Nu Online
Momenteel zijn er 522 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Jullie raad ???

30-7-2009 16:30:11
Hela bruidjes,

Ik heb een verhaal waarvan ik graag jullie mening is zou weten... Het ligt mij al enkele maanden op de maag en heb nood aan een uitlaatklep.

In het begin van het jaar ga ik met mijn moeder naar de trouwbeurs in Gent. Daar bekijken we vanalles inclusief de trouwkleedjes. Ik zeg haar heel duidelijk dat ik niet voor een klassiek wit kleed ga, maar dat ik overweeg voor een bordeau te gaan. zij zegt mij dat dat mijn keuze is en dat de rest zijn mening er niet toe doet.
De weken passeren en ik stuur haar een foto door van een wit kleed met bordeau en een volledig bordeau kleed. Ze zegt dat ik zelf de keuze moet maken.

In april is er een uitverkoop bij Kaat Tilley waar ik haar heen stuur (ik weet dat ze die kleding fantastisch vind) om al is een idee op te doen voor haar suitekleed. Vol trots belt ze me 's avonds op om te zeggen dat ze haar kleed gevonden heeft en gekocht.
En nu kwam het : een bordeau kleed ...
Toen ging het licht uit bij mij. Ik heb van mijn leven niet zo kwaad geweest en heb verschillende uren zitten wenen.

Haar reactie was : dat ze het vergeten was en ze er van uit gingen dat ik toch voor wit zou gaan.

Ik heb zeker een maand niet gesproken met mijn moeder en vader, maar heb mij er begin juli dan toch maar over gezet.

Wat is jullie mening ?
Zij zien hier geen probleem in en zeggen dat de kleur toch een beetje verschilt. Van wisselen of terug brengen was al helemaal geen sprake.

Ik heb dan ook in al mijn "furie" hun deel(geld) van de trouw terug gegeven. Heb hun ook geen input meer gegeven verder in de trouw.

Ben ik nu fout of wat ? Dramatiseer ik te veel ?

Volgende week ga ik met mijn "man" en getuige mijn kleed definitief vastleggen.
Ik twijfel nu natuurlijk heel hard tussen het wit met bordeau of het volledig bordeau.
Moet ik nu de kerk in het midden houden en voor het wit met bordeau gaan ???

zucht ... weet niet goed wat te doen.

Bedankt voor jullie input !

Tina
1-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 515

jessica
8-8-2009
 Meld misbruik30-7-2009 16:40:21

hey Tina,

Wat erg dat je een maand niet met je ouders gesproken hebt. Ik zou dat nooit kunnen. Mijn mama zou zoiets ook vergeten, zeker zo lang op voorhand. Dus ik geloof haar wel als ze zegt dat ze daar gewoon niet aan gedacht heeft. je moet niet vergeten, voor jou is zo een trouw het allerbelangrijkste op de wereld. Voor hun is het gewoon een superleuk feest waar je mama er heel mooi uit wilt zien. Ze is waarschijnlijk heel fier geweest dat ze een mooi kleed heeft gevonden, en vervolgens was haar dochter woest omdat zij een bordeaux trouwkleed wilt. Misschien moet je het eens vanuit haar standpunt bekijken. Trouwens, je kan toch evenzeer een bordeaux kleed kopen? Een trouwkleed is toch iets heel anders dan een suitekleed? By the way, als ik heel eerlijk zou zijn, zou ik voor een wit kleed gaan met bordeaux accenten. En dan nog iets anders om over na te denken... misschien dat er nog mensen een bordeaux suitekleed hebben gekocht voor jouw bruiloft. Ga je daar dan ook een maand kwaad op zijn? Stel dat een nichtje of een tante of je buurmeisje ook een bordeaux kleed heeft gekocht.
En dan nog het feit dat je mama meebetaalt aan je feest. Reden te meer om iets verdraagzamer te zijn. Zowel mijn ouders als mijn schoonouders hebben het financieel niet breed, dus wij krijgen niks (ze hebben ook niks) en wij betalen alles volledig zelf.

Hopenlijk ben je boos, ik probeer gewoon eerlijk te zijn. Maar ik vind het toch wel heel erg dat jij zo tegen je ouders/moeder doet.

jessica
8-8-2009
 Meld misbruik30-7-2009 16:42:17

oeps, mijn laatste zin was:
hopenlijk ben je NIET boos, ik probeer gewoon eerlijk te zijn

