Terug naar overzicht
Dag Lien,Wij laten de verwelkoming ook over aan de pastoor en dan leest een vriendin een openingsgebed. Ik zelf of mijn man lezen ook niets tijdens de veiering. Je bent daar vrij in.Groetjes Davine
hey Lien,Bij ons stond de pastoor erop dat hij eerst zelf de mensen zou verwelkomen. Wij hebben het zo geregeld dat de pastoor eerst ons als koppel en onze ouders welkom heet en dan gaan wij zelf de andere familieleden en vrienden verwelkomen. Wij vonden dit persoonlijker dan wanneer enkel de pastoor dit doet. Maar bij ons mag het wel hoor, dat je zelf niets zegt en het woord aan de pastoor laat. Ik denk dat het wat van de pastoor zelf afhangt.Groetjes,Gert
Neen, een persoonlijke verwelkoming is absoluut niet verplicht.GroetjesVanessa(getrouwd op 09/09/05)
Volgens mij is dit ook niet verplicht.Bij ons doen wij de verwelkoming en doet de priester het openingsgebed. Wij vonden het zelf persoonlijker dat we de mensen die speciaal voor ons zullen komen, even zelf welkom heten.Maar dat hangt allemaal af van hoe je het zelf wil natuurlijk. groetjeskathleen03.12.05
Zelf verwelkomen is helemaal niet verplicht! Laat je dus niks wijsmaken.GroetjesVeerle (lkr godsdienst)
Hoi Lien,Een persoonlijke verwelkoming is niet verplicht. Wij hebben dat wel gedaan, om het persoonlijker te maken. Iedereen heeft ook zo ervaren. Je moet doen waar jij je het best bij voelt.Groetjes en veel succes!An
Dag Lien,Ik doe onze verwelkoming ook zelf, de Pastoor heeft dit ook voorgesteld maar het was geen verplichting. Mijn vriend zag het niet zitten om het zelf te doen. Hij heeft de keuze aan mij gelaten. Ik heb een tekstje gevonden op het net en aangepast en ik vind het wel geslaagd.veel succes,Cindy