Nu Online
Momenteel zijn er 436 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schandalig wat je soms krijgt als cadeau

3-10-2005 12:35:26
Hoi medebruidjes,

Ik ben dit weekend getrouwd. En het moet eventjes van mijn hart: ik ben zo teleurgesteld in de cadeaus van sommige personen.

Een van mijn vriendinnen gaf mij slechts 50 € en ze waren met 2! Ze hebben kunnen meegenieten van een kleine receptie en dan soep, voorgerecht, hoofdgerecht, dessertbuffet en koffie plus een dansfeest en drank à volonté!

Zij trouwt binnenkort. Ik had gedacht haar minimum 120 € te geven. Aan gewone vrienden geven wij 100 € met 2!
Nu weet ik zelfs niet of ik naar haar huwelijk wil gaan want zou beschaamd zijn mocht ik ook maar 50 € geven.

Ik zou zoiets nog niet durven te geven als cadeau!!!

Is dat bij jullie ook zo teleurstellend bij sommige mensen?
Wij geven soms al 50 € als we met 2 naar een receptie gaan.

Teleurgestelde groeten
Inge

inge
1-6-2006
Meld misbruik

Reacties: 41 | Gelezen: 1118

leen
4-6-2005
 Meld misbruik3-10-2005 13:33:35

Ik ben ondertussen al 4 maand getrouwd en kan jouw teleurstelling wel begrijpen! Ik heb dat ook tegen gekomen maar anderszijds heb ik ook cadeaus gekregen die ver boven mijn verwachtingen steeg! Je moet een ding in je achterhoofd houden en dat is dat je een wondermooie dag achter de rug hebt en dat dat eigenlijk het belangrijkste is, je mag je trouwens niet verlagen om minder te geven dan dat je eigenlijk altijd geeft, al is het maar voor je eigenwaarde! Wees trots op je zelf en verzeker je zelf ervan dat anderen over jou nooit commentaar zullen moeten geven omdat je te weinig gaf...

Isabelle
19-8-2005
 Meld misbruik3-10-2005 14:02:24

Ja, Als wij trouwden, kregen wij veel van diegene die we niet verwachten en dan van eigen familie bijvoorbeeld, die de gehele avond erbij mochten zijn 40 € voor 2 personen. Het was van mijn man zijn kant,waarbij het eten betaald werd van zijn ouders waardoor wij niets te verliezen hadden. We houden dit in gedachten als er eens iemand van hun zonen of dochters trouwt. Ik zou eigenlijk wel beschaamd zijn in hun plaats!

Lien
16-7-2005
 Meld misbruik3-10-2005 14:22:35

Toen wij trouwden 2 maanden geleden was het ons toch niet om de cadeaus te doen hoor!!

We hebben de mensen uitgenodigd die we er graag bij wilden, omdat we hen graag hebben om wie ze zijn, en niet omdat we dachten van bepaalde mensen grote cadeaus te ontvangen!!!
Sommigen kunnen nu eenmaal meer missen dan de ander, niet iedereen heeft het even breed!
Wij kregen van sommige koppels ook maar 20 € (en die bleven ook voor receptie, voor-, hoofd- en nagerecht en avondfeest), maar wij waren allang blij dat ze bij ons waren op onze onvergetelijke, mooie huwelijksdag...

Ann
2-7-2005
 Meld misbruik3-10-2005 14:29:35

Hoi Inge,

Wij zijn ondertussen ook al 93 dagen getrouwd. En ik begrijp je volledig. Wij hebben zelfs van een aantal mensen helemaal niets gekregen. Ik moet wel zeggen dat we dit zeker gaan onthouden. Komt eigenlijk makkelijk uit als zij ooit trouwen!!!:-)))
Natuurlijk hadden we die mensen uitgenodigd omdat we hen er graag bijhadden maar zoiets zou ik helemaal niet durven zelfs geen kaartje of bloemetje.

Groetjes,
Ann

cindy
10-6-2006
 Meld misbruik3-10-2005 15:14:26

sorry inge,

dit vin ik heel onbeleefd van u zenne. het is schandalig dat jij eigenlijk zo reageerd.
je trouwt ten 1 voor je eigen en voor je venteke en ten 2 de wil je u geluk met iedereen delen en er een feest van maken. maar als ik het zo hoor ben jij getrouwd voor het geld en de pakjes die je krijgt .
ja sorry dat ik het zo zeg maar men hart ligt op men tong zenne.

grts

Dimitri
4-8-2006
 Meld misbruik3-10-2005 16:01:55

Ik begrijp jouw reactie volledig. Ik moet zeggen dat er bij ons ook iemand is die heel weinig geeft. Die komt met zijn vrouw en 3 kinderen (17,14 en 13) van in het begin tot het einde en geeft steeds 60 Euro en heeft zelfs nog het lef om midden van een feest te roepen dat hij een stuk terug wil.
Je vraagt inderdaad de mensen niet voor de cadeau's maar wederzijds respect hé. Ik heb ook een koppel uitgenodigd en die hebben geen rooie euro om te geven...ik betaal zelfs hun kledij etc. en wat dan hé...voor zo'n mensen is de aanwezigheid voldoende.

