TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
s
1-6-2007
|
7-8-2009 18:52:17
Niet leuk als je het gevoel hebt dat je totaal niet klantvriendelijk bent behandeld, maar ik denk wel dat het normaal is dat ze de kledij die binnen is niet in de winkel willen bewaren. Dat wordt wel in meer winkels geweigerd omdat ze anders met hopen jurken in hun magazijn zitten omdat bruidjes dat niet thuis willen bewaren. Ik heb dat nog al gehoord, dus zo ongewoon is dat niet. Retouches zijn ook niet lang overal gratis trouwens. En op afspraak komen kijken is ook vaak een regel. Al kunnen ze dat natuurlijk allemaal vriendelijk aanbrengen.
|
|
s
1-6-2007
|
7-8-2009 18:52:30
Oh, sorry: Proficiat!!!
|
|
Laura
11-7-2009
|
7-8-2009 19:06:25
Hey Lut,
Spijtig dat je zo ben behandeld! Ik vond de service er helemaal in orde. Altijd vriendelijk behandeld. Ik was wel wat in paniek door de verwarde indruk die de naaister me naliet maar dat is allemaal in orde gekomen. IK moest ook retouches betalen maar dat weet je wel op voorhand he. En ik vind het wel ergens logisch dat niet iedereen zomaar in die kleren gaat neuzen. Hangen ook aan de paskamers. In de suitekledij mag je wel vrijblijvend kijken. Maar laten wachten daar kennen ze idd veel van. Zo heb ik ook al wel 3 kwartier moeten wachten. Maar ik vond het zeker de moeite waard!
Groetjes, Laura
|
|
Lut
|
7-8-2009 19:17:14
Tja... het zou kunnen dat er een aantal van deze dingen standaard zijn in sommige winkels, maar dat heb ik toch nog van niemand gehoord. Maar eigenlijk doet dat er ook niet toe. Uiteindelijk had ik wel het kleed dat ik wou, maar toch... Ah ja, en ik moet nóg iets erbij zeggen. Mijn kleed was scheef ingekort (linkerzijde hing hoger en liep schuin af naar rechts) en ik had oorspronkelijk hogere schoenen waarop mijn kleed was afgesteld. De schoenen die ik uiteindelijk aanhad hadden een hak die 4cm lager was en daar was de lengte van het kleed goed voor. Dus had ik mijn eerste schoenen aangehad, dan hing het kleed gewoon veel te ver van de grond (en aan de linkerkant nog meer dan rechts). Swat... ik heb er toch mijn dag niet door laten vergallen! 't Was gewoon de max! :-)
|
|
Liese
9-5-2009
|
7-8-2009 19:18:07
Hoi meid,
oei, jammer dat het zo'n slechte ervaring was, dat is niet leuk. Ik ben bij Le Chapeau in Bree geweest, en ben daar héél tevreden over! Ik mocht zoveel kleedjes als ik wou passen, en toen ik mijn kleedje gekozen had ben ik daarna zeker nog 3 keer terug geweest om nog eens te passen (wat geen enkel probleem was). Maar ja, elke winkel is anders natuurlijk.
Proficiat nog met je huwelijk!
Groetjes,
Liese 90 dagen getrouwd
|
|
tami
26-6-2010
|
7-8-2009 21:20:55
Hey Lut,
eerst en vooral : van harte gefeliciteerd ! Heel blij te lezen dat je ondanks alle perikelen met je jurk, je trouwfeest er niet door laten vergallen hebt. Hoedje af daarvoor ! Anderzijds kan je er nog weinig aan doen de dag zelf natuurlijk. Het is niet de eerste slechte kritiek die ik over deze winkel lees, maar jouw ervaring is wel de slechtste denk ik ! Iets wat voor de bruid zO belangrijk is als haar jurk en zoveel geld kost, "niet tip top" afgeleverd ? Dat zou ik niet over mijn kant kunnen laten gaan en mezelf kennende, haastte ik mij naar die winkel de dag zelf om hen in affronten te doen vallen, in het bijzijn van de aanwezige klanten ! Maar goed, het is niet altijd leuk om je dag zo te beginnen en jij hebt je er met brio overheen gezet. Gelukkig kan je het hier allemaal komen vertellen. Hoedanook bedankt voor de tip. En nog zalige wittebroodsweken :) Groetjes
|
|
donna
14-8-2009
|
8-8-2009 17:38:41
Hey
Eerst en vooral proficiat. Ik ben ook in Le chapeau Antwerpen geweest en ik was daar heel blij mee. Diegene die mij hielp, Caroline, was echt een lieve verkoopster. Ze was ook helemaal geen hielelikster ofzo, maar net een hele grote hulp bij het kiezen. Ook de naaister heeft goed werk afgeleverd. Tijdens mijn pasbeurten kreeg ik alle tijd van de wereld om mezelf te bewonderen. Na de eerste retouches bleek het kleed alsnog te lang, dit hebben de verkoopsters en de naaisters zelf opgemerkt en binnen de week (gratis) opgelost. Ik kan echt niks negatief zeggen over le chapeau in Antwerpen. Het spijt me wel dat jij zo'n negatieve ervaringen hebt gehad met dezelfde winkel.
