Terug naar overzicht
Ik geloof dat onze notaris zei dat het opstellen van het huwelijkscontract zo'n 200 euro kost (wel meer als je zelf al bezittingen hebt, bv. een bouwgrond of huis). Burgerlijke trouw geen idee, dat zou ik ook wel willen weten :)
Bij ons in het districtshuis van Deurne moet je enkel 15 euro betalen voor het trouwboekje. Het trouwen zelf is gratis.
bij 't stad gent is de burgerlijke trouw 174 euro (praalhuwelijk). Als je een rode loper enzo wilt komt er nog bij denk ik... Zou eens moeten nakijken.En dan nog het trouwboekje, da's €15
De kosten van de wettelijke trouw zijn verschillend per gemeente. In Aarschot betaal je op een weekdag 25 euro, op een zaterdag 250 euro. Aarschot is hiermee wel de duurste stad van Vlaanderen (voor zaterdaghuwelijken dan)
Dag StephanieWij betalen bij de notaris 350 euro voor de huwelijksakte (we hebben wel al bezittingen). Het burgerlijk huwelijk kost ons 61 euro omdat wij huwen op zaterdag, in de week is het gratis. (Huwelijk gaat door in het stadhuis te Damme)GroetjesLeen
wij moesten 500 euro betalen aan de notaris voor het huwelijkscontract, trouwen voor de gemeente is gratis, je moet enkel je trouwboekje betalen en dat kost 15 euro.
Wij betalen 15 euro voor het trouwboekje en 300 euro bij de notaris.GroetjesElke05/09/09
notaris weet ik niet, gaan volgende week ;-)burgerlijk trouw : € 250 + boekje en zegels, was iets van een € 265 denk ik.we trouwen op een zaterdag in aalst.dinsdag is gratis, donderdag, vrijdag en zaterdag aan € 250.zou wel iets "meer" van ceremonie zijn, zeggen ze...tja, voor de goeiekoop moet je niet trouwen, haha
Amai, hier zitten wel echt dure gemeentes bij! Wij trouwen op (zaterdag) 12/09/09 in Houthalen en het is helemaal gratis, we moeten zelfs het boekje niet betalen. Naar de notaris gaan we niet, omdat alles hier al 50/50 is.
Wij betalen 160 euro in brugge om op een zaterdag te trouwen. De notaris weten we nog nietgroetjes
amaidure gemeentes preciesbij ons is de trouw gratis, enkelhet boekje betalen 15 euro
Amai, wat een uiteenlopende bedragen! Voor de wettelijke trouw (Bilzen) betalen we enkel het trouwboekje; €12,50. Notariskosten zijn €300.
Bedankt iedereen voor het doorgeven van de prijsinfo!!! Nu heb ik op zijn minst al eens een idee :).Groetjes, stephanie