Nu Online
Momenteel zijn er 418 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Man draagt zijn trouwring niet

13-8-2009 10:08:44
Hallo allemaal!

Wij zijn in juli getrouwd en het was een fantastische dag om nooit te vergeten! Ik geniet nog steeds volop na, maar er is 1 ding dat me een beetje verdriet doet: mijn man weigert zijn trouwring te dragen.
Ik draag mijn trouwring wel heel fier, maar als de tegenhanger in de kast ligt, gaat er in mijn ogen heel wat symboliek verloren.
Het is niet zo dat hij z'n ring niet mag dragen voor het werk, hij zegt dat hij er gewoon niet kan aan wennen.
Ik vind het zo jammer, want hij heeft niet eens een poging gedaan om die ring gewoon te worden, de dag na ons huwelijk, was hij al uit. Hij was er nochtans wel enthousiast over toen we ze zijn gaan kiezen..
Als ik er met hem over praat, vind hij dat ik daar nu toch niet onnozel moet over doen, het is 'toch maar een ring'..

Overdrijf ik? Zijn er nog mensen die een koppige man/vriend hebben die geen ring wil dragen?

Groetjes!

Sofie
25-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1440

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik13-8-2009 10:22:41

mijn man dacht ook er niet aan te kunnen wennen. We hebben bewust een niet al te dure ring gekozen, en eentje die we echt allebei heel mooi vonden.
Ik had tegen mijn man wel gezegd dat hij de ring minimum 3 maanden de kans moest geven, en alleen maar mocht uitdoen bij zware werken.
En nu is hij er aan gewoon, dus volgens mij kan iedereen er wel aan wennen.
Ik hoop dat je man nog bijdraait want dat zou ik ook toch jammer gevonden hebben...

nele
17-7-2010
 Meld misbruik13-8-2009 11:04:07

Hey Sofie,

Ik en mijn vriend vinden een ring samen met de herinnering en fotos dat dit een van de weinige dingen zijn die overblijven na het huwelijk. Ik begrijp dat je het niet leuk is als je man dan achteraf de ring niet wilt dragen. Op zich is het inderdaad "maar" een ring. Maar het huwelijk is eigenlijk ook "maar" een papiertje. Mensen trouwen toch om de symboliek en het teken dat je aan elkaar geeft. Mijn schoonzus die wist op voorhand dat haar man de ring NIET ging dragen en zij vind dit daarom ook niet erg. Maar ja jij dacht dat hij dit wel ging doen en dan achteraf doet hij het niet.
Maar kan je er niet een compromis mee maken? Zoals Heidi een compromis maakte. En als hij echt niet wilt aan een ketting hangen.

Allez ja is moeilijke situatie.

Groetjes

Nele

tami
26-6-2010
 Meld misbruik13-8-2009 11:23:25

Beste Sofie,

Wees gerust, jouw man is zeker de enige niet met dit 'probleem'. Tussen onze vrienden zitten er ook zo. Die hebben dat opgelost door hun ring aan een halsketting te dragen. Dat gêneert hen blijkbaar minder en toch zie je wel dat het een (trouw)ring is.
Misschien kan jouw man dit ook doen ?
Dat van 'het is toch maar een ring' vind ik ook wel net eronder. Maar ach, het zal wel weer iets met de chromosomen te maken hebben, zeker ? Wij zijn voor dat soort dingen veel gevoeliger dan mannen. Dat zijn wellicht die voor ons zo typische en zo onbegrijpelijke mannelijke reacties. Het allerbelangrijkste blijft toch wel dat jullie nu man en vrouw zijn en van elkaar houden !
Wie weet draait hij met de tijd nog wel bij.
Geniet intussen maar gewoon volop door :)
Groetjes

Keshia
26-5-2018
 Meld misbruik13-8-2009 11:48:20

Hallo Sofie,

Mijn verloofde heeft ook al gezegd dat hij zen trouwring niet wil dragen. Nu zijn wij overeengekomen dat hij hem in de week niet moet dragen, maar in het weekend wel. Misschien is dit een oplossing?

