Nu Online
Momenteel zijn er 550 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kerkelijk Huwelijk & Burgerlijk Huwelijk

2-8-2009 19:34:08
Hey,

Wat doen jullie bruidjes & - gommetjes het meest? Alles op de dag zelf doen of Burgerlijk Huwelijk apart & Kerkelijk Huwelijk apart? Ik weet het even niemeer... Heb zo'n gevoel dat het mss wat te druk zou worden als je het alle 2 op dezelfde dag doet?! Maar langs de andere kant is het ook gemakkelijk van alles op dezelfde dag te doen...

Chantal
17/07/2010

Chantal
17-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1457

Sara
8-8-2009
 Meld misbruik2-8-2009 19:52:30

Hey Chantal,

Wij doen alles op dezelfde dag! Dat lukt allemaal wel hoor, je moet gewoon wat logisch nadenken en enkele "rustmomenten" inlassen tijdens de dag... Als je wil, stuur ik je onze planning wel es door!
Veel succes met de voorbereidingen!

Sara
08/08/'09

Chantal
17-7-2010
 Meld misbruik2-8-2009 19:57:58

Hey Sara,

Wel ik dacht dit ook als je genoeg tijd tussen laat en niet te vlug van hier naar daar springt dat dit wel lukt... Natuurlijk m'n moeder vond dit allemaal VEEL te druk :-) Je kent dat é die moeders! Zou wel leuk zijn moest je dat willen doen hoor meid! Bedankt! Voor jou is het bijna de grote dag é meid :-) Ik wens jou een heel mooie dag toe & geniet er elke min maar ten volle van!!

Chantal
17/07/2010

Eva
10-10-2009
 Meld misbruik2-8-2009 21:27:45

Dag Chantal,

wij gaan het op twee dagen doen. En niet omdat onze moeders dat willen ;-)
We hebben er zelf voor gekozen om de vrijdag voor de wet te trouwen en de zaterdag dan ons kerkelijk huwelijk te houden en het feest te geven.

Niet zozeer om de drukte te vermijden maar gewoon omdat dat voor ons het beste uitkwam.

Groeten,
Eva

10/10/'09

Sara
12-9-2009
 Meld misbruik2-8-2009 21:43:24

Ik ga, net als mijn naamgenootje, alles op dezelfde dag doen, en dat valt heel goed mee.
We trouwen om 11u voor de wet, om 12.30 voor de kerk, dan een hapje eten, foto's en om 19u begint receptie+ avondfeest. We hebben dus tussen wet en kerk een beetje ruimte, en na de kerk nog eens. Valt echt wel goed mee hoor!
Groetjes,
Sara 12/09/09
www.saraenrodney.bruiloftsite.nl

Sara
8-8-2009
 Meld misbruik2-8-2009 22:20:39

@ Chantal: als je even je mail adres post, stuur ik je morgen onze indeling en info ook door!

Groetjes Sara
08/08/'09

Krista

Meld misbruik2-8-2009 22:33:59

Hey Chantal,

Wij zijn op 30 mei getrouwd en hebben alles op 1 dag gedaan. En wij hebben daar geen moment spijt van gehad! Het was genieten van 's morgens tot 's avonds en qua drukte valt dat goed mee hoor.
Ik zag 2 dagen niet zitten want dan ben je 2 keer nerveus voor het weer. Ook 2 keer naar de kapper, make-up. Maar ieder doet z'n ding natuurlijk!
Nog veel voorbereidingsplezier gewenst!

Groetjes,
Krista

Tina
21-8-2009
 Meld misbruik2-8-2009 22:49:36

hey,

wij trouwen ook op 1 dag, omdat mijn familie meer dan 100km moet rijden,komt dit beter uit.

Maar als je op 2 dagen trouwt heb je je jurk 2 keer aan en dus meer waar voor je geld, op voorwaarde dat het de 1e dag niet beschadigd word.