Tina
6-2-2010
 Meld misbruik30-7-2009 16:55:03

hey naamgenoot,
ik denk, zoals Jessica hieronder zegt, dat uw mama niet met slechte bedoelingen een bordeaux kleedje gekozen heeft. maar ik versta wel dat je dat nie zo leuk vind. toen mijn nicht trouwde was haar mama namelijk in het wit.. (ook niet zo fijn) maar ja.. kies gewoon hetgeen waar jij je het best in voelt... dus als je nog graag in het bordeaux wil trouwen, zou ik dat zowiezo doen, ook al heeft je mama dezelfde kleur.
succes met je keuze.
Tina

marijke
13-9-2009
 Meld misbruik30-7-2009 17:44:07

Eerlijk gezegd zou ik mij daar toch ook niet goed bij voelen, niemand onder ons, dat moeten we toegeven. Je moeder zal dit heus niet expres hebben gedaan, maar zelfs dan nog vind ik het echt niet kunnen, dat ze niet eerst met jou overlegde, want ze wist je voorkeur voor een niet-wit kleed. Hoe dan ook vind ik wel dat jullie die moeten uitpraten, maar dat zij zich daar dan zeker voor moet excuseren. gewoon jou achterlaten met het gevoel dat jij er 'spel van maakt' vind ik niet echt rechtvaardig van haar. Kan je dat niet even bespreken met je ouders, kwestie van alle onuitgesproken gevoelens te luchten? zoniet, ga je gewoon onbevoordeeld naar die winkel, vind je het witte mooier, dan wordt het 't witte, anders het rode, neem een goede vriendin mee, dan ben je gesteund.
voel je alleszins niet overgevoelig, een huwelijk is nu eenmaal een gevoelige zaak voor een bruid! jouw moeder zou dit zelf ook niet fijn hebben gevonden als zij hetzelfde zou hebben voorgehad...
hopelijk zaai ik geen tweedracht, wil je gewoon laten weten dat je gevoelens echt wel begrijpelijk zijn!
vele groetjes

Tine
28-8-2010
 Meld misbruik30-7-2009 17:44:58

Hey Tina,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je daarover kwaad was!
Natuurlijk is de kerk in het midden houden en voor het witte kleed gaan de handigste optie, maar ja, het is natuurlijk wel JOUW belangrijkste dag van je leven hé...
Ik zou het ook heel spijtig vinden als mijn mama geen ander kleed zou kopen, zeker nadat ze jouw reactie heeft gezien...

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik30-7-2009 18:10:49

Hey, ik vind dat je een beetje overdrijft hierin. Ik zou dat niet erg vinden mocht ik een gekleurd kleed aandoen. De kans is dan zowiezo groot dat er iemand is in dezelfde kleur als jij hé.
Als er iemand in het wit is zou ik dat pas erg vinden...
Trouwens je mama steunt je financieel en dat kan niet iedereen zeggen hoor.
Als je voor kleur gaat moet je niet verwachten dat iedereen je kleur kent en moet je de gevolgen dragen.
Trouwens je kleed zal toch wel chiquer zijn niet.
Sorry zo denk ik erover.
Groetjes.

magali
13-6-2009
 Meld misbruik30-7-2009 18:14:00

Hey Tina,

Ik begrijp je boosheid. Ik zou eerst ook heel boos zijn. Ik ben vorige maand getrouwd, was ook niet van plan om in het wit te trouwen. maar toen ik verschillende trouwkleren aandeed, heb ik toch besloten om te veranderen.
Uit eindelijk is het een wit kleed met bordeaux accenten geworden. Dat kwam het best uit met mijn haar en mijn huid.
DUS als je gaat gaan passen laat je nog alle opties open en kies je gewoon het jurk waar jij je het best in voelt.
Weet dat jij degene bent die het meest in belangstelling zal staan op jouw dag. Je moet je goed voelen in je jurk zodat je straalt!
En je mama wil ook enkel maar het beste voor je. Haar kleine meid die het nest verlaat.
Veel succes

Linda
9-9-2009
 Meld misbruik30-7-2009 19:14:37

Het is jouw dag ,draag waar jij zin in hebt ,het is jou mama ,die ze gaan vies bekijken en zeggen ,die is hetzelfde gekleed als de dochter ,zij zal eerder achterklap krijgen denk ik ,en tenslotte een bruidsjurk is altijd net iets romantischer dan de bordeau jurk die zij zal dragen volg je gevoel .....anders heb je later spijt

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik30-7-2009 20:14:25

Hey Tina, ik kan jouw reactie helemaal begrijpen. Ik zou ook op mijn tenen getrapt zijn. Maar probeer - zoals de anderen al aanhaalden - toch een witte/off white trouwjurk aan met of zonder gekleurde accenten. Misschien sta je daar zelfs nog veel beter mee dan met bordeau? Kop op meid; komt tijd, komt raad zeggen ze altijd. En probeer die ruzie met jouw moeder uit te praten, anders ga je er misschien achteraf spijt van hebben.

Tina
1-5-2010
 Meld misbruik30-7-2009 20:27:23

Allemaal heel hartelijk bedankt oor jullie reacties.
Het doet goed eens te horen wat andere mensen er van denken (al deel je mijn mening niet).

