Nu Online
Momenteel zijn er 373 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zilver of witgoud???

11-8-2009 11:07:58
Hoi bruidjes,

Wij zijn al stilletjes aan het denken aan onze trouwringen en zitten toch met een dilemma.
Ik ben iemand die geen fijne ringen aandoet, ik draag dus altijd zware juwelen. Graag zou ik dan ook een brede trouwring willen hebben. Mijn vriend zal het bij een sobere ring houden aangezien hij nog nooit een ring gedragen heeft en ik dit ook mooi vind. Maar als je dit in het witgoud neemt kom je al direct op een zeer hoog bedrag uit. Daarom zijn we aan het denken om onze ringen in het zilver te laten maken, wat denken jullie ervan?

We moeten er ook rekening mee houden dat we heel ons huwelijk zelf betalen, dus als we ergens kunnen besparen doen we het natuurlijk. Begrijp me niet verkeerd, ik wil mooie, degelijke trouwringen maar ik zou het spijtig vinden als deze tegen de € 2000 aangrenzen.

Groetjes

dominique

dominique
7-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 507

Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik11-8-2009 11:34:30

Hallo,

Ik raad je aan om eens naar Fede Di Oro in Roeslare te gaan kijken, daar kan je zelf je ringen samenstellen en dan weet je ook wat je betaald!
De onze kosten 824 € dus niet zo duur eh, ook wij betalen alles zelf!

Gwen
14/05/2010

Eva
10-10-2009
 Meld misbruik11-8-2009 12:16:58

Dag Dominique,

wij hebben onze ringen gehaald bij Wim Meeussen in Antwerpen. Mijn ring is ook wat breder en het resultaat is prachtig.
Onze ringen zijn witgoud en hebben een 1300 euro gekost. (mijne met een 3 briljantjes erin) Is wat meer geld maar het zijn wel ringen die we de rest van ons leven gaan dragen dus daarop wilden wij totaal niet besparen.

Groeten,
Eva

10/10/'09

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik11-8-2009 12:25:09

Misschien is dan titanium iets voor jullie?
onze ringen zijn in titanium, donkerder dan zilver en witgoud, maar dat vind ik juist zo mooi. En deze zijn een stuk goedkoper dan witgoud.

Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik11-8-2009 12:52:40

Als je gewoon simpele ringen (zonder fantasietjes) koopt in het goud kan dit al voor 500 euro hoor! Die van ons komen van bij een heel goede juwelier, gewoon de klassieke goude trouwringen. Zilver wordt sneller vies, witgoud verkleurt na een tijdje ook wat - naar meer geel.

Succes met je keuze!

Mieke

Meld misbruik11-8-2009 14:04:27

Wij hebben onze ringen laten maken bij het juweelatelier in Lier. Ze hebben daar echt prachtige 'bredere' ringen.
Onze ringen kostten samen ongeveer 1200 euro, en in de mijne zitten 2 diamantjes, wat het natuurlijk ook duurder maakt.
Ze hebben ook een ruime keuze aan trouwringen.

Mieke

Meld misbruik11-8-2009 14:05:22

Ah ja, nog vergeten te vermelden: de ringen zijn onbewerkt witgoud, dus er zit nog een flauwe geelachtige glans op.

tami
26-6-2010
 Meld misbruik11-8-2009 14:30:17

Dominique,

Je hebt het Franse huis Maty, waar je gouden (16 kt) trouwringen kan kopen vanaf 85 euro (een heel fijne geelgouden ring) tot zo duur als je wil. Volledig betrouwbare website als je online wil bestellen, geleverd met echtheidscertificaat. Echt een serieus huis.

Website : www.maty.com (enkel in het Frans)
Je skipt de intro en dan op de openingspagina onder het grijs kader van Maty, klik je in het roze veldje 'Votre bijou' op : "Alliance", daarnaast bij 'Sa matière' klik je bv. op "Or" en bij 'Prix mini' de minimumprijs bv. 60 Euro en de max. prijs (bv. 200 Euro). Onder de 60 Euro weet ik niet of het goud is.
Je krijgt dan een overzicht met trouwringen tegen betaalbare prijzen maar toch goud.
Wanneer je op een ring klikt uit het overzicht, krijg je hem vergroot en kan je daar, boven 'Ajouter à mon panier' klikken op het vraagteken voor de maat van de ring.
'Votre baguier' print je af en zoekt dan op de cirkels een ring die zo dicht mogelijk de omtrek binnenkant van jouw ring benadert.
Ik heb zelf al besteld bij Maty en ben uiterst tevreden ; wat je op de website ziet komt goed met de werkelijkheid overeen.

Veel sukses in je zoektocht !
Groetjes

Stephanie
26-6-2010
 Meld misbruik11-8-2009 14:30:29

Hallo,

zilver moet je constant opblinken, goud niet.
dat is misschien ook wel belangrijk?

groetjes

Christel
30-6-2007
 Meld misbruik11-8-2009 17:15:31

Hey

als je echt 'wit wit ' wil, let dan op met witgouden ringen
Mijn man en ik hebben twee verschillende soorten ringen en die van hem ziet na 2 jaar nog altijd wit wit en die van mij daar zit een lelijke gele schijn op
Volgens de juwelier moet ik er dan elk half jaar een laagje laten ronddoen( elke keer 20 euro...) als je dat levenslang moet doen wordt dat wel héééél duur...
Mijn man zijn ring is nog gemaakt van wit goud met véél rodium in

vele groetjes
christel

Katrien
5-9-2009
 Meld misbruik11-8-2009 20:55:15

Hoi
Onze ringen zijn witgoud en komen ook van Wim Meeussen. Wij zijn er helemaal wild van! Je kan bv voor jezelf van hetzelfde model een bredere versie kiezen, je ventje een smallere versie.
Wij zien ook niet zo graag geel goud en we wilden toch iets chiquer dan gewoon zilver.
Onze ringen kosten samen 960 euro.
Je moet hem maar eens mailen en hij mailt je zijn hele catalogus met foto's en prijzen. Als je kan, moet je eens gaan kijken want wij vonden de ringen in het echt nog veel mooier dan op foto!
xxx

Marc
14-11-2009
 Meld misbruik12-8-2009 7:48:59

Wij hebben ook witgouden ringen maar hebben het rodium achterwege gelaten. Krijgen ze een een lichte roos-goudenschijn. Vinden wij twee heel mooi. Je moet vooral gaan passen in de winkels. Die van ons kwamen op 800 euro.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...