Nu Online
Momenteel zijn er 611 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kerk vastleggen, hoe?

3-8-2009 16:04:55
Hoi iedereen,

Morgen telefoneer ik de parochie om een dag en uur vast te leggen. Wat is dan het volgende? Moet je daar ook in ondertrouw? Wat houdt dit dan tegenwoordig in?

Groetjes

Stephanie

stephanie
4-9-2010
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 355

Ankatrien
11-9-2009
 Meld misbruik3-8-2009 18:08:31

Hoi!
Dat hangt van parochie tot parochie af.
Wij hebben de pastoor een mailtje gestuurd met de datum en dergelijke, week nadien afspraak gemaakt. Op deze afspraak heeft hij onze gegevens i.v.m. doopsel gevraagd, welk soort mis we wouden, wat we met muziek doen, ... Wij moeten misboekje zelf maken, dit is voor hem een teken dat we met ons geloof bezig zijn. Als we dit niet deden moesten we wel naar 4 ontmoetingszaterdagen gaan. Maar dit is nog best interessant bij ons. Komt een notaris, advocaat, .. en dergelijke spreken, maar ook een beetje bezinning natuurlijk!
Groetjes

Kathleen
22-5-2010
 Meld misbruik3-8-2009 20:42:44

hey stefanie,

Ik heb een mailtje gestuurd en we zijn vorige vrijdag naar diaken gegaan waar hij idd wat informatie vroeg. Op dat moment werd ook onze huwelijksviering vastgelegd. Begin van jaar 2010 komt er dan de ondertrouw. Dat is idd met notaris en dergelijke.

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...