TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Catherine
27-5-2006
|
28-9-2005 12:17:18
Vicky,
Je zegt dat je denkt dat je ouders niet willen dat je trouwt... als je zoiets denkt, moet je het er zeker met je ouders eens over hebben. Zet je met hen rond de tafel en laat hen weten hoe je je voelt bij al die negatieve commentaar, vraag hen waarom ze zo negatief doen enz. Misschien hebben ze het zelf niet door dat ze heel negatief doen of zo. Maar je moet het zeker bespreken en opklaren met je ouders. Dreig zeker niet met weglopen en onder jullie tweetjes trouwen, dat zal eerder het verkeerde effect geven. Ik hoop dat alles goed komt maar ik denk dat dus iedereen zo'n beetje zelfde raad zal geven: bespreek het eens met hen.
En moesten ze toch niet echt achter jullie huwelijk staan, dan zou ik het organiseren zoals ik het zelf wil: in Brugge en met de mensen die je zelf wilt enz. Het is jouw huwelijk toch!
groetjes en veel succes!! Catherine 27.05.2005
|
|
Elke
25-3-2006
|
28-9-2005 12:22:30
Hallo!
Ik herken dit zeker! Wij trouwen 25/3. De voorbereidingen zijn nu wel al volop bezig want uiteindelijk is het nog slechts een half jaar. Mijn ouders waren overdonderd van onze plannen en maken zich enkel zorgen over het kostenplaatje! Ik heb ook niet de indruk dat ze erg blij zijn voor ons! Ik voel mij nu bijna schuldig dat ik 'ja' gezegd heb! De zaal is wel al inorde, en is ook OK voor hun. Maar ik vrees dat er nog veel discussies gaan ontstaan!! Groetjes
|
|
kathleen
3-12-2005
|
28-9-2005 12:29:44
Vicky,
ik kan enkel de raad van Cathérine volgen: praat eens met je ouders en zeg hen op een rustige manier hoe jij je voelt en wat jullie van jullie dag verwachten.
Als ik me niet vergis, werken jullie met het hollywood thema. Probeer dus aan je ouders uit te leggen dat het misschien niet de zaal van hun dromen is, maar dat jullie ze wel geweldig vinden en dat ze volgens jullie perfect aansluit bij jullie thema en wat jullie in gedachten hadden.
Ik heb in bovenstaande zin heel dikwijls het woordje "jullie" gebruikt maar dat is ook hetgene je voor ogen moet houden. Het is jullie grote dag en je gaat er volgens mij achteraf alleen maar spijt van hebben als je teveel compromissen hebt moeten sluiten.
Veel succes!
kathleen 03.12.05
|
|
Ingrid
21-5-2005
|
28-9-2005 15:59:45
Hey Vicky,
Ook ik herken je verhaal, met het enige verschil dat mijn ouders niet zo goed overeen komen met mijn (ondertussen) man.
Toen we onze aankondiging hebben gedaan hebben ze ons niet geluk gewenst, maar zeiden enkel dat het te vroeg was. We waren nochtans bijna 4 jaar samen en woonden 6 maanden samen. Tijdens de voorbereidingen zijn er ook voortdurend discussies geweest, het grote probleem was dat ze vonden dat ze er niet genoeg bij betrokken waren en er niet genoeg over mochten beslissen. Ik heb dan ook meerdere malen gezegd dat het "onze" trouw was en dat wij moesten beslissen. Uiteindelijk is alles de dag zelf prachtig verlopen en was er geen wolkje aan de lucht. Achteraf heb ik nog wel enkele opmerkingen gekregen over dat ze liever wat meer te zeggen hadden gehad, maar kom. 't Is achter de rug nu en voor ons was het perfect.
Probeer er jullie dag van te maken, hoe moeilijk het soms ook is, ik weet waarover ik praat. Maar geef zeker niet op alle vlakken toe, Vicky, het is jullie dag en alles moet naar jullie wens zijn.
Veel sterkte!
