Nu Online
Momenteel zijn er 579 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoe vroeg beginnenmet organisatie?

4-8-2009 12:54:14
Hallo.
Ik trouw op 10 april 2010 en heb al zaal vastgelegd en de kerk.

Ik ben nu volop begonnen met zoeken naar DJ-videograaf-fotograaf.

Ik zie dat er mensen zijn die veel later dan mij trouwen maar wel al veel meer geregeld hebben. Ben ik dan nog op tijd voor alles? En kunnen jullie tips geven, wanneer je best juist wat vastlegt!

Dank je!

Ines
10-4-2010
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 384

Ruth
22-5-2010
 Meld misbruik4-8-2009 13:04:01

Hoi Ines

Wij trouwen in mei volgend jaar en wij zijn met de belangrijkste dingen rond ( kerk, gemeente, dj, fotograaf & ceremoniemeester).
Enkele tips: vraag een dj die je kent, waarvan je weet dat hij verschillende muziekgenres speelt.
In verband met fotograaf heb ik heel veel bezoeken gebracht en de prijzen met elkaar vergeleken. Wij hebben iemand die dit als bijberoep doet, maar echt goed is in zijn vak! ik weet niet vanwaar jullie afkomstig zijn maar dit is zijn website www.xmedia.be (hij is van Eeklo)
Ook voor ceremoniemeester heb ik verschillende offertes aangevraagd en wij hebben Ceremonie Van Parys uit Pittem. ook de bloemen en dergelijke komen van bij hem.
De ceremoniewagens hebben we zelf geregeld via een kennis.
Momenteel houden we het nu wat rustig, ik kijk wel uit voor de uitnodigingen en zo.. En in januari vlieg ik er terug in.. Op deze website vind je trouwens onder mijn planning handige tips. zo weet je wat je nog moet doen.

Veel succes !!

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik4-8-2009 13:22:56

Hoi Ines,

Planning... voor de ene moet alles onmiddellijk geregeld worden en voor de andere dan weer niet.
Wet en kerk, als je toch de datum al kent kan dat zeker geen kwaad om al vast te leggen. Tegelijkertijd moet je ook eens nadenken over de planning van de dag, uiteraard niet in detail, maar als je beide op 1 dag doet best eens over nadenken.
Nadien, fotograaf en DJ. Onze DJ is iemand die we zeer goed kennen, maar anders hadden we dit ook op tijd beslist (10 maanden of zo voor trouw). Fotograaf : wij hebben deze vastgelegd een jaar ervoor en hij zei ons toen dat we bij de zeer rappe waren... Weer, voor de ene rap, voor de andere traag mss.
Kleed : nieuwe collectie komt uit in september/oktober, dan kan je gaan kijken. Ik had meer dan tijd genoeg en ben op tijd geweest. Mijn kleed was wel 6 maanden op wachten, had dat ook niet gedacht, maar dat is naar t schijnt één van de langste. Dus reken op ten laatste 6 maanden voor trouw. Er na ga je zeker ook nog een kleed vinden, begrijp mij niet verkeerd.
Uitnodigingen : wij hadden er gezien op een beurs, nergens gelijkaardige gevonden.
Beslist in april, we trouwen in september. Laten drukken begin juni, want had er nog wat werk aan... Gisteren op de post gedaan (6 weken voor trouw).
Kotuum bruidegom : mijn ventje is ergens in maart-april gaan kijken en redelijk snel beslist ;-)
Kledij suite : de vrouwen : nieuwe collectie komt uit in januari, normaalgezien nog 3 maanden voor jullie dan, denk tijd genoeg. Mannen : wij zijn geweest om te huren ergens in maart en toen zeiden ze ons dat we op tijd waren, maar niet veel langer meer moesten wachten... Tja.
Ceremoniemeester : februari - maart vastgelegd, waren bij de latere maar was nog vrij ;-)
Vervoer : van bij ceremoniemeester.
Bloemen - bruidsboeket : ergens de komende weken, ringen : paar weken geleden gaan kijken, vandaag gaan bestellen.
Kapper : 31 aug proefkapsel (19/09 trouw)
Nagels : ligt al vast want heb dat al jaren.
Make-up : maand geleden gerpobeerd voor andere trouw. Toen ook vastgelegd voor de onze.
Misboekje : ergens als t voetbalperiode was (mei-juni) samengesteld wegens verveling voor tv, komende weken bij de drukker.
Muziek kerk : vastgelegd in januari, in juni te horen dat pipo niet meer kan ineens, andere geboekt : DSO datum was nog vrij, dus ook vrij "laat" volgens sommige bronnen ;-)
Het lijkt allemaal veel te regelen, maar tijd heb je genoeg...
Mijn entousiasme was te groot om mij in te houden, vandaar dat al veel geregeld is....