Allemaal veel succes met de huwelijksvoorbereidingen en ik laat jullie weten wat het is geworden volgende week.

Groetjes,

TINA

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik30-7-2009 21:08:08

Ik was in het wit en vond het niet erg dat andere mensen in een wit kleedje of witte broek en top kwamen. Was ik was wel heel duidelijk de bruid!

Maar een bordeaux-kleed en dan iemand met een lang bordeaux-kleed.. awel dan zou ik ook van streek zijn!

Daisy

Meld misbruik30-7-2009 22:44:45

Ik snap ook je gevoelens wel. Ik heb ook even met zoiets gezeten, niet echt met kleur, maar wel dat mijn getuige een deel van haar eigen trouwkleed recupereert om terug aan te doen op mijn huwelijk.
Zij zal haar top, schoenen, sjaal en juwelen van de trouw aan hebben en heeft in dezelfde stof een kortere rok laten bijmaken. Dus als je haar gaat zien staan op de foto's achteraf, gaat het precies ook een beetje zijn alsof zij haar huwelijk opnieuw doet, want haar man komt ook in zijn kostuum. Maar kheb besloten dat ik me er niet druk in ga maken, heeft toch geen zin.
Je trouwdag is volgens mij zowiezo de mooiste dag van je leven, maakt niet uit wat iemand anders aan heeft.

Je komt er wel uit, maar ik zeg ook, leg het bij met je mama, want je krijgt er spijt van anders.

veel plezier bij het kiezen volgende week!

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik31-7-2009 8:32:42

Hoi Tina,
Ik begrijp je reactie wel hoor ! Moest mijn ma of schoonma ineens zeggen dat ze een wit kleed aandoen, ik spring uit mijn vel !
Nu ja, voor dat iedereen naar kledij is gaan kijken hebben zij mij gevraagd wat wij al dan niet wouden. Heb geantwoord : jullie doen aan wat jullie willen maar GEEN wit, althans volledig wit. Ze zijn beginnnen lachen en vonden het de evidentie zelve ;-)
Nu denk ik ook wel dat je mama het niet bewust heeft gedaan, maar begrijp wel je reactie.
Zoals hieronder gezegd, kijk eens in de bruidwinkel en wie weet wat kleed je vindt !

@ Daisy hieronder : nogal gewaagd van je getuige, niet ?
Pluim voor jouw opvatting, weet niet of ik dat zou kunnen ;-))

Groetjes

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik31-7-2009 10:23:23

ik denk dat jullie toch een beetje overdrijven hoor

het gaat zowieso duidelijk zijn wie de bruid is, niemand verwacht toch dat een vrouw van 50-60 de bruid is als er een jong meisje in een lang kleed rondloopt, wat de kleuren ook zijn?

denk maar eens aan de mooi assorti foto's die er gaan zijn van jullie samen met jouw ouders! (bordeau en wss zwart - super!)

Doe waar je jezelf goed in voelt, je moet eraan denken dat je ook niet continu naast je moeder gaat lopen, he.
Jij en je man staan centraal en je moet alleen aan jullie als koppel denken.

Groetjes,
en veel plezier.

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik31-7-2009 10:27:23

@ Daisy:

euh... ik wist niet dat ik mijn juwelen, schoenen, etc.. van mijn trouw nooit meer mag dragen, of toch niet voor een trouwfeest

en dat mijn man zijn kostuum ook moest weggooien

andere trouwfeesten zijn ideaal om nog eens je chiqueste kleren en accesoires uit de kast te halen

als je die dan al niet meer mag dragen...

mijn trouw-juwelen heb ik van mijn man gekregen en ze hebben voor mij een speciale betekenis
als ik die op iemand ander's trouwfeest draag is dat voor mij een vorm van respect: "kijk eens ik vind jullie zo belangrijk dat ik mijn mooiste en meest speciale juwelen draag"

allemaal een beetje chillen, zou ik zeggen...

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik31-7-2009 10:34:36

@ Marie :
Ik spreek voor mezelf : denk niet dat die juwelen en schoenen zozeer het probleem zijn, eerder den top en eronder nog een witte rok...
Nu ja, chillen zekerst ??!!

Daisy

Meld misbruik31-7-2009 10:35:46

het gaat niet echt over nooit meer dragen hé, zij heeft eigenlijk haar trouwkleed gewoon aan op mijn huwelijk en is dan nog van zelfde ontwerper en alles.

Dus dat vind ik er ietske over gaan, zeker aangezien zij mijn getuige is en dus bijna heel de tijd naast mij gaat staan.

Maar ik laat het gewoon voor wat het is.

Gelukkig is het een heel andere kleur dan het mijne.

