Nu Online
Momenteel zijn er 554 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bedankjes

5-8-2009 1:39:17
bedankjes aan de gasten geven op de trouw is dat de gewoonte of kan ik daarbuiten? en heeft iemand een idee voor mooie niet dure bedankjes.

elke
31-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 1081

Keshia
26-5-2018
 Meld misbruik5-8-2009 2:42:42

Meestal wordt er toch een bedankje gegeven. Ga eens kijken bij ava. Ze hebben daar heel mooie dingen om dan zelf te maken. Is meestal goedkoper.

Groetjes Keshia
17/07/2010

Nele
28-2-2009
 Meld misbruik5-8-2009 8:06:50

Niets is verplicht!
Wij hadden ook geen bedankjes... We hebben wel achteraf een foto van ons gestuurd naar alle gasten.
Groetjes,
Nele

barbara
17-7-2010
 Meld misbruik5-8-2009 8:38:06

wij geven een bedankje op de trouw zelf. Alsook een bedankingskaartje, meestal worden die achteraf gestuurd maar ik hoor en zie van de meesten dat dat pas maanden achteraf gebeurd (omdat men het meestal uit het oog verliest) en vind dat dit dan zijn waarde misloopt.

Katrien
3-10-2009
 Meld misbruik5-8-2009 8:55:49

Hey!

Wij hebben onze bedankjes zelf gemaakt. Bij Ava hebben we voile gekocht, kaartjes en lint en dan in de makro hartensnoep gaan kopen. Was helemaal niet zo duur in totaal. Er zijn ook voorgevormde pakjes in hartjes, bloempjes etc... voor het geval je niet graag zakjes maakt!

Achteraf sturen wij ook nog een foto :-)

Groetjes!
Katrien

Geert
4-7-2009
 Meld misbruik5-8-2009 9:16:53

Wij wilden absoluut geen foto opsturen, maar hebben een reep chocolade laten personaliseren (verlovingsfoto, datum en "Bedankt!" erop) en op de avond zelf afgegeven. Kostte 1 euro per stuk denk ik en het was de bedoeling 1 per koppel. Sommigen graaiden alsof hun leven ervan af hing, maar ja, dat zijn de mensen hé...
In alle geval: geen gedoe meer achteraf!

Valerie
1 maand en 1 dag getrouwd

s
1-6-2007
 Meld misbruik5-8-2009 9:17:47

Je hoeft dat helemaal niet te doen!
Zo'n dingen kies je zelf. Je bent toch niet verplicht om iets (foto en/of bedankje) te geven.

Foto sturen is ook een gewoonte aan het worden en dat hebben wij niet gedaan. Daarom dat wij een goedkoop bedankje hadden omdat ik toch graag iets gaf. Wij hadden zakjes (van Happyland) met suikerbonen in.
Heel eenvoudig en niet duur.

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik5-8-2009 9:33:16

Bij ons is het traditie (al van bij onze ouders en tantes en nonkels) dat je achteraf een trouwfoto stuurt als bedankje. Ik vind 't zelf ook wel leuk dat ze (zelfs al is het maanden later) er nog eens aan denken dat je erbij was.
Ik ken iemand die kaarsen met een foto had gekocht voor iedereen en de helft van de mensen heeft het laten staan op tafel... snoepjes gaat misschien beter, mensen eten daar direct van. Origineel vond ik een magnetisch fotohoudertje (waar ze de foto kunnen veranderen), maar ze zijn niet goedkoop. Kijk ook eens op de sites die foto's ontwikkelen (vistaprint, extrafilm, ...), vaak hebben zij promoties voor allerlei materiaal (kalendertjes, mokken, sleutelhangers...) met jullie foto.
Veel plezier en doe vooral wat jij leuk vindt!
Véro

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik5-8-2009 9:33:16

Wij gaan op feest zelf ook niets geven, maar achetraf wel een toffe met bedankt of zo op. groetjes

