Nu Online
Momenteel zijn er 616 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijksmis

13-8-2009 10:02:50
Hey bruidjes,

wij zijn volop bezig met het maken van het misboekje.
We hebben ervoor gekozen om in de kerk te trouwen met alles erop en eraan, maar we zouden het toch nog een beetje los willen proberen te maken.
Dat het een beetje gemengd is. De serieuze delen, beetje emo afgewisseld met een soort van 'losse' momenten.

Iemand tips hoe je dit best aanpakt in een kerk?

Daisy

Meld misbruik

Reacties: 1 | Gelezen: 359

Katrien
3-10-2009
 Meld misbruik13-8-2009 11:02:32

Hey Daisy

Wij trouwen ook met alles erop en eraan, dus ook voor de kerk. Je kan er iets "los" van maken door het volledig zelf ineen te steken. Hiermee bedoel ik:
- schijf zelf enkele teksten?
- zoek teksten die voor jou veel betekenis hebben en niet de standaard misteksten
(bv: wij hebben een speciale eerste lezing naar ons thema gevonden, en da's wel tof)
- neem muziek die voor jullie enige waarde heeft en niet die katholieke muziek die uren lijkt te duren.
- Wij laten twee familieleden tijdens de communie instrumentale muziek maken (gitaar x dwarsfluit)
- Als slottekst schijven mijn broers een tekst (en dit belooft grappig te worden)
- Je kan ook voor een emo-moment zorgen door je gelofte zelf te schrijven, of door een pakkende bedankingstekst te schrijven naar de mensen toe)

en natuurlijk is dat in ons geval iets unieks:
- de homilie van de pastoor belooft ook fameus te worden! De pastoor kent mij al sidns ik baby was en heeft mij zien opgroeien. Was tot mijn 14jaar een fervente kerkgangster. Moet toegeven dat dat met de jaren wel enorm verminderd is, maar desalnietemin wil ik voor de kerk trouwen. Zo'n enthousiaste pastoor had ik in geen jaren gezien, hij wil er iets speciaals van maken en ging er zijn werk van maken... duuuus ben benieuwd!

Voila ik hoop dat ik wat heb kunnen helpen.

Groetjes en succes ermee!
Katrien
Nog 51 te gaan

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...