Ikzelf geef 50 Euro als ik er niet geraak, 75 Euro als ik naar de receptie mag,100 Euro als het enkel dansfeest is en 150 Euro als ik voor alles mag gaan.

Dimi

Catherine
27-5-2006
 Meld misbruik3-10-2005 16:11:34

Hoi,

Moet zeggen dat ik toch ook wel mijn ogen opentrok van dit berichtje. Je trouwt toch niet voor het geld of de geschenken.

Ok, als die personen niets gegeven zouden hebben, tja, dat zou ik ook schandalig vinden want een bloemetje kan er toch altijd af vind ik (en de beleefdheid is dat je ook iets afgeeft als je uitgenodigd wordt).
Maar als ze toch iets geven (zoals die 50 euro) vind ik niet dat je mag klagen.
Toevallig zijn mijn vriendinnen en ik een tijdje geleden bezig geweest over "Hoeveel geld geef je als je naar een huwelijk gaat" en algemeen bij onze vrienden schommelden het toch ook rond de 50 tot 75 euro. Is onze groep dan een gierige groep in uw ogen?? Nee, wij zitten allemaal in een dure periode in ons leven (bouwen, kopen, baby's etc.). Sommigen hebben 1 startersloon voor een huishouden van twee personen.

Trouwens je vraagt die mensen toch omdat je hen erbij wilt, niet omdat je denkt dat zij veel geld gaan geven.

groeten

Els
1-4-2006
 Meld misbruik3-10-2005 16:37:51

Hoe boertig kan je zijn... sorry, ik geef zelf niet meer hoor, ik kan het met mijn miniloontje echt niet permitteren... en dan vraag ik me af: waar haal jij het recht vandaan om het vreselijk te vinden als vriendinnen 'maar' 50 euro met 2 geven. Ik schaam me al diep als op onze lijst een cadeau van boven de 100 euro staat, het is niet de bedoeling dat zij je feest terugbetalen hé? Iedereen beslist voor zichzelf hoeveel hij kan missen en hoeveel hij wil schenken, maar om dit zo openlijk als schandalig te beschouwen vind ik echt erg. Dan vraag ik me wel eens af wat jij eigenlijk van een trouwfeest verwacht?? een soort 'lotto winnen-gevoel of zo??'

ik ben zwaar teleurgesteld in mensen als jou hoor!

Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik3-10-2005 17:48:14

Inge,

Ik begrijp je wel hoor. Wij hadden dat heel eerlijk gezegd ook. Ik begrijp ook wel de reactie van anderen die ze geven omdat je niet voor de cadeaus trouwt, maar ik was ook heel erg zwaar teleurgesteld. Wij hebben het helemaal zelf betaald, € 15000 en hadden een centje gevraagd. Dan krijg je van koppels € 20 en schrijven ze niet eens een naam op het kaartje. Soit, mijn schoonouders hebben toen heel veel meebetaald, maar van mijn moeder kreeg ik ook niets. Integendeel, ik moest van haar mensen gaan uitnodigen die ik niet wou, heb ik dus niet gedaan. Wij geven ook altijd € 50pp voor vrienden of kennissen. Van sommigen wisten we ook dat ze krap bij kas zaten, daar ergerden we ons dan ook niet aan, wel aan diegenen die de sjieke madame en meneer uithangen. Maar weet je wat, Inge, heb je een leuk feest gehad? Hou dat maar in gedachten. Dat is hét belangrijkste.

