Nu Online
Momenteel zijn er 369 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Budget

27-7-2009 15:10:21
Hey bruidjes,
Ik was eens benieuwd naar jullie budget,wij moeten het onze nog opstellen maar ik had gedacht aan een maximum van 6000 euro, is dit haalbaar en krijg je daar veel van terug van de gasten die komen?

Groetjes

Ellen
13-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 31 | Gelezen: 689

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik27-7-2009 15:25:02

hey

zoals steeds kan je voor elk budget trouwen, het hangt ervan af wat jullie natuurlijk willen en het aantal genodigden.

Voor ons feest (zijn dikke 2 maanden getrouwd) met 170 avondgenodigden en 120 genodigden op de receptie hebben we toch een veelvoud van jullie 6000 euro betaald.

Wat gasten geven is onvoorspelbaar weet ik nu, heb gezien dat mensen van de receptie niet zoveel geven (je hebt altijd uitzonderingen natuurlijk) en soms zelfs niets. 'Normaal' geef je ongeveer 25 euro pp voor een receptie, maar dat hebben wij zeker niet gehaald! Het avondfeest daar zijn we dan weer in de omgekeerde richting verrast (meer dan 50 euro pp)! Maar je mag daar eigenlijk geen rekening mee houden, want het is en blijft gissen! Het kan een leiddraad zijn, maar het mag niet bepalen hoeveel je voor je feest uitgeeft of kan uitgeven. Wij hebben er ons deel min of meer uitgehaald, maar de totale kost van de trouw hebben we zeker niet terug verdiend, is ook onmogelijk volgens mij!

Is die 6000 euro enkel voor het feest of echt alles? Indien het voor alles is dan lijkt het me zeer nipt, maar zoals gezegd het hangt ervan af wat jullie willen en uiteraard is alles mogelijk.

Succes!

Groetjes
Karo.

Tina
1-5-2010
 Meld misbruik27-7-2009 15:26:05

Hangt er natuurlijk van af wat er allemaal in dat buget zit. Hoeveel personen wil je uitnodigen ? Doe je receptie en avondfeest? Zit in dit budget ook de huwelijksreis ?
6000 € is niet direct heel veel voor het geheel. Je moet rekenen dat je voor receptie en avondfeest toch al gaauw een 80 € per persoon kwijt bent. Een kleed is natuurlijk heel uiteinlopend van prijs, dus daar kan je wel goed rondkijken. Maar kosten zoals dj, kaartjes, bloemen, kapper, schoenen, ... zijn moeilijk weg te laten. Dus vooral goed rekenen op voorhand !

Veel succes

TINA
01.05.2010

Sofie

Meld misbruik27-7-2009 15:36:12

Hey Ellen

Wij rekenen toch op 23000 euro voor alles in (feest met 180 personen, 80 receptie) maar alles hangt er idd vanaf wat je wilt
je feest zal de grootste hap zijn uit het budget (zal bij ons rond de 16000 euro zijn denk ik) dan nog een kleed (zeker 1000-1500 euro), kostuum bruidegom, uitnodigingen, misboekjes, vervoer, ev ceremoniemeester, fotograaf, videograaf, DJ

er komt echt veel bij kijken dus het is belangrijk om een lijstje te maken in Excel of zo waarin je eens alles oplijst wat je wilt en er een ruwe prijsschatting bijzet..
succes!
Sofie

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik27-7-2009 16:06:56

Wij zitten ook aan het budget van sofie hieronder...

daisy
3-9-2010
 Meld misbruik27-7-2009 16:09:06

hoi ellen,

ik denk niet dat je de budgetten van huwelijken kan vergelijken. wijzelf gaan zeker geen fortuin aan ons huwelijk uitgeven, wij zijn eenvoudige mensen en willen dat ook op die dag zo blijven. onze huwelijksdag zal ook prachtig zijn. maar wij houden hier rekening mee:

- geen beroepsfotograaf maar een schoonzus die ook leuke fotos kan maken.
- geen beroepsfilmer maar een vriendin
- geen receptie en avondfeest van 80 euro per persoon maar leuke hapjes en eenvoudig eten en
dessertbuffet
- geen kleed van 1500 maar misschien van 800 ( kijk in de solden uit)
- geen ceremoniewagens, maar kijk in de vriendenkring

als je overal wat naar kijkt dan kan je het aan een minder budget ook hoor, ben ik van overtuigd omdat wij ook een budgetplan hebben opgesteld.

ps wanneer trouwen jullie?

groetjes en succes

Sophie

Meld misbruik27-7-2009 16:20:02

Wij zijn met 60 a 70 personen voor het feest. Alles samen ongeveer 9000 euro.

