TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sara
12-9-2009
|
13-8-2009 18:11:53
Tamara, wij hebben dit ook hoor! Schoonmoeder wist niet eens of ze de ganse dag ging komen (zooo vermoeiend zei ze) schoonvader gaat tijdens onze lunch naar een ander feest (van familie van de 1ste man van zijn nieuwe vriendin die hij 3 maanden kent), mijn vriend zijn grootouders komen helemaal niet. Schoonzus kan niets deftig aandoen want zij staat dan op bevallen (heb ik nog begrip voor, maar toch jammer), en niemand vraagt ons eens hoe het met de trouw gaat. Zijn grootouders deden de envelop met de uitnodiging nog niet eens open "ge weet toch da we nie komen". Gelukkig zijn ze langs mijne kant iets enthousiaster. Maar ik vind het heel erg. Al 9 jaar zaag ik om te trouwen, en nu is het eindelijk zover, en nu heb ik er bij momenten zelfs spijt van. We waren beter onder ons tweetjes naar het buitenland getrokken, en ergens op een wit strand getrouwd. Maar ja... Bij deze dus: je bent niet de enige. Bij mij is het zover gekomen, dat ik het mij allemaal niet meer aantrek. Het kan me niet schelen wie nu weer kuren heeft! En de eerste die mijn feest wil bederven gooi ik buiten, zonder pardon! Ah ja, schoonouders ook gescheiden, kunnen ook moeilijk aan 1 tafel,ik denk dat we hen alletwee gewoon bij hun eigen familie gaan zetten. Groetjes, sterkte en toch veel plezier nog! Sara
|
|
Sophie
|
13-8-2009 18:24:44
Hey Tamara,
bij mij hetzelfde maar ... met mijn ouders. Mijn ma en pa willen niet bij elkaar zitten, mijn ma en haar ma (oma dus) willen ook niet aan 1 tafel zitten. Ja maar zo kunnen ze blijven zagen é. Mijn ma en haar moeder MOETEN van mij aan 1 tafel, heb dat gezegd en als ze niet willen...ze hoeven niet te komen. Beiden hadden verschoten van mijn uitval...nu smeken ze beiden om te mogen komen en nu willen ze plots bij elkaar zitten :-) Mijn pa zet ik bij mij aan de eretafel, samen mijn oma en opa van papa's kant (met mijn pa heb ik een betere band. Dus je kunt schoonma OF schoonpa bij je zetten. Vorm kleine tafeltjes desnoods dat ze daar alleen zitten met hun kinderen. Wie ruzie maakt ... vliegt buiten... laat je vriend dat hen duidelijk maken. Ze zullen wel tegenstribbelen... maar het zal wel doordringen dat jullie het menen. Iemand die wij kennen, heeft een eretafel gemaakt zonder de ouders, maar heeft de getuigen, zussen/broers en vrienden aan hun tafel gezet.
Hopelijk vind je een oplossing en kon ik je wat steun bieden. Het is echt niet fijn hé. Probeer je te ontspannen met andere voorbereidingen en wie weet komt het allemaal wel goed.
Veel succes en goede moed voor jullie beiden.
sophie
31/10/2009
|
|
ANNELIES
21-5-2010
|
13-8-2009 18:39:18
Hey,
Ik heb ook zo een probleem. Mijn papa heeft mijn mama verlaten voor een andere vrouw. Mijn mama is nog alleen en ik wil het haar niet aandoen om met mijn vader en zijn nieuwe vriendin aan 1 tafel te moeten gaan zitten. dus ik zet mijn ouders elk bij hun familie. Wij doen dus geen eretafel, maar ik vraag me dan wel af waar mijn vriend en ik gaan zitten. Dit is allemaal zo vermoeiend hé, pff8 Groetjes
|
|
Ibe
22-5-2010
|
13-8-2009 19:19:09
Meis probeer het je zo weinig mogelijk aan te trekken en te genieten van de voorbereidingen en die prachtige dag.
Ik besef maar al te goed dat ik heel veel geluk heb met mijn ouders, schoonouders en familie hoewel hier ook niet alles supe verloopt.
Mijn ouders zijn gescheiden en elk nieuwe partner met elk nog eens kinderen uit vorige relaties. probleem dus voor de suite en de tafelindeling en de openingsdans. Ik heb dit eigenlijk vrij simpel opgelost: gevraagd of ze zelf een deftige oplossing kunnen naar voorbrengen en anders was het "mijne wil is wet" ;-) Gelukkig heeft tot nu toe iedereen zich volwassen kunnen gedragen en is er voor elk probleem een oplossing gevonden:
Mijn mama gaat de kerk binnen met haar nieuwe vriend en mijn stiefmama mag naast mijn schoonvader lopen (vriend komt met zijn mama binnen, ik met mijne papa)
We hebben géén eretafel met ouders enzo. wij zitten aan een tafel met onze allerbeste vrienden en de ouders zitten met hun eigen familie aan tafel, elk aan een andere kant van de zaal :-)
Openingsdans vliegen we er direct in, dus geen vermenigvuldigingsdans en geen genante momenten.