groetjes
Valerie

Tine
6-8-2005
 Meld misbruik3-10-2005 19:02:32

Inge,

Ik begrijp je ook volkomen !... en neen, een mens trouwt niet voor het geld, maar je wil er toch ook geen financiële kater aan overhouden hé !!! Wij moesten ook zelf alles financieren, en hebben het feest er zelfs niet uit gehaald. Wij zijn van het standpunt dat je het koppel ongeveer geeft wat ze moeten betalen per persoon...
En ons feest was dan nog helemaal niet sjiek hoor... het was deftig, en een redelijke prijs per persoon (rond de 70 euro), wij hadden ook koppels die niets gaven, anderen 25 euro per koppel, en ook 50 euro per koppel. Ik vind dat als je naar een avondfeest gaat je minstens 100 euro voor een koppel moet rekenen. En dan is het trouwkoppel er nog niet uit...
Wij hebben in ieder geval goed opgeschreven wat we van wie hebben gekregen... en als die ooit trouwen... krijgen ze dat bedrag terug ! Zeker weten !
En neen, ik ben niet voor het geld getrouwd, maar het geeft een nasmaak aan onze mooie dag !
Groetjes,
Tine

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik3-10-2005 19:21:30

Schandalig dat je zoiets hierop durft te zetten. Je kan toch niet verwachten dat de mensen je trouwfeest terug betalen! Je trouwt voor jezelf en niet voor de cadeau's!

En hou het volgende maar in gedachten:

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weert.

Katrien
26-8-2009
 Meld misbruik3-10-2005 19:27:22

Draai het en keer het zoals je wil, ik vind ook dat je van sommige mensen soms weet wat je voor hen waard bent aan de hand van wat ze geven... Hoe beter ik iemand ken, en hoe closer we zijn, des te meer geef ik. En inderdaad, van de chichi-madam en de chichi-mijnheer krijg je dikwijls de magerste cadeautjes.

Sandrina
28-9-2006
 Meld misbruik3-10-2005 21:37:25

Dag Inge,
Ik vind je teleurstellende reactie onterecht. Heel erg ondankbaar. Je moet allang blij zijn dat je vriendin erbij was. Dat opzich zou al voldoende moeten zijn..! Heb je soms een receptie/feest gegeven om het geld terug te verdienen wat je er aan kwijt was? Dat slaat toch nergens op!
Kijk, een kleinigheidje is normaal, maar als je eisen gaat stellen aan de valuta van je cadeau... sorry hoor, maar je moet een gegeven paard niet in de bek kijken. Bovendien, ik vind 50,- best veel. Iedereen heeft zijn eigen budget, je moet het je ook kunnen veroorloven. En tel es op, misschien heeft iemand wel aardig wat bruiloften, dan ben je zo een stuk armer..!!

Ik hoop dat je zoals leen zei, hou in je achter hoofd wat voor dag je heb gehad en waar het werkelijk om draait..!
groetjes san3na

Dimitri
4-8-2006
 Meld misbruik3-10-2005 21:39:39

Kijk hé...OK je trouwt niet voor het geld en OK iedereen geeft zoals zijn portemonnee toelaat maar het is verdomme hypocriet hoe sommigen blijkbaar vinden dat je niet mag kijken naar hoeveel je gasten hebben gegeven...ik ken er zelfs die alle cadeau's in een boekje opschrijven zoals een tante van mij.

Je hebt groot gelijk Inge dat je soms wat ontgoocheld bent...Alleen mag je je niet laten kennen tov die mensen.

Dimi

PS proficiat met jullie huwelijk!!! dat jullie alles mogen hebben wat jullie hartje begeert.

Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik3-10-2005 21:40:51

Dit is een onderwerp waar uren kan over gediscussieerd worden en iedereen heeft zijn eigen mening. Ik denk dat Inge gewoon blij is dat ze haar hart eens heeft mogen luchten.

Sophie
24-9-2005
 Meld misbruik3-10-2005 22:02:28

Ik kan Inge enkel maar bijstaan in hetgeen ze nu meemaakt.
Je moet dit meegemaakt hebben vooraleer je Inge zomaar hier kan veroordelen om wat ze zegt!
Dit is een trouwforum en waar kan ze anders haar hart luchten.

Ik ben ook getrouwd en ik moet zeggen: ook IK ben TELEURGESTELD in mensen!
Niet enkel op financieel gebied maar ook op emotioneel gebied.

Je trouwt natuurlijk niet voor het geld maar wij hadden zelfs mensen die slechts 25 € hebben gegeven voor het avondfeest voor 2 personen. Of zelfs mensen die niets hebben gegegeven...een lege enveloppe.
Dit geeft een bittere nasmaak aan je huwelijk, héél bitter.

Je nodigt je vrienden uit om er bij te zijn met je die dag en je kan geen miljoenen verwachten, maar komaan zeg!

Ik begrijp haar teleurstelling maar al te goed.

Veroordeel niet iemand om een teleurstelling als je het zelf nog niet hebt meegemaakt.