Ilse
13-6-2009
 Meld misbruik5-8-2009 9:36:00

Hallo,

Ook wij wilden achteraf geen bedankfoto opsturen, we wilden iets waar de gasten achteraf nog 'plezier' aan hadden....
Wij hebben als bedankje wijnflesjes gegeven (2 per koppel). We hadden wit en rood, flesjes van 187ml uit de Makro.
Ik werk in de Makro en kon de wijn aan vermindering kopen. (ik denk €0,94/flesje) Bij een drukker had ik gepersonalisserde wijnetiketten (zelfklevende)laten maken met vooraan een foto van ons en achteraan
een klein bedanktekstje.(€78 voor 400 etiketten) Moesten ze wel nog zelf overplakken maar dit ging echt wel snel.... Als je wil kan je mij mailen (ilse.peumans@makro.be) en dan stuur ik je
ons wijnetiket even door...
Oh ja, de reacties van onze gasten waren héél positief!!!!
De mensen die niet naar ons feest zijn kunnen komen, gaan we wel een bedankfoto
opsturen (90% van de mensen hebben een cadeau gekocht of geld gestort, vandaar...)

Ilse
53 dagen getrouwd

Katrien
15-5-2010
 Meld misbruik5-8-2009 9:57:09

Hey,
Op www.bedankjes.nl vind je heel leuke dingen, en zijn niet zo superduur!

Groetjes

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik5-8-2009 11:09:28

Ik ben de laatste 2 jaar naar 7 trouwfeesten geweest en geen enkele keer een bedankje gehad, meestal wel achteraf een kaartje met verschillende trouwfoto's erop, namen, datum en "bedankt"...dat was in 3 gevallen. Niet iedereen doet dit dus.

Wij gaan zeker wel een bedankfoto sturen naar iedereen, gewone bedankjes ben ik nog niet uit.

Heel goedkoop is bvb van die organza zakjes met snoepjes ofzo in. Online bestellen is vaak goedkoper:

http://www.dantasimport.nl

http://www.onestopweddingshop.nl

http://www.styleyourwedding.be

of maak gewoon zelf een doosje uit dik papier met jullie namen en datum op, een CD met hoesje met jullie trouwmuziek,... met deze site (volledig gratis!)

www.partygifts.nl

elke
31-7-2010
 Meld misbruik5-8-2009 11:23:15

bedankt voor alle reacties, ik ben nu toch al wat wijzer geworden ;-) en ik ga zeker al de ideeen eens bekijken en vergelijken.

Friedl
2-7-2010
 Meld misbruik5-8-2009 14:08:44

Worden bedankjes eigenlijk gegeven aan alle gasten, of alleen de gasten die naar het avondfeest komen ?

daisy
3-9-2010
 Meld misbruik5-8-2009 14:52:28

wij gaan ook bedankjes geven, maar geen foto. want dat word toch alleen maar gezet door echte naaste familie. met de anderen beland je toch maar in een kast wat ook begrijpelijk is. we vonden het dus onnodig om daar onze centjes in te steken. wie echt een foto wil die krijgt er zeker eentje achteraf.
wij gaan wel bedankjes voorzien die wij halen in de ava. wij geven ze echter niet op het einde van het feest, omdat we geen zin hebben om er de hele avond bij te moeten staan.
wij geven ze als de mensen binnenkomen, zo word er ook niemand vergeten

groetjes en succes

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik5-8-2009 16:39:25

Wij hebben op de avond zelf al een foto meegegeven (zelf afgedrukt, mijn broer was onze fotograaf), sommige fotografen doen dat
Wij hebben samen met die foto een houdertje meegegeven, dan kunnen de mensen dat achteraf nog gebruiken. Alleen op de foto stonden onze namen, niks op het houdertje

Als je achteraf nog foto's verstuurd, moet je natuurlijk ook nog alle postzegels betalen, terwijl die foto bij velen ook in de vuilbak beland

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik6-8-2009 21:30:18

Wij geven een take-away doosje met daarin gelukskoekjes met zelfgekozen spreuken erin verwerkt. Misschien sturen we na de trouw ook een foto van ons op naar de familieleden. Ik denk dat de collega's hier niet zo veel mee kunnen doen, vandaar.
Natuurlijk is niemand verplicht om een bedankgeschenkje te geven.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...