Maar je moet doen waar je je goed bij voelt, als je goed plant gaat 1 dag prima stadhuis duurt toch niet lang

groetjes

Sofie

Meld misbruik3-8-2009 11:01:58

Wij ook alles op 1 dag, ik vind het toch specialer als je de dag zelf pas man en vrouw bent voor de wet ook. Als je een goede planning hebt, is het niet te druk hoor
De enige reden dat ik de wet op een andere dag zou nemen, is omdat in sommige gemeentes trouwen op een zaterdag echt vreselijk duur is in vgl met een weekdag

grtjs sofie
15/05/10

lotje
30-5-2009
 Meld misbruik3-8-2009 11:34:04

Wij hebben het op twee dagen gedaan en heb daar nog geen minuut spijt van gehad. Integendeel. Alles is zoveel rustiger en meer ontspannen. De dag van de wet hebben wij erna eerst nog geaperitiefd met vrienden die verrassend afgekomen waren en daarna zijn we gaan eten met de 2 gezinnen. Heel intiem en je kan echt eens alleen vieren met de kleine familie. Op de dag van het kerkelijk huwelijk heb je weinig tijd voor elkaar. Ik vind het persoonlijk een aanrader.
Ons wettelijk huwelijk was 3 weken voor kerkelijk en ook op een zaterdag. Wij hebben aan de gemeente niets betaald voor ons wettelijk huwelijk.

Tina
1-5-2010
 Meld misbruik3-8-2009 11:45:27

Wij trouwen ook op 2 dagen.
Het leek ons ook iets comfortabeler qua timing.
Op vrijdag namiddag doen wij het wettelijke met dichte familie en getuigen.
Op zaterdag doen we dan het overige.
Ik heb dit vooral zo gedaan omdat ik zelf nog even wil checken dat de zaal enzo exact is zoals ik het wil. Of die manier kan ik op zaterdagmorgend nog even langs gaan om de laatste dingen af te stemmen met de catering en bediening (sorry, beroepsmisvorming).
Maar uiteindelijk moet je gewoon je zin doen : ga voor wat je hart je ingeeft !!!

Groetjes,

TINA

Chantal
17-7-2010
 Meld misbruik3-8-2009 19:04:05

Hey,

Bedankt allemaal voor jullie antwoordjes! We worden er toch al ix wijzer door ;-)...tenslotte moeten we idd kiezen wat voor ons het beste aanvoelt! Het heeft beide z'n + en z'n -... Mijn partner z'n familie woont idd ook een heel eindje verder dus alles op 1 dag zou natuurlijk makkelijker zijn voor hun! Maar we gaan er samen nog is over discusiëren ;-)

Groetjes,

Chantal 17/07/2010

Annelien
6-7-2012
 Meld misbruik3-8-2009 20:22:50

de doorslaggevende reden bij mij was: je koopt wellicht een heel mooi trouwkleed en dan wil je dat toch wel heel de dag dragen!
Bovendien, nu ik mijn album heb zie ik nog een voordeel: zowel de foto's van het burgerlijk als het kerkelijk huwelijk zitten erin.
Doe vooral waar je je het best bij voelt.

Chantal
17-7-2010
 Meld misbruik3-8-2009 22:33:22

@Annelien: Idd! De fotograaf is er dan zoiezo bij é... Als je het op een andere dag doet dan moet al iemand van de familie foto's trekken of filmen enzo... Nog een pluspunt om alles op 1 dag te doen :-)

Groetjes,

Chantal
17/07/2010

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik4-8-2009 22:28:55

Hey Chantal, ik zou proberen om alles op 1 dag te doen. Wij wilden dat ook, maar omdat er veel trouwers zijn op onze datum, zouden we pas in de vroege namiddag voor de wet kunnen trouwen en dat leek ons te moeilijk aangezien we in de namiddag ook een receptie hadden gepland. Vandaar dat wij 2 dagen op voorhand voor de wet trouwen. Achteraf gaan we met de ouders en de getuigen iets eten. De dag zelf zal het voor ons dus relaxter zijn; wat ik wel een pluspunt vind. Kijk misschien eerst eens hoe jullie je dag willen indelen en welke uren nog vrij zijn bij het gemeentehuis en de kerk?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info