Wij hebben nog 6 weken te gaan en er moet nog t een en t ander geregeld worden, maar alle weken iets en niet stressen, is voor niks nodig !

Groetjes

dierk

Meld misbruik4-8-2009 13:23:54

Beste Ines,

Met enige fierheid stel ik u op deze rubriek onze eigen site voor www.studiohappymusic.be,neem gerust een kijkje...wij stellen dit ten zeerste op prijs..vele referentie's op aanvraag verkrijgbaar...nog veel succes met de verdere voorbereidingen van jullie huwelijk.Mvg Dierk Van Paemelen

Tine
28-8-2009
 Meld misbruik4-8-2009 13:24:17

Hallo,

Wij hebben 5 maand geleden beslist om te trouwen, volgende maand is het zover.
Alles kan dus ook in een korte tijdspanne geregeld worden. Wij hebben eerst een zaal vastgelegd, dan de datum, dan vervoer en fotograaf.
Veel succes

Wendy
12-6-2010
 Meld misbruik4-8-2009 13:27:30

Hey Ines,

Wij trouwen in juni 2010, en hebben ook al de zaal, stadhuis (allee, we staan op de kalender, voor de rest moeten we begin 2010 eens terug gaan ;-), DJ en fotograaf.

Het kriebelt om al eens kleedjes te gaan passen, maar ik ga me denk ik in september niet meer kunnen inhouden.

We werken niet met een ceremoniemeester (is enkel burgerlijk huwelijk), maar kijken nu al even rond voor transport ook (we zouden busje willen gebruiken).

Anders sprokkel ik wel al veel ideetjes bij elkaar, maar beslis nog niets concreets.

Veel plezier!
Wendy

silke
27-2-2010
 Meld misbruik4-8-2009 13:36:10

hoi

ach tijd genoeg hoor, ik trouw in februari volgend jaar. wat is er al geregeld? kerkdatum, (wet is al gebeurd dit jaar :) )feestzaal, dj en fotograaf.
voor kleedje mag ik volgens de winkels nog wachten tot oktober, kan ik ook de nieuwe collectie kiezen. heb al es rondgekeken vr ceremoniewagen, maar ligt nog niet vast. de uitnodiging wordt een eigen ontwerp en m'n misboekje is ook al af :)

grts

Sofie

Meld misbruik4-8-2009 13:53:28

Hey Ines

Wij trouwen 15/05/10 en hebben al de zaal, gemeente, kerk, DJ, fotograaf en min of meer ook kapster en make-up vastgelegd
Ik ben nu aan mijn misboekje bezig omdat ik het de komende 6 maanden druk zal hebben op het werk maar in principe heb je nog meer dan tijd genoeg daarvoor hoor
Wij hebben geen ceremoniemeester en vervoer moet ik ook nog zoeken
De jurk wacht ik ook tot septembter-oktober voor de nieuwe collectie (al kriebelt het enorm :-)) en de uitnodigingen zal ik binnen een paar maandjes kiezen

Nog 284 dagen voor mij dus tijd zat ;-)
Sofie

Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik4-8-2009 14:17:12

Hallo,

Met nog 283 dagen op de teller hebben wij volgende al vastgelegd/geregeld:
- feestzaal
- dj,foto - en videograaf
- kleed bruid
- ceremoniemeester
- vervoer
- gastenboek
- mis (nog wel wat werk aan)
- trouwringen
en nog wat kleine dingen maar ik zou zeggen nog tijd genoeg.Ikzelf wil graag alles op tijd in orde maar daarom is niet iedereen zo!

