04

hey Sofie,

ons vervoer bestond uit een huifkar, dus iedereen kon gezellig samenzitten. voor mijn grootvader was dit echter te zwaar, hij werd telkens door een tante na gebracht met de auto. mijn grootmoeder heeft even meegereden tot aan de kerk maar verder is zij ook steeds nagebracht met de auto. voor mijn grootouders was het beter zo om dat op een huifkar zitten voor hen misschien wel fysiek te zwaar was. maar het is natuurlijk te zien wat jouw grootouders aankunnen en wat niet en wat je vervoer is die dag. een rit met een huifkar duurt immers ook langer dan een rit met de auto.

groetjes Sofie

tami
26-6-2010
 Meld misbruik27-7-2009 22:28:57

Beste Sofie,

de grootouders behoren absoluut tot de suite ! Het is zelfs zo dat voor een bruid van wie de vader overleden is, het aan de grootvader toekomt om de bruid desgevallend naar het altaar te leiden.
Ze gaan in de kerk binnen (en verlaten die ook) vlak na de ouders van het bruidspaar en VOOR de getuigen.
Indien je graag het protocol van de bruidsstoet wil, kan ik je dat doormailen. Laat me een mailadresje en dan krijg je dat meteen.
Groetjes

Els
17-7-2010
 Meld misbruik28-7-2009 7:59:45

Bij ons zullen de grootouders ook niet tot de suite behoren. Ze bestaat nu al uit 14 personen (broers, zussen, getuige, ouders...). Bijkomend hebben wij dan ook nog het dilemma van de grootouders van mijn toekomstige: zijn grootouders zijn niet zijn doopouders, en beiden leven nog, dus ja: wie neem je dan mee... + mijn grootouders nog erbij dan... loopt het ook weer snel op he + we willen geen busje maar auto's, en dat loopt ook heel snel weer op qua extra kosten voor de extra auto's...
Els

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik28-7-2009 10:09:08

Bij ons horen de grootouders er wel bij (allen tegen de tachtig aan). Dat maakt met ouders, broers en zussen, getuigen en respectievelijke partners 25 mensen, die allemaal met een grote bus meerijden de hele dag. We volgen wel geen suite-protocol, iedereen is gedisciplineerd genoeg om z'n plaats te kennen en we trouwen niet voor de kerk waar we 'in volgorde' zouden moeten binnenkomen.
Als we met een limo zouden gaan, zouden we enkel de getuigen met partner meenemen, omdat mijn ouders gescheiden zijn.
Enkele limo's die wij contacteerden, mochten wettelijk trouwens maar zes personen vervoeren hoewel er plaats was voor acht?!

Sofie

Meld misbruik28-7-2009 11:12:15

@Véro en Sofie: mag ik vragen hoeveel jullie ongeveer betalen voor een huifkar (toch zeker voor 6 uur)?
Ik denk dat ik de grootouders wel in de suite zal laten lopen, maar geen suitewagens voor hen zal huren, tenzij het een busje wordt natuurlijk dan kunnen ze mee

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik28-7-2009 12:21:51

Onze huifkar kost €100 per uur en vanaf het derde uur €35 per uur. Hier komt nog een verplaatsingskost bij (voor ons is dat €18). Die persoon voorziet voor ons ook een picknick 's middags (komt op €12 p.p. en is een zorg voor ons minder). Meer info: http://www.huifkartochtendenteugel.be/

Groetjes,

Véro

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik29-7-2009 11:14:25

Ik was even verkeerd in mijn berichtje hieronder: de huifkar kost €100 voor de eerste twee uren samen en vanaf per bijkomend uur €35. Dus wij zijn voor 7u net geen €250 kwijt. Lijkt me wel héél goedkoop, niet? En dat voor de hele suite!

Groetjes,

Véro

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...