Nu Online
Momenteel zijn er 197 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoeveel drank?

2-8-2009 22:43:51
Hey

Wij trouwen op 21 augustus,dus het zijn de laatste weekjes. Alles is geregeld, alleen moet ik nog weten hoeveel drank ik moet aankopen, wij hebben een zaal, maar de drank doen we zelf. We hebben vanaf 16u receptie en bbq voor 60 personen, en nadien vanaf 20u nog ongeveer 100personen extra alleen drank en snacks.

Ik voorzie 3 grote vaten bier, koffie (heb 1kg), 15l rode en 15l witte wijn, 10l sangria, 10 flessen schuimwijn (voor receptie), 12x1,5l cola, 12x1,5lfanta, 12x1,5lsprite,6x2l water en 6 brikken appelsiensap.
En een hele hoop chips en nootjes.

Zou dit genoeg zijn? Want het zou een ramp zijn te weinig te hebben!

Ik kom aan 10 drankjes per persoon zonder koffie want dat is voor meer dan 160kopjes dus ruim genoeg.

Iemand enig idee of ik in de buurt kom?

Alvast bedankt voor de reacties

Tina

Tina
21-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 3736

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik2-8-2009 23:12:40

Ik heb er eigenlijk geen idee van. Het hangt er ook wat vanaf of je vooral jongeren of oudjes hebt denk ik. Ook het weer hé. Maar kun je niet iets afspreken met een brouwer? Wij hebben zo nog al feestjes gegeven. De overschot mochten we dan gewoon terug brengen.
Als ik het zo eens bekijk zou ik toch wat meer cola voorzien. Cola light??? voor de suikerpatiënten? Heb je ook thee? Deze vraag ga je ook krijgen.

groetjes, Carolina

Eveline
6-8-2011
 Meld misbruik3-8-2009 0:15:11

Dit lijkt me eigenlijk toch wat weinig.. meestal is het warm in een zaal met zoveel volk, er zijn snacks, waarvan je meestal veel dorst krijgt.. liefst te veel als te weinig.. ik zou zoals Carolina het zegt, proberen iets af te spreken met de brouwer! Succes !

daisy
3-9-2010
 Meld misbruik3-8-2009 0:50:39

wij gingen ook eens naar een grote bbq en die hadden allemaal kleine flesjes in frigos staan. de mensen namen zelf eruit. wat teveel was werd door de brouwer teruggennomen. ik vind dat heel intressant om het zo te doen

groetjes

Lien

Meld misbruik3-8-2009 7:06:46

Ik denk dat je van alles veel te weinig zal hebben. Zeker te weinig fruitsap. Ik zou ook proberen werken met een brouwer die nadien de overschotten gewoon terugneemt.

beynen
12-9-2009
 Meld misbruik3-8-2009 8:21:58

hey wij halen ook de drank zelf en wij trouwen op 12/09/09. bij ons zijn de brouwers in de buurt allemaal schandalig duur...

wij doen ook een bbq voor +- 80 pers
wij voorzien genoeg bier
koffie hetzelfde

40 L rode wijn
40 L rose wijn
10 L witte wijn (zijn er maar enkele die dit drinken vandaar)
*** je mag een halve l per persoon tellen, degene die het niet drinken compenseren de drinkers dan wel.

wij hebben 15/20 flessen cava
15 flessen cider/schuimwijn
12x 1l fruitsap

aan tafel zelf geven we:plat & bruis water
tafelbier en een fles cola. om het geloop naar de toog te vermijden. Ik eet graag rustig...
tafelbier: 3 x 12flessen X 1l donker, hetzelfde licht
plat water 12 x 1l X 10 nemen en hetzelfde voor bruis

cola 6 grote pakken, fanta = witte limonade en nemen we maar 1 pak van.

* niet beginnen met nog verscheidene soorten aan tafel dit, op de receptie dat en daarmee gedaan. Iedereen begon van ik drink alleen palm, den andere duvel... drinken wat de pot schaft zouk zo zeggen ik stel mijn wetten ook op een ander hun feest niet. ik heb ook altijd moeten drinken wat er was.

Wij beginnen die avond dan ook niet met light,ice tea,sprite,fanta
en ook geen 100 soorten bier hoor, maes/jupiler een van beide en dan nog kriek en dat is het.

