TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Cynthia
16-5-2009
|
29-7-2009 14:16:37
we hebben eerst zaal vastgelegd, dan gemeentehuis (bij sommige kan dat wel maar max zes maand voordien), de kerk. Fotograaf kan je best ook zo snel mogelijk vastleggen, samen met de dj. Daarna kan je even rusten :). Paar maand later zijn we gaan kijken voor het kleed (zes a zeven maand ervoor), ringen (wat gedaan is, is gedaan), drie maand ervoor het costume en de uitnodigingen (maar we waren wel al offertes gaan vragen). we zijn ook naar zo een trouwbeurs geweest om id-tjes op te doen, best handig. Vergeet ook make-up en kapsel neit.groetjes
|
|
donna
14-8-2009
|
29-7-2009 14:16:58
Hey Elien
Ik raad je aan om een bruidsmagazine zoals bruid en bruidegom in de krantenwinkel te kopen. Daar staan altijd heel handige lijsten in, van wat wanneer te doen. Je hebt bijna een heel jaar om te plannen. Je kan al beginnen met een fotograaf en een DJ vast te leggen, sommige schijnen snel bezet te zijn. Mijn verloofde heeft mij op 6 dec 2008 ten huwelijk gevraagd en wij trouwen over 16 dagen, namelijk op 14 aug 09. Ik kan echt niet zeggen dat wij problemen hebben ondervonden door 'maar' 6 maanden voorbereidingstijd te hebben. Alle zalen die wij bezochten waren nog vrij op de datum die wij wilden, evenals de fotograaf, de DJ,... Ik zou dus vooral zeggen; geniet van de voorbereidingen, doe het rustig, het komt wel in orde. Het allerbelangrijkste is dat je met zijn tweeën hetzelfde feest voor ogen hebt. Als jullie al naar zalen zijn gaan kijken, neem ik aan dat jullie ongeveer al weten hoeveel personen jullie gaan uitnodigen. Bespreek jullie budget en overleg wat je ongeveer aan wat gaat uitgeven. Je zal wrsl nog wel over dat budget zitten, maar dan heb je toch al een idee.
Ik denk dat dit zowat het allerbelangrijkste is. Een jurk kan je best minstens 6 maanden op voorhand gaan kiezen. Voor kappers en schminksters moet je maar 2 maanden op voorhand gaan kijken. Wij zijn ongeveer 4 maanden op voorhand naar uitnodigingen beginnen uitzien en hebben die 8 weken voor de trouw verstuurd. De ringen hebben wij laten maken bij een ontwerpster (Nadine Wijnants) en daar hebben we ongeveer 2 maanden op moeten wachten.
Ik hoop dat ik je hier al wat mee vooruit help
Groetjes Donna
|
|
KARIN
22-5-2010
|
29-7-2009 14:48:33
Eigenlijk kies je dat allemaal zelf, toch kan je best al voor een zaal gaan kijken, dat is het grootste van je budget en hoe vroeger je erbij bent hoe meer keuze, verder kan je inderdaad de tips van de dames hieronder in acht nemen :) Bruidsmagazines helpen mij enorm en dit forum natuurlijk, Grtjs Karin 22052010 ps: gemeentehuis kan je wel al de datum reserveren, je moet dan gewoon een half jaar op voorhand officieel gaan vastleggen, maar dan ben je al zeker van je uur.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
29-7-2009 15:35:12
Op onze huwelijkssite (zie onderaan) kan je bij 'nieuws' volgen welke stappen wij wanneer hebben gedaan (is een beetje veel om hier op te noemen).
Groetjes,
Véro
http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/
|
|
Tine
28-8-2010
|
29-7-2009 19:16:20
Hey Elien, Wij trouwen ook in september 2010 en ik ben nu vooral bezig met zalen te contacteren. Blijkbaar moet je daar vaak wel een jaar op voorhand bijzijn. De kerk en gemeentehuis ga ik ook zo snel mogelijk vastleggen, gewoon om gerust te zijn dat alles op één en dezelfde datum kan doorgaan :) Voor de overige dingen ga ik, denk ik, pas na nieuwjaar in gang schieten.
Groetjes, Tine
|
|
daisy
3-9-2010
|
29-7-2009 19:34:44
dag ellen,
wij trouwen dus op 3-9-2010 en ons zaaltje ligt al vast van eind juni. blijkbaar niets te vroeg. ik hoor vaak dat veel zalen al volzet als er iemand trouwt. de kerk hebben we ook al vastgelegd, alleen voor de gemeente kan nog niet, dat kan pas vanaf november hier bij ons. ik heb al heel veel tekstjes voor ons misboekje gevonden alsook de muziek. elke avond ben ik er wat mee bezig, zo moeten we ons niet haasten. ook de uitnodegingen zijn al in ons hoofd. dus eigenlijk zijn wij er nu al elke dag mee bezig. groetjess
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|