Nu Online
Momenteel zijn er 432 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

De suite

6-8-2009 20:08:54
Hallo,

Dit weekend vroegen mij enkele dames die in onze suite zullen lopen of het "in het lang of in het kort" zal zijn.
Ik moet zeggen dat ik hier nog niet zo bij stil had gestaan. Ik vind beiden wel mooi. Hoe doen jullie dat met jullie suite? Zijn er eigenlijk nog veel suites in het lang?
Worden er dan bijvoorbeeld ook bepaalde afspraken gemaakt naar kleur toe bij sommigen onder jullie?

Ik wil hier zeker niemand voor de borst stoten en een discussie ontketenen over hoe je de mensen van de suite op kosten jaagt met het al dan niet opleggen van bepaalde kledingvoorschriften. Het gaat mij gewoon om de vraag wat jullie zoal met jullie suite hebben afgesproken of denken af te spreken.

Groetjes,
Wendy

Wendy
28-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 1508

silvie
6-2-2010
 Meld misbruik6-8-2009 20:19:18

Dag Wendy,

je hoeft dat niet te wensen... heb een paar jaar geleden in de suite gelopen van familie en daar hebben ze er niet van gevraagd !
Hangt er misschien ook vanaf of dat jullie alles tot in de puntjes willen of dat jullie gewoon van JULLIE dag willen genieten en dat de suite kledij aandoet waar zij zelf zich goed in voelen... misschien ook niet onbelangrijk !
Hopelijk heb je iets aan mailtje en nog veel Succes !

Silvie

tami
26-6-2010
 Meld misbruik6-8-2009 20:40:30

Wendy,

wij hebben geen afspraken gemaakt maar eigenaardig genoeg vraagt de suite er zelf naar (lang of kort ? willen jullie dat we allemaal een beetje in een bepaalde kleur zijn ? enz...) Ik heb geantwoord : "wil je graag in het lang komen, da's oké ! Liever kort ? Even goed !"
Ik heb al vaker gemerkt dat, wanneer je niets oplegt, de mensen erg hun best doen om er zo goed mogelijk uit te zien die dag, misschien omdat ze zelf ook in de kijker lopen en dus graag mooi voor de dag willen komen :)
Hoewel wij het belangrijker vinden dat de mensen er zijn dan dat ze zus of zo gekleed moeten zijn en liever niet komen...
Eenieder doet daarmee wat hij wil :)
Groetjes

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik6-8-2009 20:51:00

Wij hebben ook niks afgesproken met de suite. Iedereen draag lekker wat hij/zij wil. Ik heb veel liever dat iedereen iets koopt/draagt wat hij/zij daarna nog makkelijk kan afdragen en de gebruikelijke suitekledij vind ik eerlijk gezegd ook niet mooi ;-)
Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen!

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik6-8-2009 21:15:54

Bij ons van 't zelfde hoor: ze vragen er ook zelf achter, dan zeggen we: 'waar jullie je goed in voelen!'
Oorspronkelijk hadden we van de mannen gevraagd om een zwart costuum te dragen (denkende dat dat nu niet zo moeilijk is) maar tarara, niemand heeft dat dus en we wouden ook niet dat ze het speciaal zouden kopen en dan nooit meer dragen, dus hebben we die 'eis' snel laten vallen. Ik vond het dus wel mooier als er wat uniformiteit was, maar ja, ik maak er echt geen punt van...
Veel plezier nog!
Véro

christine

Meld misbruik6-8-2009 22:22:26

mijn dochter huwt volgende week en bij ons zijn de moeders in het lang en de rest draagt wat ze willen. Wij hebben geen verplichtingen opgelegd.
groetjes