Ik hoop dat niemand van jullie die Inge zo veroordeeld ook maar iets meemaakt op hun huwelijk die hen nadien zal kwetsen.

Dit gaat hem niet om "terug verdienen" of "de lotto winnen".

Ik vind jullie reacties echt grof tov Inge.
Dit meisje is teleurgesteld in iemand die haar nauw aan het hart lag, en ik versta haar maar al te goed!

Als je goed gaat eten op restaurant, dan ben je toch ook niet van af met 10 €!

Hoe kunnen jullie haar boertig noemen, zeggen dat jullie zwaarteleurgesteld zijn in haar?
Jezus zeg! Wacht maar tot jullie zover staan!

kathleen
3-12-2005
 Meld misbruik3-10-2005 22:17:00

Ik ben al een paar keer voorbij deze topic gekomen en wou eerst niet reageren omdat dit inderdaad een gevoelig onderwerp is en er uren kan over gediscussieerd worden terwijl iedereen er wel zijn eigen menig over zal hebben.

Toch kon ik het niet laten, om even te reageren want ik vind dat sommigen onder ons toch wel héél erg hard zijn voor Inge. Dit is toch een forum waar iedereen zijn mening kwijt kan en zijn zegje kan doen. Ik begrijp dat je het niet altijd eens bent met wat anderen zeggen/doen maar dat kun je ook op een andere manier even duidelijk maken.

En wat mij betreft Inge ... wij trouwen pas over 2 maanden dus ik kan hier nog niet over meespreken. Ook wij nodigen in de eerste plaats mensen uit omdat ze een speciaal plaatsje in ons hart hebben of op de één of andere manier belangrijk zijn voor ons. Maar aangezien wij ook alles zelf betalen, hoop ook ik stiekem dat we er geen financiële kater aan overhouden!

En Inge ... wat anderen er ook van denken ... moedig van jou om ook zo een "gevoelig" onderwerp aan het forum toe te vertrouwen!

Nog eens proficiat met jullie huwelijk en laat dit vooral geen schaduw achterlaten op jullie mooie dag!

groetjes
kathleen

Els
1-4-2006
 Meld misbruik3-10-2005 22:50:46

gewoon maar even in een topic vermelden dat het 'schandalig is dat mensen MAAR 50 euro geven is evengoed grof', zeker t.o.v. de mensen die te gast waren op het huwelijk, dus wij hebben evenveel recht om op onze eigen manier te reageren. Het zit al een hele avond in mijn hoofd wat voor kronkels je hersenen moeten maken om zo als geldwolf te denken... en dan prijzen van 70 euro voor een avondfeest (wat dan 'toch een deftig avondfeest' wordt genoemd), die doe je jezelf aan, en daar moeten je gasten toch niet voor opdraaien zeker? Maar goed, ieder zijn eigen mening... volgende keer Inge, krijg je van mij 3 keer mijn maandloon, als je daar tevreden mee bent natuurlijk

Sophie
24-9-2005
 Meld misbruik3-10-2005 22:57:03

Els, ik heb geen woorden voor jouw gedrag!

Lees nu eens wat je zelf geschreven hebt.

Jij hebt geen hart. Ze valt haar vriendin hier niet persoonlijk aan.
Dit noemt haar hart luchten op een forum waar bruiden onder bruiden zijn.

Als jij eens met iets zit dat diep in je hart pijn doet, dan hoop ik dat je het niet op dit forum zet.

Jouw reactie vind ik laag, ondermaats, onbeschoft, niet gepast.

Misschien kan jij je gasten een boterham met paté van de goedkoopste winkel geven die er is of eentje met choco.

kathleen
9-7-2005
 Meld misbruik3-10-2005 23:20:07

Hey Inge, ook ik versta je héél goed!
86 dagen geleden zijn wij gehuwd. Zeker niet met de bedoeling om RIJK te worden!(aub wat een idee trouwens van sommigen onderons!)
We wilden wel heel graag ons geluk met een aantal, voor ons, belangrijke mensen delen.
We moesten alles zelf bekostigen en het werd inderdaad de mooiste dag uit ons leven. Maar ik heb ook mijn ogen opengetrokken!

Weet je dat er bij ons 5 mensen afgebeld hebben in de week voor den trouw!En dat 3 koppels die gezegd hadden dat ze kwamen, hun kat stuurden! Gelukkig was het 'maar' voor de receptie, maar we hebben hun portie wel kunnen betalen. En van maar 2 van deze 11 hebben we een cadeautje gehad.
We hadden ook alleen maar een geldbijdrage gevraagd aangezien we al samenwoonden en ik moet zeggen dat de meeste mensen zich daar aangehouden hebben. Enkelen hadden toch nog een ander cadeautje bij, maar dat weet je ook wel te appreciëren.