Vele groetjes Donna
|
|
Vera
22-8-2009
|
8-8-2009 21:18:09
Proficiat met jullie huwelijk! Mijn kleed komt van Le Chapeau in Bree en ik kan er zoals Liese geen slecht woord over zeggen. Ik hoop dat ik binnen 2 weken nog steeds van dezelfde mening zal zijn als we getrouwd zijn! LC in Bree en Antwerpen zijn misschien niet echt te vergelijken, maar toch even my two cents. Ik denk dat het inderdaad het best is om eerst een afspraak te maken. Dan krijg je alle aandacht en tijd van de verkoopster. Toen ik mijn kleed besteld had, was ik mijn fototoestel vergeten. Ik wilde per sé een foto en daarom heb ik een maand later gebeld om het nog eens te gaan passen. Dat was geen enkel probleem. Bij de eerste pas heeft de verkoopster goede raad gegeven over iets dat ik graag wilde laten doen (de achterkant met knoopjes laten veranderen naar een geregen achterkant). Ze nam ook echt de tijd en was absoluut niet onvriendelijk. Het kleed kan ik "pas" gaan afhalen op de maandag vóór onze trouw. Dus daar had ik absoluut niet het gevoel dat ze er zo snel mogelijk van af wilden zijn. Wat de retouchekosten betreft; ik denk niet dat LC de enige winkel is die retouchekosten apart afrekent. Wat ik wel heel raar vind is dat je niet met bankkaart kon betalen! Dat ging in Bree wel. Jammer dat je zo'n slechte ervaring hebt gehad, maar uiteindelijk is het dan toch goedgekomen!
|
|
Katrien
5-6-2010
|
9-8-2009 3:16:36
Vreselijk!!! Ik heb ondertussen al zeker 7 vriendinnen (geen kennissen maar échte vriendinnen) gelijkaardige verhalen horen vertellen. Eentje wilde gaan passen met haar maatje 44 en de verkoopster bekeek haar van boven tot onder en zei "dat ze niet zo'n grote maten had hangen, hoor." waarop mijn vriendin uiteraard meteen is omgedraaid en is buitengelopen! Bij de andere 6 + een moeder waren de retouches vreselijk verkeerd uitgevoerd waardoor ze 3 weken voor het huwelijk een te kleine of trekkende jurk hadden. Telkens werden retouchekosten aangerekend en kreeg de bruid de schuld van de verkeerde retouche ("Beetje bijgekomen?"). Ik ben wijselijk uit le Chapeau gebleven want ik zou mijn mond niet houden en die mensen dik hun vet geven! Klant blijft koning!
|
|
Indiana
4-7-2009
|
12-8-2009 15:23:08
Oei, nu begin ik een beetje bang te worden... Mijn 1ste keer bij Le Chapeau (A'pen) was fantastisch, ik kreeg wel een vriendelijke verkoopster (Delphine denk ik) en alles was super in orde. Ik heb ook maat 44 en ik kon in bijna alle kleedjes die ik paste helemaal in, en bij eentje hebben ze de rits niet kunnen toedoen maar wel met een knijper alles vastgezet zodat ik alles goed kon zien. De 1ste pas van mijn kleedje was ook echt de max, een ongelooflijk gevoel van met jouw kleedje aan te staan. De naaister was ook vriendelijk en efficient. Tot nu toe alles super dus, maar nu komt mijn laatste pas binnen 2 weken, en ik ben door de stress en de zomermaanden een paar kilo's afgevallen... hopelijk geeft dat niet teveel problemen met extra retouches!!
|
|
G
30-9-2009
|
16-11-2009 0:00:45
Hoi iedereen,
Ik ben intussen anderhalve maand gelukkig getrouwd, heb een prachtige huwelijksdag gehad en daar zat de keuze van mijn droomkleed voor veel tussen... Ik heb mijn pronovias-jurk bij Le Chapeau in Antwerpen gevonden en in tegenstelling tot jullie verhalen heb ik enkel positieve ervaringen met die winkel. Toegegeven, ook ik heb af en toe wat op mijn beurt moeten wachten, maar ik werd in het algemeen als een "prinses" behandeld. De verkoopster die ik had (Sarah) was echt fantastisch: sympathiek, uiterst behulpzaam en met een grote kennis van het vak. Voor de retouches was ik ook wel wat zenuwachtig, gezien de verhalen hier op de site me niet echt gerustgesteld hadden. Maar neen hoor, ondanks het feit dat ik maar één pasbeurt had gehad, paste alles als gegoten. Het was nochtans een aansluitende jurk met wat kant en vier laagjes, dus toch geen sinecure lijkt me. De prijs voor de retouches viel ook heel goed mee (150 euro voor 6 uur retouches) en toen ik op het eind nog om wat kleine aanpassingen vroeg, werd dat zonder morren ter plaatse gedaan, terwijl ik zat te wachten met een kopje koffie. Ik heb op bij het afrekenen ook een gedetailleerde rekening gekregen. Mijn ervaring was dus heel positief en ik hoop dat ik hiermee toch enkele toekomstige bruidjes wat kan geruststellen... Beatrijs
|
|
Esther
10-12-2010
|
1-3-2010 6:43:01
Je hebt me inderdaad wel wat gerustgesteld... Ik ga binnenkort naar Le Chapeau om te passen (ik kom uit Nederland) en ben heel benieuwd...
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|