Ludo
10-10-2009
 Meld misbruik6-8-2009 22:37:16

Hallo Wendy,

Het zijn inderdaad diegene van de suite zelf die ons gevraagd hebben of het kort of lang moest zijn. Voor ons maakt het echt niet uit...omdat de schoonmama lang heeft, is mijn mama ook op zoek gegaan naar een lang kleed, maar zelfs dat moest niet van mij...
Mijn zus heeft kleedje tot kniehoogte, bomma 7/8...het maakt ons echt niet uit zolang ze zich er goed invoelen...
Hadden we het geld gehad, hadden we waarschijnlijk voorgesteld om allemaal dezelfde kleur voor de dames, wel zelf keuze van het model en uiteraard dan op onze kosten...
Het enige wat de mannen van de suite moeten dragen zijn corsages...die wilden wij graag en wij betalen ze ook, dus denk niet dat de mannen het dan erg vinden...

groetjes,
Inge
Nog 65dagen!

annen mark
5-9-2009
 Meld misbruik6-8-2009 23:07:04

In tegenstelling tot de rest, hebben wij de stuite wel gevraagd om in het lang te zijn (met name de 2 moeders en 1 schoonzus). Omdat mijn schoonfamilie van Nederland is, kenden ze dit niet echt en was het even aanpassen voor hun. Kleurafspraken hebben we niet gemaakt, we weten al 2 kleuren: bordeaux en zwart-paars, dus wordt een kleurrijke bende! :)
Ik heb daar ook geen probleem mee.
Jij moet zelf ook eens denken wat jij het mooiste vind en of het jou wel of niet iets uit maakt. Wij vonden het net iets feestelijker.

gr
Ann

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik7-8-2009 8:18:30

Hoi,
Bij ons hebben ze ook de vraag gesteld. Wij hebben gezegd : aandoen wat jullie zelf willen en resultaat : ze gaan allemaal in t lang in "echte" suitekledij.
Ga niet zeggen dat ik er treurig om ben, want de mama's die gaan stralen en de (schoon)zussen ook ! Mijn broer heeft recentelijk een nieuwe vriendin en zij gaat zelfs nog een nieuw kleed aanschaffen. Had hem gezegd dat dat echt niet moest en dat ze gerust iets kon aandoen dat ze al eens gedragen had of zo, maar het antwoord was : je kent vrouwen he, liever in t nieuw...
Dus wie ben ik dan om te zeggen dat ze dat niet mag doen ?
BTW kleuren hebben we ook niet opgelegd, alleen heb ik gezegd niet volledig in t wit.
En ze hebben allemaal een andere kleur aan, dus t zal ook een fleurihge verschijning zijn. Vind dat wel leuk, een gekleurde suite, maar was het zo niet geweest, even goed zo !
Je kent je familie zelf het beste en wij wisten al op voorhand welke "stijl" onze beide families uitgingen en toevallig kwam dat nog perfect overeen ook ;-)
Groetjes

Katrien
3-10-2009
 Meld misbruik7-8-2009 8:23:11

Om eens anders te antwoorden als iedereen hieronder hebben wij wel een afspraak gemaakt. Onze suite is redelijk groot (mijn ouders, 2 broers + vriendinnen, zijn ouders, 2 zussen + vriendinnen, 1 broer+vriendin) Omdat wij volledig voor het traditionele gaan worden de kostuums van de heren gehuurd en hebben we afgesproken dat de vrouwen in het kort gaan. (er was maar één iemand die twijfelde over lang of kort, maar iedereen was heel blij met de keuze dat het kort ging worden dus dat kwam natuurlijk heel goed uit).

Kleur voor de vrouwen maakt niet uit.
Iedereen is gaan winkelen en het zijn allemaal andere kleedjes (hele mooie trouwens) dus de suite zal piekfijn in orde zijn.

Wil toch wel even vermelden dat niemand MOEST... maar iedereen was er heel enthousiast over dus waarom dan niet he!