We hadden wel ergens gehoopt dat mensen waar we zelf al een geschenk voor gekocht hadden, ons ongeveer dezelfde waarde zouden terugschenken! (of is dat dan echt zo schandalig om zoiets te denken?!)
Vergeet het: wat de mensen geven kan je echt niet op voorhand inschatten, wij zijn vaak zowel in positieve als in negatieve zin geschrokken.

Maar wat we wel niet zullen vergeten is dat een vriendin van mij met haar man en een vriend van mijn man en zijn partner niets gegeven hebben, zelfs geen kaartje! En dan te weten dat ze van ons op hun huwelijk 150 EUR (zoveel jaar geleden) gekregen hebben. We hebben er niks van gezegd, maar vergeten doe je zoiets nooit!

En ik denk/hoop ook dat de grove negatieve reacties op jouw bericht komen van mensen die nog niet getrouwd zijn, of van mensen die blijkbaar de hele zaak niet zelf moeten bekostigen! Kunnen jullie deze reactie nu echt niet begrijpen? De aanwezigheid van mensen op zich is inderdaad ook een cadeau maar ik kan mij niet voorstellen dat jullie op jullie uitnodiging niet op de één of andere manier zullen duidelijk maken dat er toch iets mag gekocht, geschonken of gestort worden voor jullie, ook al is het dan vrijblijvend!

Ik had nooit gedacht dat op een forum als dit mensen zo persoonlijk zouden aangevallen worden.

Inge, ik hoop dat het voor jullie ook een onvergetelijke dag werd. En door dit voorval weet je weeral wat je aan sommige mensen hebt!

Groetjes
Kathleen

Els
1-4-2006
 Meld misbruik4-10-2005 6:37:27

Sophie,

wat je over mij zet, gaat net zo goed jou aan, de manier waarop je mij nu weer 'persoonlijk' zou aanvallen is dan ook weer niet geschikt hé... Ik heb het niet over een boterham met paté, maar in deze tijd waar iedereen voortdurend brol zit te kopen in den Aldi, moet ineens het feest in de meest knappe zaal... mij niet gelaten, dat mag van mij, maar ik vind dat je als koppel niet mag rekenen: oké, we betalen ongeveer zoveel per persoon, dus mensen moeten dan maar zoveel ongeveer aan cadeau geven, dan staan we effen... Dat vind ik erover gewoon, en ik vind dat tegenwoordig met het vragen van geld je hierop veel vaker uitkomt. Zo simpel is het. En Inge is teleurgesteld in haar vriendin, beeld je nu eens in dat zij hier toevallig op het forum terecht komt en leest wat Inge over haar cadeau schrijft?? Dan zou je pas voor minder harten gaan breken! Ik wil in elk geval mijn vriendschappen niet stuk laten gaan door ontevredenheid over cadeau's hoor!

els

Meld misbruik4-10-2005 9:11:39

Els,

Dan ken je de regels van de ettiquette niet. Volgens de ettiquette MOET je als gast een cadeau geven dat evenwaardig is aan wat je krijgt. Je moet dus een inschatting maken van wat het feest ongeveer kost en een gelijkwaardig cadeau kopen of gelijkwaardig bedrag overschrijven.

Ik denk trouwens niet dat Inge's vriendin financiële problemen heeft, want dan zou Inge dit wel begrijpen en hier haar hart niet luchten(of veel trouwfeesten, want dat zou ze weten).

Ik weet nu al dat ik waarschijnlijk zal teleurgesteld zijn in mijn schoonfamilie. Zij zitten er allemaal goed in. Al mijn verloofdes neven en nichten hebben een huis of stuk bouwgrond gekregen en zijn allemaal twee verdieners. Als je dan hoort dat zij 80 Euro geven voor 2 personen dan zink ik door de grond van schaamte in hun plaats. Zelf geef ik 100 euro per 2 en ik heb nog geen huis en werk met een tijdelijk contract, maar voor familie of vrienden zal ik altijd zorgen dat ik zo'n bedrag bij elkaar heb gespaard, je weet het meestal lang genoeg op voorhand om in een degelijk cadeau te voorzien.