Groetjes sophie

Inneke

Meld misbruik27-7-2009 16:35:19

Hej Daisy,

Waar doen jullie je feest? Wat doen jullie dan precies van hapjes & eten (bij de zaal, bij een traiteur)? (Mijn vriend en ik zijn namelijk ook volop aant uitzoeken hoe we onze trouw wat binnen een redelijk budget kunnen houden)

Groetjes!

Elke
19-9-2009
 Meld misbruik27-7-2009 16:45:35

Dat is zoiets variabel dat er moeilijk een bedrag op te plakken valt. Je kan echt wel op heel veel dingen besparen maar zeker niet op alles. Wij hebben ook heel veel genodigden (160 receptie, 50 eten, 200 dessertenbuffet, dus ruim 400 genodigden) en het is de feest die uiteindelijk het meest kost. Wat zit er allemaal in de 6000 euro, is dat enkel feest of alles? Bij ons komt het totaal toch uit op meer dan 30000 euro huwelijksreis inclusief.

jan
30-12-2009
 Meld misbruik27-7-2009 16:46:43

ikzelf ben ook bezig met de voorbereiding van een huwelijk, zelf heb ik lang in de chiro gezeten, en organiseren zit een beetje in het bloed.

Wij doen dus veel zelf, een zaal waar we zelf de bar kunnen uitbaten bvb, er zijn wel vrienden te vinden die dit willen doen (de huidige leidingsploeg van onze chiro), als je wat uitkijkt is het altijd haalbaar, het gaat erom wat je zelf wil.

Ik denk dat, als je naar een zaal gaat je idd vlug 80 € per persoon moet betalen voor catering + dan de dj en kaarten...

wijzelf hebben zo'n 150 personen op onze gastenlijst, en we doen dat met een budget van 6000 €...

en het zal een toffe dag worden, want het is hoe wij het willen!!

daisy
3-9-2010
 Meld misbruik27-7-2009 17:21:18

hey inneke,

wij zijn van limburg en doen in beverlo het feest.
als je je wil laat je msn adres achter en dan kunnen we er verder over praten.

groetjess

daisy
3-9-2010
 Meld misbruik27-7-2009 17:25:09

hoi ellen,

laat je niet afschrikken door de grote bedragen die je hier ziet, als je echt goed uitkijkt dan kom je er zeker wel. geen grand menu. maar moet dat?
bij ons primeert het plezier, niet het groots willen aanpakken.
vrienden zeiden tegen ons, jullie gaan een relaxt feest hebben, een feest zoals jullie het willen en niet zoals het verwacht word om te gaan.

bij ons is het nog een tijdje vooraleer we trouwen maar de planning is af en het lukt echt wel.

groetjesss

heidi

Meld misbruik27-7-2009 17:45:41

hangt echt af van wat je wil, eenvoudig of mag het wat meer zijn, wij kwamen aan zo'n 25000euro, kleed met juwelen kwam al aan 3000euro, daarbij nog videograaf en DJ2000euro, fotograaf 1350euro, kleding kinderen, man, versieringen kerk, kaartjes, huwelijksreis,... maar wij wouden dit zo, je kan het natuurlijk met veel minder.

Evelien
17-10-2009
 Meld misbruik27-7-2009 17:48:54

Dag Ellen, goeie vraag, ééntje die elke bruid zich wel stelt!

Wij budgetteren onze dag op 12000 euro, waarvan ongeveer een derde gesponsord wordt door de ouders.

We doen zeker geen zotte kosten, het kostuum van de bruidegom is gehuurd, mijn kleed was niet het allerduurste, ik deel mijn schoenen met een vriendin die de maand daarvoor trouwt, we trouwen niet in de kerk (dus geen kosten voor bloemen, misboekjes, de kerk zelf etc), we hebben via een vriend één suite-auto gratis, we maakten via Extrafilm zelf onze uitnodigingen, die kosten ongeveer 180 euro, een goeie fotograaf (maar die werkt per uur ipv de hele dag en je bent niet verplicht om een album te nemen voor 600 euro).