Groetjes!
Katrien

Katrien
3-10-2009
 Meld misbruik7-8-2009 8:23:57

ik bedoelde hieronder dus 2 zussen + vriendjes he :-) (anders had ook gekunnen natuurlijk, maar dat is niet het geval)

Nathalie
27-6-2009
 Meld misbruik7-8-2009 8:59:35

hoi,

onze suite was ook wat traditioneler. voor de mannen allemaal hetzelfde costuum gehoord en de dames waren in het lang. ik moet zeggen dat het mij niet uitmaakte of het kort of lang was maar dat ik graag had dat iedereen hetzelfde deed voor uniformiteit...
de mama's hebbe nbeslist dat het lang werd en de rest heeft daar geen enkel protest rond gemaakt.

Groetjes,
Nathalie

Lien
23-5-2009
 Meld misbruik7-8-2009 10:09:31

Bij ons hadden alle heren eenzelfde kostuum (gehuurd). De mama's in't lang (toevallig in dezelfde tinten) en de zus ene kort kleedje. Was héél mooi!
Wij hebben hen niets opgelegd, ze wilden dat allemaal zelf zo!

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik7-8-2009 11:21:57

Bij ons was het ook heel traditioneel: de mannen allemaal in jacquet, en de vrouwen in t lang.

Ik heb dat zelf gevraagd om in t lang te gaan en ik wou eigenlijk ook nog een hoed. Maar door hevig protest hebben we dan toch maar besloten de hoeden af te schaffen :-). We hadden nogal een pittige suite ;-).
Kleurafspraken hebben we niet gemaakt, het mocht alleen niet in wit of beige tinten zijn!

Groeten
Karolien.

Ilse
13-6-2009
 Meld misbruik7-8-2009 13:15:37

Hallo,

Ik wilde graag de suite in jacquet met hoed voor de mannen en in 't lang met handschoenen (echts suitekleding) voor de vrouwen. Mijn vriend was hiermee akkoord. En toen we de vraag stelde was iedereeen enthousiast.
Geen kleurverplichtingen opgelegd maar als iemand als iets gekocht had, werd dit meegedeeld om niet voor verrassingen te komen staan op de trouwdag zelf. Hoeden was bij ons een twijfelgeval. Niet iedereen was enthousiast en omdat dit bij het ontvangen van de gasten niet zo praktisch was, hebben we beslist om enkel voor de mama's een hoofdcorsage te nemen...

Groetjes,
Ilse
55 dagen getrouwd

Ines
10-4-2010
 Meld misbruik7-8-2009 16:21:36

De mama' s en zussen hebben zelf voorgesteld om in het lang te gaan met hoed en de heren vd familie gaan in pitteleer met bolhoed.

Zelf de vriendinnen gaan op zijn amerikaans in dezelfde kleur.

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik7-8-2009 20:28:03

Bij ons is de suite ook "in het lang". Mijn moeder en getuige wilden dat zelf heel graag, de rest (schoonmoeder en -zus) zullen hopelijk hetzelfde doen :-) Kleuren hebben we niet opgelegd (dat wit uitgesloten is weten ze zelf ook wel). De mannen komen (hopelijk) allemaal in kostuum maar mogen er zelf eentje kiezen, dus niet allemaal hetzelfde.

Saar
5-6-2010
 Meld misbruik7-8-2009 20:51:58

Wij hebben gewoon op de uitnodiging : dresscode galakledij
Maar dat is natuurlijk al wat vergaander...
Veel plezier nog met aftellen!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik8-8-2009 11:49:00

Wij hebben aan de suite gevraagd om:
1. de mannen een zwart kostuum te laten huren (kwam op €60).
2. de vrouwen géén suitekledij te laten dragen (zijn nadien toch maar 'kasthangers' die je nooit meer kan dragen), ze mochten van ons kiezen. Ze hebben dan samen beslist om allemaal een rok of kleed te dragen. Kleur of lengte speelde geen rol. Uiteindelijk hebben ze allemaal gekozen voor een rok op of net boven de knie.

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

Edel
7-8-2010
 Meld misbruik15-10-2009 17:25:53

Hey,

Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag! Mijn suite vraagt ook spontaan wat ik graag wil. Ik vind dit heel moeilijk! Zo een suite-kleren zijn heel duur maar het is ook heel mooi als iedereen zo gekleed is.
xxx

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...