Nu Online
Momenteel zijn er 227 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

teksten

13-8-2009 14:22:07
hallo ik trouw 26 sept en we zijn nog op zoek naar leuke voorlees teksten maar ik vind geen kan iemand mij helpen?

daphné

Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 1004

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik13-8-2009 14:25:21

Zoek je in een bepaald thema? Wat voor teksten zoek je juist? Evangelie? Voorwoord? Bezinning?...

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/

kelly
8-8-2009
 Meld misbruik14-8-2009 17:19:07

deze tekst werd voorgelezen bij ons huwelijk door mijn getuige (en beste vriendin) vond het zo'n ontroerend mooie tekst, zelfs m'n ventje stond met tranen in zijn ogen.

Gisteren heb ik een echtpaar gezien. Hij was over de tachtig. Zij was nauwelijks iets jonger. Een beetje buiten adem gingen ze tegen de straathelling op. Hij had spierwit haar. Zij had rimpeltjes om te zoenen. Hij leek last te hebben van astma, zij van reuma.

Ze keken niet naar de huizen, ze keken naar elkaar en hielden elkaar handen stevig vast.

Ik ben er zeker van dat ze een hele reeks zorgen, ruzies en verzoeningen hebben meegemaakt.

Hij hield haar bij de hand, alsof hij haar tegen alles wou beschermen: het oud worden, de aftakeling, de eenzaamheid, de dood.

Ik heb hem niet durven vragen of hij zijn vrouw op één of andere morgen ineens minder mooi, minder begeerlijk, minder verleidelijk had gevonden dan die of die andere.

Ik heb haar niet durven vragen of ze hem een knorpot, een stinksigaar of baasspeler had gevonden, of ze hem op de zenuwen had gewerkt met haar schoolwerk, haar m&m’s,
haar geklets over de leerlingen en het eeuwige geronk van de stofzuiger.
Ik heb haar niet durven vragen hoe ze geweend had, hoe vaak ze hem had toegeroepen: “je houdt niet meer van mij zoals vroeger”, en hoe vaak hij haar gezegd had: “stop met zagen, je bent niet té dik”.

Ik heb niet durven vragen hoe vaak ze op het punt gestaan hebben om te scheiden, elkaar te vernietigen, te gaan haten misschien.
Wat doet het er toe? Ze waren daar nog altijd samen!
Alleen de liefde bestaat, een liefde met opstandigheid, dode momenten, schaduwzijden en crisisperioden. Maar de liefde bestaat, een met littekens gemerkte liefde, aangrijpender misschien, door al die verwondingen, dan een liefde die niet geleden, niet gebotst zou hebben.

Ik heb ook niet durven vragen: “hoe hebben jullie het klaargespeeld?” ik heb hen alleen voorbij zien komen, in de straat waar ik woon.
En met helderblauwe blik scheen ze te zeggen: “gaan we samen tot het einde van ons leven?”
En de wijze waarop hij haar hand vasthield scheen te antwoorden: “als jij dat graag hebt liefste …”

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...