Groetjes Keshia.

s
1-6-2007
 Meld misbruik13-8-2009 12:26:10

Er zijn zeker veel mannen die hem niet dragen. En zo'n vrouwen bestaan er ook.

Ik draag de mijne ondertussen niet meer, geen zin meer in. Manlief draagt de zijne wel heel fier. En als we naar een familie-aangelegenheid moeten of trouw van vrienden komt hij snel met mijn ring afgelopen. Dan moet ik hem dragen, wat ik dan ook graag doe. Maar na een dag gaat vliegt de ring weer in zijn vertrouwde plekje.

Mijn schoonvader mag hem niet dragen voor zijn werk en draagt hem dan ook nooit. Ook niet op speciale gelegenheden zoals trouw van zijn zoon.
Een vriendin mag hem niet dragen voor haar werk en draagt haar ring daardoor niet op weekdagen, maar wel in het weekend of op vrije dagen.

Mensen dwingen is nogal moeilijk, dan gaan ze hem zeker niet willen dragen uit koppigheid. Misschien kan je hem wel zijn ring laten dragen op momenten die jij belangrijk vind zoals familiefeestjes, doopvieringen,... Zo doe ik het om mijn man te plezieren.

Lies
15-5-2010
 Meld misbruik13-8-2009 12:33:26

Wij dragen allebei onze verlovingsringen alleen om te poetsen, douchen en slapen doe ik dat uit. Mijn partner doet hem niet uit om te werken, maar laatst heeft hij hem tijdens een interventie toch een plooi gegeven (gelukkig kon dit hersteld worden) 'k heb hem toch gezegd dat hij z'n trouwring later moet uitdoen als hij op interventies Soms laat ik hem ook uit als het te warm is, want dan spant hij ietwat en ik vind dat vervelend.

Sofie
25-4-2009
 Meld misbruik13-8-2009 12:55:25

Hey dames,

Bedankt voor jullie reacties!
Ik wil mijn man inderdaad ook niet verplichten om hem te dragen, dat heeft alleen maar het tegenovergestelde effect.
Vragen om hem op belangrijke aangelegenheden aan te doen, vind ik wel een goed compromis eigenlijk. Dat zal ik eens voorstellen de volgende keer!
En inderdaad, ik ken nog wel wat mannen die hun trouwring niet dragen, dus ja...

Veel groetjes!

Nele

Meld misbruik13-8-2009 12:58:52

Ik zou het ook heel jammer gevonden hebben mocht mijn man z'n ring niet willen dragen. Hij heeft er voor de trouw wel af en toe eens aan gedacht, maar iedere keer was ik snel genoeg om te antwoorden dat alles went en hij zich daar op voorhand niet teveel over moest zorgen maken, dat hij dat wel ging zien en aanvoelen. Nu achteraf is dat ook zo gebleken. Hem forceren of verplichten zou ik nooit doen, maar ze hebben toch effectief een week nodig om aan het gevoel te wennen hoor en als ze dat al zelfs maar geen kans willen geven, welke betekenis heeft het huwelijk dan eigenlijk wel voor hen? Dus compromissen sluiten hè, zoals met alles in het huwelijk en in het leven. Gewoon proberen, en als hij het echt niet wil, dan idd enkel op de meest belangrijke momenten...

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik13-8-2009 13:38:30

hey Sofie

Ik zou daar echt vanaf zien.
Toch als hij voor het huwelijk nooit zijn tegenzin uitsprak over een ring.
Het feit dat hij het gewoon een ring noemt, is natuurlijk redelijk kwetsend, maar goed een man denkt daar misschien veel rationeler over dan een vrouw.