groetjes,

Een andere Els,
29-07-2006

Ann
2-7-2005
 Meld misbruik4-10-2005 9:47:48

Hallo,

Amai zeg, ik ben hier wel eventjes niet goed. De manier waarop sommige onder jullie op Inge reageren!!!
Je trouwt zeker en vast niet voor het geld want als je het zelf moet betalen dan kan je er best niet aan beginnen want dan spaar je veel meer uit!
Sorry maar 70 € per persoon vind ik nog een heel redelijk bedrag. Wij kwamen ook ongeveer op dit bedrag en wij zijn zeker niet in de grand chic getrouwd zenne!!! Ik vind het gewoon schandalig wat je van sommige mensen krijgt of zelfs niet krijgt!!! Er zou geen haar op mijn hoofd eraan denken om helemaal niets te geven om naar een feest te gaan. Ik zou gewoon van schaamte in de grond zakken.

Inge, ik begrijp jouw ontgoocheling wel en laat je zeker niet van de wijs brengen. Dit is een forum waar toch wel alles bespreekbaar is!!!

Aan sommige onder jullie, wordt eens volwassen!!!

Katleen
27-8-2005
 Meld misbruik4-10-2005 11:00:32

Inge, ik begrijp je ontgoocheling volledig. Ik denk dat iedereen na z'n trouwfeest in sommige mensen ontgoocheld is, en dan denk ik niet alleen aan het financiële...Hopelijk deed het deugd om je hartje eens te luchten.
ik wens je een prachtige toekomst samen met je echtgenoot!!

Christophe en Joyce
2-7-2005
 Meld misbruik4-10-2005 13:27:22

Hey hey!

Bij ons viel op dat hoe ouder de persoon hoe minder werd gegeven! Een jongere persoon gaf dan veel meer in vergelijking!
Kan soms vreemd zijn dat verschil maar toch ben ik van het principe, "een gegeven paard niet in de mond kijken"

Dikke proficiat met jullie huwelijk ... geniet van de wittebroodsweken !

Joyce

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik4-10-2005 14:42:13

Dag Inge

Ik kan je ook wel een beetje begrijpen, als je echt weet dat ze wel wat meer kunnen missen, doet het toch een beetje pijn. Zeker als je zelf altijd mooie cadeaux geeft. Natuurlijk zit iedereeen inderdaad in een dure periode, maar als het echt een goede vriendin is, mag je toch wel een fatsoenlijke cadeaux geven. Ik ben wel niet van de mening dat je evenveel moet geven als het feest gekost heeft, wij bepalen onze cadeaux naar de band met de mensen. Vorig jaar is een vriendin van mij getrouwd die ik niet zo vaak meer zie, maar waar ik vroeger (als kind) wel mee bevriend was, wij hebben toen 100 € (voor 2 pax) gegeven, als er een vriendin van nu zou trouwen, zou ik ook wat meer geven. Maar als er nu mensen een heel chique feest geven dat zeker 120 € per persoon kost, ga ik zeker geen 120 € per persoon als geschenk geven, dat is iets meer dan we kunnen missen, en wij kunnen er tenslotte niet aan doen dat het koppel voor zo'n duur feest heeft gekozen.

Maar soit, even over iets anders. Vertel eens hoe je trouw is geweest.

Alvast veel proficiat!

Vicky

Veerle
29-10-2005
 Meld misbruik4-10-2005 18:03:22

Hoi

Dit is een discussie zonder einde, dus misschien maar stoppen voor Inge ècht een slecht gevoel aan haar trouwfeest overhoudt?

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik4-10-2005 19:15:50

sommige vinden dat er hier mensen zijn die beschoft reageren en die vinden dat inge dat niet verdient.

Maar iedereen vindt wel dat Inge hier haar bericht mag posten, maar dan moet ze wel weten dat iedereen er op mag reageren.

sofie
18-2-2006
 Meld misbruik4-10-2005 19:17:56

Ja seg, ik lees alle reacties hier eventjes! Wat een harde taal spreken sommigen toch, frustraties die boven komen ofzo? Op dit forum zou er ook wederzijds respect moeten zijn, iets wat velen onder jullie blijkbaar missen! Ok, je mag je eigen mening hebben over een onderwerp, maar dit kan ook op een andere manier gezegd worden hé, zonder zo super aanvallend te zijn tov Inge.
Ik begrijp Inge trouwens volledig en ik ben nog niet getrouwd. Wij moeten ook alles zélf bekostigen (iets wat de meerderheid blijkbaar niet moet doen) en we verwachten zeker niet dat iedereen zijn eten terugbetaald. Maar voor sommige mensen doen we zélf financieel echt een effort om hen erbij te hebben (omdat we hen graag hebben) en als die dan niks of zeer "weinig" geven, vind ik dat wel erg. Wij doen ook ons best om hen in het budget te krijgen, ik verwacht dan ook enige beleefdheid van hen tov ons door een kadoo te geven. Dat doe je nu eenmaal als je naar een feest mag...