*** wij hebben ons feest ook helemaal zelf bekostigd dus vandaar dat ik vindt dat niemand hier dan ook maar iets over te zeggen heeft.

tami
26-6-2010
 Meld misbruik3-8-2009 10:14:18

Hallo Tina,

de "doses" zijn ongeveer de volgende :

wijnen (wit & rood) : ong. 1/2 liter per persoon maar opgelet, in een fles zit maar 75 cl en dat wordt vaak vergeten. Dus 2 flessen per 6 pers. = 37,5 cl/pers. (men rekent doorgaans 2 glazen bij voorgerecht, 2 bij de hoofdschotel en natuurlijk voor daarna, voor wie in de wijn wil blijven hoewel mensen na de koffie vaak overschakelen op bier ; je wordt minder rap dronken van bier).

Water : reken maar min. 1 liter/3 pers.(dat komt overeen met de inhoud van een blikje per persoon). Wijn maakt nl. dorstig.

Bier : daar moet je zeker voldoende van in huis halen want dat is wat het meest gedronken wordt na het eten.
Dit zijn doses die ik van bevriende restaurateurs heb.
Daar was van hun kant één gouden raad bij : zorg ervoor dat je géén "open bar" hebt en dat je iemand vindt die als barman fungeert (niet als ober). Als iedereen zelf mag tappen, heb je NOOIT genoeg want dan worden halve pinten weggegooid (of soms zelfs volle, die warm geworden zijn tijdens het dansen, of ze weten niet meer waar ze hun pint neergezet hebben en pakken dan maar een nieuw...) en idem met de frisdranken. Wees dus voorzichtig.
De raad van een aantal mensen hieronder om bij een brouwer aan te kloppen, is daarom dus wel iets doordachter dan sommigen vinden. Bovendien mag je wat teveel is terug inleveren dus betaal je gewoon wat je echt verbruikt hebt. Maar je doet daar inderdaad mee wat je wil.
Groetjes

@Beynen : wij bekostigen ons feest ook zelf hoor. Ik begrijp die agressieve reactie van jou niet.

Imke
4-4-2009
 Meld misbruik3-8-2009 18:52:30

Hey,

Wij hebben ook zonder brouwer omdat deze idd duur zijn. Wij hebben alles berekend via de site van heiniken bier (een traiteur die we kennen gebruiken dit als referentie). De hoeveelheden waren veel te veel maar wij hadden ook wel koud weer. Het is dus moeilijk in te schatten.
Wat je wel kan doen is alles in de colruyt gaan halen (hebben wij gedaan). Die nemen veel terug. Hoeveel moet je maar eens horen want dit weet ik niet meer (en bij ons werd er meer teruggenomen omdat mijn zus daar werkt).

groetjes

Imke

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik3-8-2009 19:13:45

Dat lijkt mij ook allemaal een beetje weinig hoor (zeker de wijn!). Ik zou een brouwer contacteren: die nemen de overschotten terug en kunnen ook beter inschatten hoeveel je van alles zal nodig hebben. voorzie inderdaad ook cola-light en thee

Tina
21-8-2009
 Meld misbruik3-8-2009 20:15:20

Hey,

een brouwer vinden we hoe dan ook veel te duur, alleen het bier bestellen we daar. We hebben een ervaren barman dus verlies is beperkt, maar idd cola light ben ik vergeten en thee heb ik niet meegerekend dat hebben we genoeg voor de enkelingen.

Overschotten is niet zo een probleem, drinken moet je toch en wouden voor de wijn partyboxen halen. Maar wss kan ik beter nog wat meer voorzien, en als we nog niet toekomen mogen we nog altijd van de voorraad van de zaal nemen.

dank je voor de reacties

Geert
4-7-2009
 Meld misbruik4-8-2009 10:11:13

Lijkt mij ook beetje weinig: voor bier en wijn zou ik op zijn minst het dubbele voorzien! Ook paar liters extra frisdrank en water! Mensen, als ze aan het feesten zijn, drinken meer dan 10 drankjes, believe me ;-)

Valerie
1 maand getrouwd

Ellen
3-7-2010
 Meld misbruik13-8-2009 16:24:30

wij trouwen op 3 juli 2010 en huren ook gewoon een zaal met traiteur. Nu zijn we naarstig op zoek naar een brouwer, maar ik heb geen idee wat drank voor 100 man mij gaat kosten.
Iemand een idee??
ik lees ook dat het bij colruyt goedkoper zou zijn?? maar mag je dan ook overschot teruggeven??

X Ellen

Tina
21-8-2009
 Meld misbruik24-8-2009 17:07:22

Hey,

ik heb uiteindelijk het dubbel genomen van wat hierboven staat, en heb heel veel over. Colruyt neemt niet terug, maar ja frisdrank drinken we zelf ook, dus dat is geen probleem. Alleen wijn hebben we over en krijgen we waarschijnlijk ook niet op, maar ja dat delen we wel uit.

groetjes

Tina, pasgetrouwd

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...