Hem het verplichten zal het in ieder geval erger maken, maar je kan er toch altijd over praten.
Waarom wil hij die ring niet dragen?
Wil hij niet dat iemand ziet dat hij getrouwd is ofzo? Ik begrijp het probleem eigenlijk niet zo goed...
Ik begrijp dat mannen die nooit ringen droegen, dat niet graag doen, maar dat weet je toch al voor de trouw? Dan kan je een alternatief zoeken of geen ringen nemen hé.

Nuja, Sofie, veel kan je er niet aan veranderen hé. Je zal je er gewoon moeten bij neerleggen, er niets achter zoeken en er niet teveel over piekeren.
Dat hij je graag ziet blijft uiteindelijk het belangrijkste...

susan

Meld misbruik13-8-2009 17:29:53

troost je, de mijne ook niet.
Toen wij trouwden was het voor allebei een tweede huwelijk en mijn man had "geen ring nodig om te laten zien dat hij van mij houdt"
jammer dus, maar het is nu eenmaal zo, ik kan hem niet dwingen

Prinses
17-4-2010
 Meld misbruik13-8-2009 22:41:04

Hey,
Mijn toekomstige gaat zijn ring ook niet dragen omdat het niet gemakkelijk is voor zen werk en omdat hij zelf niet graag een ring draagt. Hij gaat een mooie ketting kopen als we de ringen gaan kiezen zodat hij zijn ring aan die ketting kan hangen. Dit heeft voor hem 2 betekenissen had hij nog te vertellen: 1 hij ligt vanaf dan aan de ketting en 2 zo is de ring dichter bij zijn hart :-)
Ik ga mijn ring wel dragen (uiteraard!) maar dan draag ik ook enkel mijn trouwring en de ring ik die voor mijn verjaardag van hem kreeg. Ik heb geen verlovingsring.
Mss is dat voor jullie ook een oplossing?

Lindsay
9-10-2010
 Meld misbruik14-8-2009 8:27:28

Hallo,

Kennissen van ons mogen geen rind dragen voor hun werk en hebben er één laten tattoëren. Mss is dat een oplossing?

Groetjes Lindsay

Katleen
1-8-2009
 Meld misbruik14-8-2009 10:20:23

Ik denk dat het inderdaad een kwestie van wennen is voor hem. Wij vrouwen zijn gewoon om ringen te dragen, maar voor mannen is dat een heel nieuw gevoel. Wij zijn twee weken geleden getrouwd, en de eerste dag was hij er ook nog constant mee aan't prullen en draaien. De getrouwde mannen in onze vriendenkring en familie hebben hem gerustgesteld dat het een dag of vier duurt om er aan te wennen.
En ja hoor, hij is het al gewoon geworden.
Erger nog, gisterenmorgen had hij gedouched en zijn ring uitgedaan, en in alle haast vergeten terug aan te doen. Hij is onderweg naar zijn werk teruggekeerd om zijn ring op te halen, want hij voelde zich bloot zonder :-)
Wat een metamorfose voor een man die er ook tamelijk over gezeurd had.

Dus ik stel voor dat je een compromis sluit en bv zoals hieronder gezegd drie maanden die ring draagt. Als het echt niet gaat, kun je 'm nog aan een kettinkje laten hangen of zo...

Groetjes,
Katleen

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik16-8-2009 3:17:52

Laat hem zijne ring eens aandoen. Geen eieren onder leggen. Wat voor uitleg is dat nu. Ja ik ben daar nogal streng in. Misschien omdat ik mannen ken die hun ring uitdoen om hun vrouw te gaan bedriegen. Dit zijn hoop ik uitzonderingen maar toch. Of toch zeker een tijdje aan laten doen. Dit heeft tijd nodig om te wennen. Mijn vent heeft ook nog nooit een ring gedragen en draagt die van hem nu toch al 14 dagen. Af en toe zie je hem er nog aan prutsen maar dit wordt minder en minder hoor.

groetjes, Carolina

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...