Ik begrijp ook dat je van sommige mensen wat meer verwacht, zeker als je voor hen ook een duurder kado hebt gegeven of als je een goeie band hebt. Als die dan echt niks of zeer weinig geven dan stelt dat teleur, dat is gewoon zo...

Maar ja, ieder zijn gedacht hierover hé!

Ik vind het alleen erg dat sommigen durven zo grof zijn naar INge toe, terwijl zij juist getrouwd is en haar hartje even lucht.

sofie

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik4-10-2005 19:19:04

Ben nog iets vergeten

Iedereen heeft recht om zijn eigen mening hier achter te laten. Hoe ontgoocheld die ook is. Je mag nooit een bericht posten met de gedachte dat iedereen jou gelijk gaat geven.

P.S.: de titel is ook niet echt vriendelijk

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik4-10-2005 19:43:50

Hey allemaal,

amaai, ik denk dat er nog nooit in de geschiedenis van dit forum zo veel antwoorden geweest zijn.

Jullie mogen beweren wat jullie willen, als jullie eerlijk zijn, dan doet het er wel degelijk een beetje toe wat je krijgt. Neen, je geeft geen feest voor het geld, of om er alles uit terug te krijgen. Da's trouwens niet realistisch. Maar het blijft een feit dat wat de persoon geeft, veel zegt over zijn eigen instellingen. En misschien heeft die persoon het niet zo breed, of zijn z'n waarden anders dan die van jou.

Het probleem is dat je naar die dag toeleeft, en veel verwachtingen hebt. En dan word je automatisch ook teleurgesteld.

Elke mens is anders. Ik denk dus dat het moeilijk is om de maatstaaf te leggen: zoveel zou ik geven, dus zoveel verwacht ik terug.

Laten we alleen op dit forum proberen begrip op te brengen voor elkaars mening, en toch een beetje tactvol te blijven. Het gaat hier toch om 'de mooiste dag van ons leven' of niet?

Groetjes,
Lieve

cindy
10-6-2006
 Meld misbruik5-10-2005 9:25:23

OKE IK BEN ER MEE AKKOORD DAT INGE HAAR BERICHT MAG PLAATSEN; GEEN PROBLEEM MEE ? MAAR IK VINDT OOK DAT ZE TEGEN ALLE REACTIES MOET KUNNEN ZENNE;
ANDERS MOET ZE DAAR NIET AAN MEEDOEN;

CINDY

Evy
22-7-2006
 Meld misbruik5-10-2005 14:19:37

Sorry, maar ik begrijp Inge compleet hoor!! Vrienden van ons zijn onlangs gehuwd en zij hebben zelfs 1 koppel gehad die een lege envelloppe afgegeven heeft, zonder naam, dus ze weten niet wie!! Zo iemand noem ik dus profiteurs, sorry!! Bij ons huwelijk zal er iemand bij ons staan om op de envelopjes direct de naam van de gevers op te schrijven, want zoiets dat kan echt niet!!

En amaai, degene die 50 euro voor naar een volledige trouwfeest geven noem ik simpelweg gierige mensen!! Jullie zeggen jullie mening, dus ik de mijne ook!!

Voor een trouwfeest voor vrienden of familie geven wij altijd 150 euro voor ons 2-tjes. Dat is misschien veel, maar als je rekent dat een gemiddelde menu toch 50 euro kost betaal je met 100 euro enkel de kosten terug, dan geef je eigenlijk geen kado...

xxx

Sofie
20-8-2005
 Meld misbruik5-10-2005 15:37:04

Evy,

zeer juist wat je daar zegt, en een gemiddeld menu kost volgens mij 70eurokes per persoon.

Wij geven ook 100euro per persoon en voor de goeie vrienden doen we nog een efforke.
Niet iedereen kan dit doen,OK, maar Inge zal toch ook wel weten in welke loonklasse haar vriendin zich ongeveer bevindt, en enkel zijzelf kan toch bepalen of ze meer zou aankunnen of niet.

En nee, je geeft geen feest om geld over te hebben, maar als je alles zelf moet betalen en je een grote familie en vriendenkring hebt en je per persoon 50euro moet uit eigen zak betalen (x150, of x200, of nog meer mensen) dan zul je er wel efkes anders over denken!! Dan moet je nog al die andere kosten meerekenen die je uit eigen zak moet betalen (ringen, kleed, bloemen, stadhuis, kerk, bruidswagen, ceremoniemeester,...).

