Terug naar overzicht
Beste Sophie,wij vermelden geen voornaam maar schrijven wel "De Heer en Mevrouw Janssens-Peeters" voluit (dus niet Dhr. : dat vind ik te zakelijk). Nu heb ik wel op gewoon papier de namen en adressen in een mooi lettertype geprint ipv te schrijven (vrij grote rechthoeken per adres want onze enveloppen zijn A5) zodat ze allemaal mooi uniform zijn. De adres rechthoeken zijn daarna op de enveloppen gekleefd. Je ziet bijna niet dat er een papier op de envelop plakt omdat de kleur vd enveloppen en het adres identiek is. Veel sukses !Groetjes
Wij hebben het zo gedaan : Dhr. A. Janssens en mevr. B. Van De PutteDus initiaal van de voornaam en familienaam vlouit geschreven.Als het nog geen getrouwd koppel is staat er mej. ipv mevr.Maar vanaf een bepaalde leeftijd hebben we wel mevr. geschreven.Een dame van 55 spreek je niet meer aan met mej...Groetjes
Dank u wel voor jullie reacties.@ Sofie: idd wel mooi geschreven zo.@ Tami: ik heb een héél sierlijk lettertype, zodat Dhr. en Mevr. niet zo zakelijk lijkt. Voluit schrijven vind ik persoonlijk niet mooi.
Ik heb het volgende gedaan op aanraden van een kennis die Nederlands doceert. De adressen heb ik zelf geschreven en niet op etiketten getypt om het persoonlijker te maken. Bij tantes en nonkels heb ik het volgende gedaan: De heer en mevrouw Pieters-Janssen. Bij neven en nichten/kennissen/vrienden die getrouwd zijn Jan en Elke Pieters-Janssen. Bij neven en nichten/kennissen/vrienden die niet getrouwd zijn Jan Pieters en Elke Janssen. Er zijn blijkbaar niet echt strikte regeltjes wat zulke zaken betreft. Gewoon doen wat jullie het beste lijkt en misschien ook een beetje kijken of jullie een informele of eerder formele band met die mensen hebben.