Het enige waar we wél hebben in geïnvesteerd zijn onze ringen, onze DJ en het feest (we doen kraampjes met frietjes, pita, franse kaas etc). Dus zeker geen hele grootse bruiloft.

Maar laat je niet afschrikken door al deze wilde bedragen, je kan best budgetteren, maar dan moet je met iets minder genoegen nemen.

Let vooral goed op de prijs als je zalen gaat bekijken en wat je feest zal kosten per persoon en of het drinken all inclusive is, ook als het feest officieel gedaan is en er nog mensen iets willen drinken.

Veel succes! Het zal een dag naar jullie smaak zijn, en dat is het allerbelangrijkste, veel belangrijker dan jullie in de schulden te steken voor één dag!

En... na jullie huwelijk BEGINT het leven samen ook nog maar pas, vergeet dat niet :)

Veel geluk! Evelien

cathy
4-7-2009
 Meld misbruik27-7-2009 18:06:00

Hallo Ellen

Wij zijn reeds 23 dagen gehuwd en onze dag heeft ons 7000 euro gekost.
Alles erop en eraan, onze kleren en ook voor de kids(2) tis maar hoe je het bekijkt...
We hebben ongeveer 2500 euro terug gekregen aan cadeau's in geld en er waren zo een 130 gasten.Tja de ene geeft al wat meer dan de andere en er zijn er ook nog die het liefst een cadeau geven.

Tip voor een goede en betaalbare fotograaf: pdsfotografie.be en als je doorklikt naar fotoverkoop dan kan je de onze eens bekijken ;)

vele groetjes cathy

Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik27-7-2009 18:53:24

Ik hoop het te halen met 125OO euro! Ons avondfeest zal een bbq met 1OO man zijn, mijn kleed kocht ik in deze solden aan de helft van de prijs, onze fotograaf is zeker niet de duurste & mijn zusje ontwerpt onze uitnodigingen. Verder geen videograaf, tenzij familie & geleend vervoer! Het enige waar ik echt in wil investeren zijn de ringen & de huwelijksreis, maar zo ver zijn we nog niet in de voorbereiding!

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik27-7-2009 19:10:25

Hey,
wij zijn net gehuwd en feest kostte zo'n 9000 euro met 140 gasten. Wel heel uitgebreid buffet genomen met de dranken en dj inbegrepen vond ik dit nog goedkoop.
We hebbben zeker daarvan 7000 euro teruggekregen. Waarvan 4000 van de ouders. Dus ben wel tevreden ja. Voor het totale kostplaatje moet je toch gauw op 16000 euro rekenen als je het goed wilt doen.
Ik raad jullie zeker een goede fotograaf en videograaf aan, zijn herinneringen voor altijd en wij vonden dit GEWELDIG!
Vervoer en ceremoniemeester vonden we overbodig en daar hebben we op bespaard.
Ringen en kleed heb ik wel veel aan gegeven.
Het is wat je zelf belangrijk vind.
Groetjes.
Succes!

Evi
27-8-2011
 Meld misbruik27-7-2009 19:32:19

Hey Ellen,

Een trouw kan zoveel en zo weinig kosten als je er zelf van maakt. Er kan inderdaad op vanalles bespaart worden, je moet gewoon zorgen dat je dan het meeste geld uitgeeft aan wat voor jullie het belangrijkste is. Juist 1 tip, bespaar niet op het eten (moet daarom niet chique zijn) want als het eten tegenvalt dan blijven de mensen daar over praten, en dat is niet hoe je wilt dat de mensen jullie dag herinneren hé. Wij zijn onlangs naar een trouw geweest, ook budgetvriendelijk, het eten was een barbecue (wat op zich zeker ok is) maar er lag maar 1 soort vlees op en grote stukken zalm en dat was het!De mensen begonnen te eten en vroegen zich af wanneer het hoofdgerecht kwam. Niet zo leuk natuurlijk é.

