Nu Online
Momenteel zijn er 373 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bruidsjurk

7-8-2009 16:14:13
Het is misschien een rare vraag, maar hoe gaat het kopen van eenbruidsjurk in zijn werk?

Ik veronderstel dat je die niet zomaar kan passen en als je een mooie gevonden hebt, dat je ze kan meenemen naar huis?

Hoelang duurt het allemaal vooraleer je ze werkelijk in huis hebt?

Heeft er iemand al gewerkt met jurken op maat? Ik heb wel een ruim budget open voor een jurk, maar wat is de gemiddelde prijs, of hier helemaal geen lijn in te trekken?

Ik heb ook eens op claire de femme gekeken. Lijken me toch wel goedkope jurken? Hoe komt dit? Iemand daar ervaring mee?

Ines
10-4-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 463

Kim
2-8-2008
 Meld misbruik7-8-2009 16:42:38

Hoi Ines,

Normaal ga je eerst een was rondkijken op internet welke stijl je zoekt en dan in de concept store van die stijl gaan kijken. Bv Linea Raffaelli heeft 2 concept stores, Linx Fashion in Hasselt & Leuven.
Als je nog niet zo dadelijk weet wat je wilt, kan je naar een winkel gaan waar ze verschillende merken hebben zoals o.a. le Chapeau in Bree of Pierre Yves in Aalst, Moderna in Schepdaal.
De kleedjes op de website die jij hebt gezien, zijn inderdaad wel erg goedkoop, maar als jij daar je droomkleed tussen ziet, waarom niet.
In de meeste andere winkels bv Linx Fashion in Hasselt moet je toch al snel gemiddeld € 1700 neertellen voor een kleed.
Je maakt op voorhand een afspraak in zo'n winkel. Ze maken dan tijd voor je vrij om je alle modellen te laten passen die je mooi vindt. Als je droomkleed erbij zit, bestellen ze dit en dan duurt het gemiddeld 6 maanden vooraleer ze het bij hen in de winkel hebben. Dan kan je teruggaan voor een eerste pas. Dit om te zien of er nog iets moet aan veranderd worden of ingenomen enz... En na 2 à 3 maanden ga je voor de laatste pas & en in veel gevallen krijg je het dan al mee.
Veel plezier.
Groetjes
Kim
reeds 370 dagen getrouwd
http://erwinenkim.bruiloftsite.nl

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik7-8-2009 17:05:29

Hey!

Ik zou je aanraden om op internet eerst eens rond de kijken op de websites van de verschillende bruidsmerken en eventueel de mooiste foto's uit te printen. Maak dan een afspraak bij een bruidszaak. Je kan ook gaan zonder afspraak, maar dan kan het zijn dat je lang moet wachten of dat de verkoopsters weinig tijd hebben om je uitgebreid te helpen. Best neem je een bh mee zonder bandjes en een huidskleurige slip. Normaal gezien vraagt de verkoopster of je al een idee hebt van je jurk en laat je dan eens rondkijken ofwel neemt ze jurken in het genre dat je wilt uit de rekken. Als je het kleed van je dromen gevonden hebt, nemen ze je maten op en wordt het normaal gezien besteld en maak je met de verkoopster een afspraak voor een eerste pas. Ofwel bellen ze je op als het kleed binnen is. Ik heb bij de bestelling een voorschot moeten betalen. Bij de eerste pas gaan ze kijken waar het eventueel nog ingenomen moet worden en hoeveel het korter gemaakt moet worden. Daarna kan je je kleedje mee naar huis nemen. Zo zat het toch bij mij :-)

Het is misschien een rare vraag, maar hoe gaat het kopen van eenbruidsjurk in zijn werk?

Ik veronderstel dat je die niet zomaar kan passen en als je een mooie gevonden hebt, dat je ze kan meenemen naar huis?

Hoelang duurt het allemaal vooraleer je ze werkelijk in huis hebt?

Heeft er iemand al gewerkt met jurken op maat? Ik heb wel een ruim budget open voor een jurk, maar wat is de gemiddelde prijs, of hier helemaal geen lijn in te trekken?

Ik heb ook eens op claire de femme gekeken. Lijken me toch wel goedkope jurken? Hoe komt dit? Iemand daar ervaring mee?

Christel
30-6-2007
 Meld misbruik7-8-2009 17:06:01

dag Ines

Ja zoals Kim hier zegt, best eerst eens zien welk soort jurk je juist zoekt
Ik moest en zou er één van Ian Stuart hebben, en zo was het ook (de prijs jammer genoeg ook)
Veel prijsverschil zit hem in het gebruik van de stoffen
ik veronderstel dat de kleedjes bij Claire de femme misschien in satijn zijn , dat is goedkoper dan bv wilde zijde
Ook de meters stof die in een jurk verwerkt zijn dus in combinatie met de stof, zijn bepalend voor de prijs, alsook de naam van de eventuele ontwerper

in alle geval, als je dé jurk aanhebt, dan voel je dat meteen:-)

mijn jurk komt van bij moderna in schepdaal en ik heb me bij het passen altijd een prinses gevoeld, zaaalig
en omdat passen zo leuk is, kan je misschien verschillende winkels aandoen
(laat je wel nooi of te nooit iets opdringen !) als je niet zeker bent moet je echt zeggen dat je er gaat over nadenken wat ze ook zeggen en zeker niks betalen

als je volgende zomer trouwt, kan je best in september, oktober al gaan zien voor je jurk, het duurt weken eer ze binnen is, en dan volgen er nog 1 of 2 pasbeurten

groetjes
christel
769 dagen gehuwd haha en nog hang ik hier rond :-)

Christel
30-6-2007
 Meld misbruik7-8-2009 17:08:21

aja nog vergeten zeggen
ik denk dat de prijs van een jurk zich echt situeert van 300 euro(tati in parijs)
500à 600 zoals bij claire de femme
dan heb je nog een middenmaat van rond de 1000 euro
de meeste jurken schommelen rond de 1500 à 2000 euro
en de peperdure dan meer dan 2500 euro gaande tot ja zelfs 8000 euro of meer als het moet..haha

Ines
10-4-2010
 Meld misbruik7-8-2009 17:14:16

Ik trouw in april, dus ik zou dan toch volgende maand een keuze moeten maken als ik het begrijp?

Tina
1-5-2010
 Meld misbruik7-8-2009 20:34:34

Ines,

Ik trouw volgende jaar 1 mei en ga morgen definitief mijn kleed bestellen.
Ik zou toch al is even rondkijken zodat je weet wat je wil. Je kan ook wachten tot de nieuwe collectie in september, maar dat riscico wou ik niet nemen. Gelukkig, want mijn kleed is 7 maand onderweg ...
Volg dus gewoon je gevoel en ga al is rondshoppen voor ideeen.

Veel succes en laat ons weten wat het is geworden !

TINA

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...