Liefs, Ingrid
|
|
elfie
29-7-2006
|
28-9-2005 19:24:51
als het een troost kan wezen: je bent zeker niet de enige! toen we -na 7 jaar!- dolblij zeiden dat we gingen trouwen was de reactie niet zoals we het ons hadden voorgesteld! geen proficiat... alleen maar "zo duur", "nog te jong" (ik ben 21), "veel te vroeg", "is da nog van deze tijd?". een grote teleurstelling dus, er zijn toen ook traantjes gevloeid hoor. ik heb wel mijn ouders nogal bij de voorbereiding betrokken maar we kregen altijd het laatste woord maar gaven hen het gevoel rekening te houden met hun mening. en ik moet zeggen -nu 2 maand later- zijn ze al heel wat bijgedraaid. betrek je ouders bij je keuzes, luister naar hun mening maar laat wel merken dat jullie de uiteindelijk beslissing maken... veel succes! elfie
|
|
Veerle
29-10-2005
|
28-9-2005 21:28:21
Hallo,
Ik vrees dat jullie ouders gewoon een beetje overdonderd zijn (waren) en misschien een beetje angstig zijn? Misschien moet je eerst eens bekijken wie het allemaal moet betalen... Als het jullie ouders zijn, moet je hen misschien proberen overtuigen van jullie zaal van je dromen. Als jullie betalen is het aan jullie om te kiezen, niet? Mijn ouders hadden misschien een goedkopere zaal voor ogen, maar omdat mijn verloofde en ik zo ver uit elkaar wonen en de feestzaal vlakbij de autostrade ligt, gingen ze wel akkoord.
Meid, ik zou zeggen: komt tijd, komt raad! Praat eens met je vriend over een mogelijke oplossing (om met jullie ouders te praten of zo). Misschien moet je in de zaal een toegeving doen, maar dan kan je afspreken dat je in andere zaken zelf liever het laatste woord hebt?
Het is inderdaad JULLIE dag! Uiteindelijk, de sfeer maak je zelf, dat hangt niet alleen van een feestzaal af. Misschien dat je ouders dat ook eens moeten lezen, haha!
In elk geval: geen paniek, altijd rustig blijven. Er komt vanzelf wel een oplossing!
Groetjes en succes! Veerle
|
|
Patrick
8-10-2005
|
28-9-2005 22:17:59
Hallo,
Nog 10 dagen en het is zo ver.
In het begin was er ook iemand vna de ouders die zo negatief reageerde, maar nu we bijna zover zijn moet ik bekennen dat dat maar een maand heeft geduurd.
Nu loopt iedereen supergelukkig.
Nog even geduld denk ik.
Groeten,
Patrick
|
|
natalie
7-11-2005
|
29-9-2005 21:44:08
ummm...als jullie al 2 jaar samenwonen vind ik niet dat de ouders iets in de pap te brokken hebben ivm jullie huwelijk! en ik denk ook niet dat jullie dan nog verwachten dat zij de ganse trouw betalen (zoals er gesuggereerd word)... ik ben in april getrouwd, we woonden een jaar samen, ik wist hoeveel ik van ons ouders ging krijgen en ik heb alles zelf georganiseerd, hebben zeker niet om hun toestemming gevraagd maar hen gewoon wel op de hoogte gehouden van kijk daar is dat en dat te doen, maar of ze het nu goed vonden of niet zou ik me echt nie aangetrokken hebben!
|
|
Vicky
9-9-2006
|
30-9-2005 14:47:39
Bedankt voor alle steun! Zat er echt eventjes helemaal onderdoor.
Ondertussen gaat het al beter, zaterdag gaan we naar mijn ouders om eens goed te praten. We gaan hen laten meedenken, maar de uiteindelijke beslissing is dan de onze. Mijn ouders betalen een aanzienlijke som (maar nodigen ook heel veel mensen uit), de rest betalen we zelf.
Nogmaals bedankt voor de berichtjes!
Vicky
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|