En hier is het ook zo: wie onze dag durft te verknallen vliegt zonder pardon buiten!
|
|
veronique
13-9-2008
|
14-8-2009 1:54:05
Bij ons hetzelfde als Ibe: ofwel gedragen ze zich als volwassenen ofwel gaan ze buiten of komen ze maar niet! We willen niemand tegen zijn goesting op onze trouw. Wij hebben een 'eretafel' met onze getuigen met hun partner en mijn nicht die ook een heel goeie vriendin is als extra (zodat de tafel ook mooier gevuld is: 8 mensen aan een ronde tafel) en daar moet niemand over zagen. Maak je er niet druk in, geniet van je dag (en de voorbereiding), er zullen genoeg mensen rond je zijn die er wel blij mee zijn dat ze er mogen bij zijn! Vele groetjes, Vero
|
|
Marc
14-11-2009
|
14-8-2009 8:19:14
Mijn ouders zijn ook gescheiden. Gelukkig kunnen beide nu goed met elkaar om. Het is ooit anders geweest. Vorige week was mijn vader en zijn nieuwe vrouw zelfs uitgenodigd bij mijn moeder voor een gezellige BBQ. Het probleem zit hem echter in de relatie tussen mijn schoonmoeder en moeder. Ieder heeft zijn mening over vanalles en nog wat maar die is natuurlijk nooit dezelfde. Gevolg, zever en ambras. Bij ons is het simpel, iedereen die iemand niet kan uitstaan gedraagt zich of blijft thuis. Maakt niet uit wie. Als mijn schoonmoeder en mijn moeder tegen elkaar willen gaan tieren doen ze dat maar ergens anders dan op onze trouw.
Jullie beslissen over wat en hoe en de rest moet zich daar maar bij neerleggen. Als er iemand geen rekening met jullie wensen wil houden blijven ze best thuis. Je moet ook groepfoto's nemen en andere dingen dus ze zullen buiten het eten ook elkaar moeten verdragen. Je mag best eens op tafel kloppen en duidelijk maken dat het jullie dag is en dat niets of niemand dat zal verstoren.
|
|
Tine
28-8-2009
|
14-8-2009 10:08:24
Hallo,
Bij ons loopt ook niet alles even vlotjes. Ik kan namelijk niet overweg met mijn schoonvader en schoonzus, waar nooit iets van horen. Mijn schoonma is chronisch ziek, mijn schoonvader heeft een ander, maar de familie mag het niet weten,... Ik zet mijn schoonouders gewoon aan een andere tafel dan ons. Bij hun familie. Na de openingsdans, doen wij geen vermenigvuldigingsdans, mijn schoonmoeder kan toch niet meer dansen en ik heb geen zin om schijnheilig met mijn schoonvader te dansen. Je bent dus niet alleen meid, kop op, probeer toch een fantastische dag van te maken, en geniet vooral van elkaar! Tine 28/08/09
|
|
Lies
15-5-2010
|
16-8-2009 9:02:44
Goh ben nie alleen met schoonouder (specifiek vader) problemen. Nu mijn partner is wel hard op hem want hij wil alles dwarsbomen, 't is allemaal te ver, dit is nie goe, dat is nie goe en bla bla bla .... Mijn partner is van mening: Als het allemaal zo moeilijk is en niet goed, wel kom dan niet. ik vind dit heel hard, maar ergens is de man zelf zo'n harde noot dat het misschien wel nodig is. Tevens diegenen die op onze trouw miserie zoeken zetten we buiten ook al is het familie ... hebben eenmaal op een trouw meegemaakt dat ze begonnen te vechten (familieleden dan nog). Wij willen onze dag leuk en zuiver houden. Wie moeilijk doet, moet niet aanwezig zijn
|
|
stephanie
4-9-2010
|
17-8-2009 12:21:35
Hard zijn! Het is jullie dag en je moet ernaar uit kunnen zien!! Niet zoals je er nu tegenop ziet, want wat voor nut heeft het dan om een feest te geven! Het is belangrijk dat je hen het duidelijk maakt dat het jullie dag is en dat het een eer is (jawel :) ) om te mogen komen. Mensen die erover zeiken dat ze anderen gaan zien, wel dat vind ik zeer triestig en met weinig respect naar jullie toe! Je kan NOOIT voor iedereen goed doen en dat horen de anderen uit zichzelf te weten. Mijn papa is gestorven en heel zijn kant van de familie neemt mijn moeder dat kwalijk (hij liet zich hangen na de scheiding). Mijn schoonouders zijn ook gescheiden en daar doet mijn schoonvader moeilijk. Hij wilt de mensen niet mee begroeten, hij wilt niet mee in de suite en hij wilt niet vanvoor in de kerk zitten. Voor ocharmkes vier leden van zijn vroegere schoonfamilie (is een kleine familie). Ok s goed heb ik gezegd. Heb erbij gezegd dat ik het spijtig vind omdat het onze dag is en dat ik er verder niets meer over wil horen. Heb ook gezegd dat hij wel in de rij gaan staan om te begroeten en dat hij wel vanvoor in de kerk gaat zitten. Met de suite de kerk binnenwandelen mag hij overslaan. Mij goed... Om dan nog maar te zwijgen over een bepaalde persoon die we echt niet willen uitnodigen maar moeten omdat het familie is... Wat we daar mee gaan doen weet ik nog niet, maar iemand uitnodigen waar je al een jaar ruzie met hebt op het bedreigen af zie je liever niet afkomen he. Zodus laat je niet doen! Te veel zever is gewoon niet komen!!!!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|