Terug naar overzicht
e zou denken dat het in Leuven inderdaad duur is om te trouwen gezien het prachtige stadhuis, niets is minder waar: 17euro!Op deze link vind je alle info over trouwen in Leuven.http://www.leuven.be/leven/aanvragen-en-documenten/huwe...
Staat erbij of dat ook telt voor een zaterdag? Bij ons in Deinze was het gratis tijdens de week, 125 euro op zaterdag...
Leuven: 17 euro op een weekdag en blijkbaar dus ook op een zaterdag.Voor juiste info: mail je gemeente!Ik heb dat ook gedaan en kreeg snel antwoord over mijn vragen die ik niet vond op de website die Ibe je geeft. Al moet je normaal alles daar op terug vinden. In Leuven is de wettelijke trouw wel redelijk eenvoudig. Ik weet niet of je veel ruimte hebt om het uitgebreid te maken. Vandaar de lagere prijs misschien? Je krijgt wel een kado'tje van het stad.
Heel erg bedankt voor de info!!! Geluk hebben dus, want ik vind 250 euro wel veel geld voor de burgelijke trouw!
In Leuven is dat niet eenvoudiger als elders denk ik. Heb er recent 2 keer een burgerlijke trouw meegemaakt: rode loper en kado van het stad. In Aarschot krijg je net hetzelfde voor...250 euro op een zaterdag! In Leuven heb je dan nog het prachtige stadhuis om foto's aan te nemen, het stadhuis van Aarschot is een eenvoudige vierkante blok...
Ibe: Met eenvoudig bedoel ik mogelijkheid om je huwelijk een beetje te personaliseren zoals muziek spelen en een tekstje voorlezen.Nu wilden wij het ook zo eenvoudig mogelijk, dus hebben we er niet achter gevraagd.Maar ik dacht dat ze in Leuven 15 minuten rekenen per koppel. Terwijl het op sommige plaatsen een half uurtje is.En die rode loper in Leuven: waar ligt die? Dat heb ik precies niet gezien. :sAarschot is inderdaad één van de duurste gemeenten om te trouwen. Heb ik laatst van een collega gehoord. Verschoot ik ook van.