Ellen
13-8-2010
 Meld misbruik27-7-2009 20:52:23

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet dat 6000 € nipt gaat zijn maar wij willen liever dat geld investeren in ons huisje. Wij zien het niet groots,hebben een leuke zaal gevonden waar we eventueel een BBQ gaan geven (geen receptie). Maar dachten er nu aan om gewoon met de familie te gaan eten en daarna een trouwfuif te geven met dessert. Voor mijn trouwkleed wou ik eens een kijkje gaan nemen in één van de outletwinkels,iemand hier ervaring mee? Ik ben al naar Le chapeau geweest en naar Maxim's natuurlijk de kleedjes die ik héél mooi vind kosten gemakkelijk 1500 € en dit voor één keer te dragen vind ik toch wel teveel.
Groetjes
PS: wij trouwen op 20/08/2009

liesbeth
7-5-2010
 Meld misbruik27-7-2009 21:08:58

dag Ellen,

Wij doen onze trouw in een gildezaal, met barbeque van een traiteur. Mijn kleedje komt van bij Lieben in Genk en kwam maar 750 euro, nu is echt het moment om naar een kleedje te gaan kijken want binnenkort komt de nieuwe collectie en nu kan je wel een korting loskrijgen.

je moet het echt niet zo duur maken, je kan op heel wat dingen flink besparen, fotograaf met trouwalbum komt bij mij amper 530 euro: fotograaf shoot in heusden.
Wij hebben voor ons budget gerekent op 12.000 euro, onze ouders sponseren wel alles, maar ik ga er echt niet van profiteren en er wilde bedragen tegenaan gooien. Wij bouwen namelijk ook volgend jaar.

Veel succes liesbeth 7/05/2010

daisy
3-9-2010
 Meld misbruik27-7-2009 21:52:21

hey ellen,

kan ik je op een of ander mail adres bereiken misschien?

grtss

Petra
2-10-2009
 Meld misbruik27-7-2009 22:00:47

ook wij houden het heel budgetvriendelijk. Wij hopen met 6000 euro rond te komen.
Wij gaat s middags eten met de dichtste familie, s avonds geven we een fuif met een dessertenbuffet.
DJ is een collega van mij, fotograaf een collega van men vriend.
Mijn kleed heb ik gekocht in de lasposa outletstore (kleed is van marylise en toch 60% goedkoper dan normaal) waar ik heel tevreden van ben. Mijn schoenen heb ik ook daar gevonden en hebben me 60 euro gekost, kostuum van men vriend komt van outletvillage rosada in nederland.
Uitnodigingen worden gemaakt door de nonkel van men vriend, versieringen kan ik overnemen van een vriendin die een maand eerder trouwt.

Ellen
13-8-2010
 Meld misbruik28-7-2009 9:04:07

@ Petra: zou je mij een foto willen doorsturen van je kleed? ik zou ook eens naar een outlet willen gaan,ik had een kleedje gezien bij Maxim's maar twijfel enorm of ik het zou nemen (nog zoiets eeuwige twijfelaar dat ik ben)

mailadres: ellenpolfliet@hotmail.com

Marc
14-11-2009
 Meld misbruik28-7-2009 9:49:46

Wij rekenen op minstens € 20000 en waarschijnlijk meer.
Ons Avondfeest + receptie met dessertenbuffet zal zo'n € 14000 kosten ongeveer. DJ en fotograaf komen uit de familie en willen niet betaald worden voor de werkuren. Daar komt dan nog het vervoer, kleed en kostuum, kappers, schminkster en dergelijke bij.

Ik moet nog altijd slikken als ik het bedrag zie. Voor mijn verloofde is dit makkelijk, haar ouders betalen alles langst haar kant en zij denkt daar niet echt bij na. Maar ik moet alles zelf bekostigen. Nu ik verdien genoeg om hier zonder financiële prolemen uit te komen maar thuis moesten we vroeger altijd opletten met wat we met het geld deden en dan denk je toch wel eens 2 keer na. Ik had het geld liever aan iets anders uitegegeven dan een superdeluxe trouwfeest maar mijn verloofde heeft het allemaal in haar tienerjaren al zo gepland dus kunnen we haar dat moeilijk afpakken. :o)

Sofie

Meld misbruik28-7-2009 11:02:09

Amai je trouwt al 20/08/2009 ! Het zal een snelle regeling worden dan :-) Tip: zeker niet wachten voor een kleed hoor, meestal is er een minimum leveringstijd van 3 maand!
succes!
Sofie

