TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lindsay
16-7-2010
|
9-8-2009 12:38:49
Hoi Shana,
ik heb geen antwoord op al je vragen maar ik persoonlijk zou nooit werken met bonnetjes. Dat komt zo over van: we mogen maar zoveel drinken en zeker niet meer. Ik zou het in ieder geval zeker niet appreciëren moest ik op een bruiloft bonnetjes in mijn handen geduwd krijgen. Dat geeft een indruk van: het mag niet teveel kosten. Je doet natuurlijk wat je zelf wil maar denk eraan dat dit misschien een slechte indruk gaat nalaten bij je gasten. En drank en eten op een trouwfeest is niet iets waar ik op wil besparen. Want dit zorgt toch voor de algemene indruk van het feest. Er zijn genoeg andere posten waar je op kunt besparen. Sorry als ik een beetje bot overkom maar het is dan ook mijn eigen mening. Ik wil zeker niemand voor het hoofd stoten hierbij. Nog veel succes met je voorbereidingen. Ik hoop dat je eruit komt ! Vele groetjes Lins
|
|
tami
26-6-2010
|
9-8-2009 13:47:52
Beste Shana,
Wat de trouwringen aangaan, kan ik je niet helpen want ik zou de mijne nooit aan de buitenkant laten graveren, al waren ze nog zo mooi. Maar goed, smaken en kleuren...
Of je nu alles zelf bekostigt of niet, bonnetjes horen thuis op jaarmarkten, in pretparken en op plaatsen waar massa's onbekenden samenkomen maar in geen geval op een bruiloft ! Wat mij betreft is het definitely not done ! Aan een Belg een limiet opleggen ivm drank op een trouwfeest is echt een heel slecht idee. Hoe denk je dat die zich gaan voelen ? Er zijn dingen die je nu eenmaal niet doet. En heb je echt een heel krap budget, spaar dan evtl een jaartje of twee maar begin er niet aan als je de mensen op deze manier moet ontvangen... Het is allerminst mijn bedoeling om je te kwetsen maar zoals Lindsay zei : er zijn andere posten waarop je kan besparen (of die je zelfs kan uitsluiten) maar de drank ? Ik geef nog liever géén feest.
Veel sukses nog met de voorbereidingen !
Groetjes
|
|
shana
19-2-2010
|
9-8-2009 16:53:37
hey Tami en Lindsay,
Ergens hebben jullie wel gelijk, de meeste van onze kennissen geven ons gelijk, omdat we dat zelf moeten bekostigen enzo. Bwa we hebben nog lang om erover na te denken en te zien waar we op kunnen besparen he. Smiddags is zowieso enkel eten met ouders, zus/broers, en getuigen. Fotograaf hebben we al redelijk goedkoop, dus valt ook nog allemaal mee... En voor de rest, wat harder werken he, hahaha.
xxx shana.
|
|
Lies
15-5-2010
|
9-8-2009 18:59:43
Hoi hey
Mijn partner wou ook eerst met bonnekes werken, maar ikzelf vind dat ook niet passend op een trouwfeest. Net zoals Lindsay zegt bonnetjes horen thuis op markten, feesten, fesitvals. Wat wij hebben beslist is om geen sterke dranken te serveren. Daarbij zitten we met een forfetair bedrag van 11 euro pp voor drank vanaf de koffie gedurende 4uur lang, wat op zich wel zeer goed is. Volgens ons uitgerekend zal het dan nog ruim zo'n uurtje zijn dat de drank aan gewoon tarief betaald moet worden daar we de limiet zetten op 4h, want na zo'n dag wil je ook wel niet om 6h in je bed belanden. Tevens merk je wel dat meeste bruiloften tegenwoordig op zich rond 2h30 à 3h gedaan zijn. Besparen op andere vlakken zou ik zeggen.
|
|
shana
19-2-2010
|
9-8-2009 19:03:37
hey Lies,
kan je me wat tips geven om te besparen op andere vlakken? Ben helemaal geen gierige ofzo, maar we moeten er nu helemaal naar zien. Ik moet wel zeggen dat ik nog bijwerk, ik doe homeparty's. Dus op zich valt dat nogal mee... Tegen hoelaat begint zo'n avondfeest? zou 20u een geschikt uur zijn? Momenteel staan er 105 mensen op de lijst, hoeveel moet je ongeveer per persoon rekenen?
groetjes shana.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|