Nu Online
Momenteel zijn er 655 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

avond voor huwelijk samen slapen

31-7-2009 16:41:28
Hallo
Wij trouwen 29/05/10. Mijn vriend en ik vinden het allebei nogal stom om de avond voor onze trouw apart te slapen aangezien we al een tijd samenwonen. Praktisch gezien zou het ook nogal moeilijk te regelen zijn moest ik thuis gaan slapen, want we trouwen in Gent en ik ben afkomstig van Roeselare, West-Vlaanderen. Dan zou mijn vriend mij moeten komen ophalen bij mijn ouders, op een uur rijden van Gent en daarna terug naar Gent rijden. Een beetje onnodig over en weer rijden vind ik dat.
Nu vroeg ik me wel af hoe ik het kon regelen dat hij mijn kleed en kapsel en make up niet direct ziet. Ik wil dat hij alles bijeen ziet, als ik volledig 'af' ben en niet ervoor.
Iemand tips?
En hoe te regelen voor de fotograaf? Want ik zou wel graag een foto hebben van het moment dat hij me ziet binnenkomen in mijn kleed.
Bedankt! En veel plezier met jullie voorbereidingen!
Groetjes, Truus

Truus
29-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 399

Sophie

Meld misbruik31-7-2009 16:53:25

hye,

je vriend kan eventueel naar vrienden gaan om zich om te kleden en om je bruidsboeket te gaan/ wat tijd te smenderen. Ondertussen kan jij je klaarmaken.

Groetjes

SOFIE

Meld misbruik31-7-2009 17:37:41

Wij zullen ook de avond voordien samen in ons huis slapen. 'smorgens nog samen ontbijten en daarna naar de kapper. Ik ga dan naar mijn moeder om mij om te kleden. In jouw geval kan je ventje naar zijn ouders gaan om hem daar om te kleden en jou dan in jullie appartement/huis komen ophalen, al dan niet met de suite erbij.

grtz

tami
26-6-2010
 Meld misbruik31-7-2009 17:57:44

Truus,

je hebt gelijk dat je de verplaatsing tot bij je ouders niet maakt. Hebben jullie in het Gentse geen familie of vrienden wonen (of getuigen) bij wie één van jullie terecht kan om zich om te kleden en dan naar huis terug te keren om de ander te vervoegen ? Zo zien jullie elkaar helemaal niet tijdens het klaarmaken en blijven jullie toch binnen redelijke afstand.
Of is dit geen optie ?...

Groetjes

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik31-7-2009 18:01:36

wij slapen ook gewoon samen de avond voordien en vertrekken ook vanuit ons huis, aangezien mijn ouders gescheiden zijn en elk 25km van ons af wonen en de wet en kerk op 5min van bij ons is. 'S morgens ontbijten we samen en gaat hij naar zijn ouders om zich klaar te maken en ik blijf gewoon bij ons thuis.

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik31-7-2009 22:51:57

Wij slapen ook samen. Ik vertrek 's morgens naar de kapper. Daarna de make-up komt aan huis. Dan verhuis ik naar boven om mij om te kleden. De make-up en haar kan hij daarvoor al wel zien maar het gehele plaatje toch nog niet. Als ik dan aangekleed ben kom ik plechtig den trap af. Geen gedoe met verplaatsingen.

groetjes, Carolina

liselotte
7-8-2009
 Meld misbruik1-8-2009 8:18:51

zeg tegen uw vriend dat hij in roeselare gaat slapen en jij samen met je mama of zus in jou huisje om je dan te hepen aankleden en zo moet je vriend enkel 1x tot gent rijden en je oppikken en jij zal er dan al helemaal in orde staan voor hem.
grtjs X

ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik1-8-2009 8:24:21

Wij slapen ook gewoon samen, dan gaat mijn ventje zich omkleden bij vrienden terwijl ik me thuis omkleed.

Truus
29-5-2010
 Meld misbruik1-8-2009 10:39:55

Bedankt voor alle tips.
Zijn ouders wonen echter in Turnhout, op 1u15 van Gent, dus dat is ook geen optie.
En familie of vrienden wonen ook allemaal ofwel in West-Vlaanderen ofwel in de Kempen.
Vandaar dat het zo moeilijk is.
Een trap om plechtig van te komen is er ook niet aangezien we op een appartement wonen.
Ziet iemand nog een oplossing?
Bedankt!
Truus

tami
26-6-2010
 Meld misbruik1-8-2009 11:30:27

Beste Truus,

dan zou ik mijn stoute schoenen aantrekken en aan één van mijn (vriendelijke) buren vragen of ik mij daar mag omkleden en opmaken. Gaat dat niet omdat jullie zo'n buren niet hebben, dan in de winkel van mijn bruidskleed, indien in het Gentse. Is dit ook geen optie, dan in de privéruimte van het kapsalon waar je je haar laat kappen op de ochtend van je trouwdag. Desgevallend zou ik wel de make-up dan ook in het salon laten doen. Veel mensen zijn bereid een bruid plezier te doen op haar trouwdag, hoor. Je kan maar proberen, hé, dat kost niks en levert je in het ergste geval een "neen" op. Veel heb je dus niet te verliezen.
Sukses gewenst !
Groetjes

Nicky
28-11-2009
 Meld misbruik1-8-2009 11:42:25

Hej Truus,

Wij zitten met hetzelfde probleem. We wonen samen in Gent, mijn ouders zijn van Lier (1u rijden), zijn ouders van Hasselt (2u rijden).
We gaan dus ook niet apart slapen, alleen al omdat we dat niet meer gewoon zijn en dan niet goed slapen.
We hebben het geluk dat een tante van mijn vriend een huisje heeft gekocht op wandelafstand van het stadhuis. Het moet nog wat gerenoveerd worden, maar voldoet.
Ik ga me dus daar klaarmaken, mijn vriend komt me ophalen en dan gaan we samen met de suite te voet (als het weer het toelaat) naar het stadhuis.
Kan je vriend zich niet klaarmaken en in de woonkamer of zo wachten terwijl jij je klaarmaakt? Of is je appartement daarvoor te klein?
Anders zou ik zeker bij het kapsalon informeren, je weet nooit hé.

Veel succes ermee,

Nicky
28/11/2009

Evelien
26-9-2009
 Meld misbruik2-8-2009 21:20:46

Hoi Truus,

Mijn vriend en ik zullen ook samen slapen voor ons huwelijk. Eerst hadden wij hetzelfde probleem als jullie omdat wij op een appartement wonen maar nu hebben we een huisje gevonden en verhuizen we de week voor onze trouw (ja weet het, er zijn betere ideeen...) waardoor ik me kan klaarmaken op de tweede verdieping en hij op de eerste.
Mijn vriend zijn zus komt de avond voor ons huwelijk logeren om ons wat te helpen enzo en het plan was dat we voor haar een kamer in een leuke b&b zouden boeken en dat ik na de kapper daar naartoe zou gaan om me verder klaar te maken. Nu is dat niet meer nodig maar misschien is het wel een idee voor jou?

Veel succes!
Evelien

Tina
21-8-2009
 Meld misbruik4-8-2009 22:59:08

Hey,

kan je vriend zich niet bij zijn ouders gaan gereedmaken? Niet echt klasiek ma hoeft ook niethé. Wij slapen ook samen en ik ga 's morgens naar mijn ouders om mij gereed te maken en hij komt mij daar ophalen. Daar houden we ook de receptie.

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...