Geniet ervan.

Gwen
14/05/2010

evelien
10-4-2010
 Meld misbruik4-8-2009 18:51:55

wij trouwen ook op 10-04-10, bij ons is al geregeld:
- kerk
- burgerlijk kan pas 6maanden op voorhand bij ons.
- fotograaf
- cameraman
- misboekje
- dj
- ceremoniemeester
- auto's
- bloemiste
- make-up
- kleed is voor september-oktober
- kostuum is voor vanaf januari
- nu nog de uitnodigingen, kadotjes, ...
xxx

regina
10-4-2010
 Meld misbruik4-8-2009 20:31:48

Hey :) wij trouwen ook op 10/04/10. bij ons ligt de zaal, de kerk en de fotograaf al vast. Gemeente kan ook pas zes maanden op voorhand. In oktober ga ik een kleed zoeken. De rest zal allemaal wel volgen :) Veel succes!

Ilse
10-4-2010
 Meld misbruik4-8-2009 20:55:54

Hey Ines,

wij trouwen ook op 10 april 2010 :-)
Bij ons zijn er ook al een aantal dingen geregeld: zaal, gemeente, fotograaf, DJ en vervoer. Ook mijn trouwkleed heb ik al. Ik kon echt niet wachten en had eens gebeld naar de winkel waar ik wilde gaan kijken. Daar hadden ze al de nieuwe collectie binnen van Pronovias (en ik ben daar gek van). En voila, ik had het bij mijn eerste bezoek al gevonden... Dus op sommige plaatsen hebben ze al de nieuwe collectie. Voor Linea Raffaeli moest je wel wachten tot september...

Groetjes
Ilse

Petra
10-4-2010
 Meld misbruik5-8-2009 8:47:43

Wij trouwen ook op 10 april 2010.
Bij ons ligt de feestzaal, de kerk & het gemeentehuis reeds vast. Alle andere zaken moeten allemaal nog geregeld worden.
Dus geen paniek... Komt allemaal wel in orde !

Duimen jullie ook mee voor stralend weer die dag? (In 2009 was het 23° !)
Groetjes

Mandy
10-4-2010
 Meld misbruik5-8-2009 11:10:28

Ook wij trouwen 10 april 2010!

Bij ons ligt vast:
- gemeentehuis (datum gereserveerd, vastleggen kan vanaf 6 maanden op voorhand)
- kerk (datum gereserveerd, moet volgende week bellen naar de deken om een afspraak te maken)
- DJ, studio happy music (Dirk van Paemelen)
- Fotograaf

Mijn kleed daar ga ik volgende week een afspraak voor maken in een winkel om te gaan passen in september! Spannend!

Wij moeten wel onze getuigen ook nog vragen, maar wil dat op een originele manier doen. Ga straks de balpen onlinne bestellen en dan is dat iets voor de komende weken, vanaf ik ze thuis ontvangen heb!

Veel succes met de voorbereidingen!
Anders kunnen we mss e-mailadressen uitwisselen om elkaar op de hoogte te houden? Wat denk je ervan?

Groetjes!

Ines
10-4-2010
 Meld misbruik5-8-2009 11:33:51

Hey Mandy !

Ik vind dit een fijn idee! Allemaal bruidjes voor 10 april, zou wel leuk zijn.

Kan ik je hier een persoonlijk bericht sturen met mijn email?

Mandy
10-4-2010
 Meld misbruik5-8-2009 12:29:15

Inez, denk niet dat het hier gaat om een PM te sturen...
Hier is mijn emailadres: mlagaet@hotmail.com

Groetjes!

Ines
10-4-2010
 Meld misbruik5-8-2009 13:20:46

Hey!

Ik stuur je straks een emailtje!
Zou leuk zijn om paar bruidjes samen te kunnen brengen die allen op 10 april trouwen. Ik maak een ander topic aan :)

Mandy
10-4-2010
 Meld misbruik5-8-2009 13:34:45

Oké, ik wacht op je mailtje ;-)!

Tot mails!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...