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik31-7-2009 10:50:47

@ Daisy en Tina,
ik heb zo het idee dat jullie een (beetje) jaloers zijn. Het maakt toch niet uit wat je getuige of je moeder aandoet. Het zal wel duidelijk zijn dat JIJ de bruid bent en niemand anders.
Jullie kwetsen mensen hiermee.
Op ene trouw wil ik ook zo schoon mogelijk gekleed zijn om de bruid te plezieren maar ik durf niks chique meer kopen bijna als ik dit lees. Als iemand haar buidskleed laat hermaken zou ik dat een eer vinden, het is geen echt bruidskleed meer hé. Ik vind dat jaloezie, sorry. Dat meisje heeft daar destijds mss veel voor betaald en kan dat zo opnieuw aandoen. Gun anderen ook eens iets, een bruid is ook gastvrouw hé, belangstelling heb je toch genoeg, maak je geen zorgen.
Sorry maar dit maakte me erg boos en het is mijn mening.
Succes nog.

tami
26-6-2010
 Meld misbruik31-7-2009 13:41:36

Beste Tina,

of je fout zit of niet, daar kan en wil ik niet over oordelen. Je hebt misschien niet gedramatiseerd maar een ietsje overhaast gereageerd denk ik. Ik bedoel : zoiets doet toch geen enkele mama opzettelijk, zeker niet voor de trouwdag van haar eigen kind...
Nu is het verder ook zo dat toch iedereen heel goed weet dat JIJ trouwt en niet je moeder.
Waarom kies je niet voor je bordeaux kleed zoals je van plan was, maar geaccentueerd door een witte hoed met bordeaux roos of lint erin en witte handschoenen of, ipv een hoed, een korte witte sluier,... kortom dat paar details die héél het verschil zullen maken. Want is het in al je boosheid wel eens bij je opgekomen dat ook anderen dan je moeder daar in een bordeaux kleed of rok zouden kunnen verschijnen ? Je gaat die mensen toch ook niet naar huis zenden of de rest van de avond boos op ze zijn ? Dat is nu eenmaal het risico van een gekleurde jurk... Een combinatie van beiden (wit bustier, bordeaux rok) lijkt mij daarom beslist een optie. En zoals iemand hieronder terecht opmerkte, uiteindelijk zal je misschien nog heel blij zijn dat je mama zo mooi 'assortie' is.
Denk er nog eens goed over na maar vooral : probeer het incident te relativeren tot zijn juiste proporties en leg het conflict bij.
Schreeuw je frustratie desnoods eens goed uit en luister ook naar wat je mama te zeggen heeft, maar sluit daarna weer vrede. Je zal je er veel beter bij voelen en je kan je weer volop en met plezier wijden aan de voorbereidingen van je trouwdag !
Groetjes

Joke
18-9-2009
 Meld misbruik1-8-2009 9:32:51

Hallo Tina,

Ik zou er ook geen probleem van maken. Ik heb ook gekozen voor een gekleurde jurk, nl. zwart met wit(Ik ben niet zo traditioneel aangelegd om in het wit te trouwen). De zus van mijn vriend die getuige zal zijn, zal helemaal in het zwart zijn, mijn schoonmoeder gaat zwart aanhebben, mijn tante gaat helemaal in het zwart zijn(loopt ook mee in de suite, omdat mijn nonkel mijn getuige gaat zijn - die waarschijnlijk ook een zwart pak gaat aanhebben...) Maar ik klaag niet! Ik vind dit chique, sommige onder jullie en andere genodigden van ons feest zullen dit misschien meer op een begrafenis vinden lijken, maar dat ga ik mij niet aantrekken. Het is de dag van mijn vriend en ik en wij moeten ons goed voelen, dat is het allerbelangrijkste!
Dus kop op! De foto's gaan er geweldig uitzien als jullie dezelfde kleuren dragen.

Groetjes

Geert
4-7-2009
 Meld misbruik4-8-2009 10:24:51

ik was ook niet zo goed gezind op mijn schoonmoeder en een vriendin, toen die allebei voor resp. een witte vest en een wit kleedje met onderaan kleurtjes hadden gekozen: ik had wél een wit kleed. En ik had dat hier ook gepost en idd: het is wel duidelijk dat JIJ de bruid bent hoor ;-)
Maar ik snap je boosheid wel hoor, je hebt mss enkel overgereageerd... Mijn mama heeft tegen mij gezegd, de ochtend van de trouw, een kwartier voor mijn ventje aankwam: je kapsel trekt op niks. Zoiets doet ook pijn, maar ik heb dat weggeslikt. Ze doen dat immers niet voor expres en ze menen het goed, ook al komt het compléééééét verkeerd over. Kies gewoon wat je zelf mooi vind!! en trek je niets aan van de rest van de wereld. JIJ bent de bruid, het is jullie dag, laat een kleed of de kleur ervan dat niet verpesten!

Valerie
exact 1 maand getrouwd

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...