Katrien
15-5-2010
 Meld misbruik28-7-2009 11:45:32

Hey Ellen,

Ons budget ligt rond de 10000 euro. Mijn kleedje heb ik al, kostte 1300 euro en mijn schoenen 140 maar dit wordt betaald door mijn mama. Verder gaan we gewoon "chique" uiteten met de naaste familie en vrienden en s'avonds een avondfeest met hapjes en dessert voor de rest van de bende. Geen receptie. In totaal zit ik met zo een 150 genodigden. Voor diner ben ik 90 euro/pp kwijt voor avondfeest maar 35 euro/pp.
Verder zijn er nog de kapper enzo natuurlijk. Mijn schoonmoeder maakt bloemstukjes en versieringen. We trouwen niet voor de kerk dus dat bespaard ook al veel. Een mooie auto mogen we lenen van een collega. Je kan best wat besparen, maar voor 6000 euro kan je geen poepchique feest geven (ook niet voor 9000 :-) ) maar daarom niet minder leuk! Doe maar waar je jezelf het best bij voelt en dan ga je een prachtige dag hebben, eender hoeveel hij kost!!

Ellen
13-8-2010
 Meld misbruik28-7-2009 12:30:48

oei het is 20/08/2010 oepsie wou al sneller getrouwd zijn precies hihi

trouwertje

Meld misbruik28-7-2009 13:38:58

Hoi,
Wij zijn intussen getrouwd! (joehoe)
We hadden eerst gedacht dat we rond 20000euro zouden zitten maar uiteindelijk alles bij elkaar komen we toch zeker op 25000.
Groetjes.

GIANNI

Meld misbruik28-7-2009 15:06:42

Hoi Ellen, Zoals reeds vaak gezegd, hangt het ervan af wat je wilt en hoe veel gasten er komen. Volgens mij maak je het best op voorhand een lijst met wat je allemaal wilt : zaal, #genodigden, avondfeest/receptie of niet, kerk of enkel stadhuis, kledij huren of kopen, drukwerk, ... . Ga prijzen rondvragen en zet alles in een spreadsheet. Je zal zien, dat de prijzen uiteenlopen en je hier en daar (veel) kan besparen. Reken er niet op, dat je veel terugkrijgt, maar beschouw dit als een extraatje. Maak dus geen putten met geld, dat je nog niet hebt. 6000 euro is hoe dan ook een hele uitdaging, waarmee ik je veel succes wens.

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik28-7-2009 19:54:07

Wij dachten ook toe te komen met 15000 euro maar het werden er 25000 met huwelijksreis!
Achteraf bezien geen spijt, het is een herinnering voor het leven en dat is onbetaalbaar!
Ik denk ook dat als je een droomhuwelijk wilt (zoals ik) en je bent nog ah bouwen ofzo dan zou ik het zeker uitstellen.
Maakt het je niet uit, dan hou het simpel en het is zeker even onvergetelijk.
Het hangt ervan af wie en hoe jullie zijn.
Veel succes en doe het goed!

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik28-7-2009 22:53:34

Zoals hier velen al aanhaalden moeten jullie eerst eens met jullie tweetjes bespreken waar jullie niet al teveel geld aan willen uitgeven en waaraan wel. Jullie kunnen op veel zaken besparen. Ons budget is €13000. We hebben wel veel gasten uitgenodigd, maar we hebben niet gekozen voor een prijzige formule in een chique feestzaal. We geven een receptie in de namiddag met hapjes en de gasten van het avondfeest krijgen een lekkere BBQ met dessertbuffet. Voor de suite hebben we geen vervoer voorzien. Onze fotograaf is pas afgestudeerd en vraagt voor een huwelijksreportage mét verlovingsfotoshoot €300. We hebben geen ceremoniemeester. De uitnodigingen heb ik zelf gemaakt. Goed nadenken, prijzen vergelijken en hulp vragen van familieleden en kennissen en dan komen jullie er wel!

Ellen
13-8-2010
 Meld misbruik29-7-2009 8:44:56

Bedankt iedereen voor jullie tips!
We hebben het nog eens besproken en zijn er over aan het nadenken om met de dichte familie iets chique te gaan eten en voor het avondfeest een dessert te geven en andere familie en vrienden uit te nodigen,onze fotograaf zal iemand zijn die dit voor hobby doet,we hebben geen ceremoniemeester,bloemen en uitnodiging ga ik zelf proberen te maken,enzoverder...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...