Inge, je moet je er niets van aantrekken, wij hebben van sommige mensen ook verschoten van wat ze gegeven hebben, gelukkig ook meerdere keren positief verschoten...

groetjes,

Sofie

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik5-10-2005 15:50:06

Zijn er echt mensen die een leeg envelopje durven geven?!?

OK, op mijn trouw zal er ook wel iemand zijn om de namen te noteren. Want dat vind ik echt wel grof. Als je echt niet veel kan geven, geef dan een cadeaux, maar doen alsof je iets geeft?

Mijn nonkel zou tot zoiets in staat zijn. Heb voor mijn plechtige communie van hem een cadeautje uit de wibra gekregen, de prijs plakte er nog op 20 BEF! En dat was ook een feest in een zaal enzo. Dat is trouwens de enige keer dat ik ooit iets gekregen heb, terwijl wij massa's geven aan zijn kinderen (zij mogen niet de dupe zijn van de gierigheid van hun vader, ze lijden er al genoeg onder). Ben benieuwd wat hij zal doen op onze trouw.

Begrijp de frustratie dus wel

Vicky

Tine
6-8-2005
 Meld misbruik5-10-2005 16:59:51

Ik wou gewoon nog even het volgende kwijt... mensen die als reactie geven dat Inge haar bericht schandalig is... ik vermoed dat dat mensen zijn die niet alles zelf moeten betalen... dan spreken ze misschien ook anders.
(sorry voor mijn oordeel...)
Maar het feit is... de trouwdag is inderdaad een heel mooie dag ! En voor ons ook ,tot nu toe, de mooiste dag van ons leven. Met alleen maar mooie herinneringen... maar die kater achteraf, dat is moeilijk te vergeten. Het is gewoon zo.
Groetjes

Els
1-4-2006
 Meld misbruik5-10-2005 22:26:37

het spijt me zeer, maar ik betaal mijn trouwdag ook helemaal zelf, en toch ben ik nog steeds van dezelfde mening, maar blijkbaar telt de ene mening wel en de andere niet...

cindy
10-6-2006
 Meld misbruik6-10-2005 8:35:22

ik moet ook alles betalen zenne.
maar sorry dan durf ik nog niet zoiets te zeggen.
als je niet teveel geld aan u trouw wilt geven dan moet je het maar minder doen en minder volk en ja dan heb je miss kans dat je veeeeeel geld krijgt.
nee als ze niks geven trek ik mij niks van aan ik trouw omdat ik dat wil en ik nodig daar iedereen bij uit.en ik ga zeker niet noteren van aja die geeft dat en die geeft dat.
ik en mijn vriend zijn blij om ons geluk met andere te delen en hoeven daar niks van terug te krijgen.

grts

Sofie
7-5-2005
 Meld misbruik6-10-2005 10:01:41

Het was weeral lang geleden dat ik op dit forum geweest ben, maar als ik dit dan lees, kan ik toch niet begrijpen dat jullie je om zoiets druk maken. Ook ik ben dit jaar getrouwd en ja wij hebben ook bijna alles zelf moeten betalen. Wij hebben inderdaad ook cadeau's gekregen van 40 euro voor 2 personen (voor een avondfeest met alles er op en er aan), zelfs lege enveloppen, maar ook bedragen die zo hoog lagen dat we er ons voor schaamde. Wie ben ik om daar een oordeel over te vellen. Je kan toch nooit iemand's rekening maken? Ik zou het ook niet tof vinden dat mensen van mij zouden zeggen: "amai die hebben MAAR 100 euro gegeven en we hadden er tenminste 150 verwacht" OK dit is misschien een overdreven voorbeeld, maar iedere mens is anders en heeft andere normen en grenzen en ja, die kunnen soms wel eens teleurstellend zijn.
Als door dit schrijven je hart is opgelucht, zoveel te beter, maar laat een vriendschap niet kapot gaan door geld. Dat is het echt niet waard!

Wij zijn zelf gulle gevers en ik zal dat niet veranderen omdat andere mensen wat minder op ons trouwfeest hebben gegeven.

Hopelijk hebben jullie een toffe dag gehad (wij in ieder geval wel!)

Sofie

Gaëlle
16-9-2005
 Meld misbruik6-10-2005 15:59:17

dag Inge,

ik begrijp dat het even goed kan doen om je hart te luchten. Wat een reacties zeg, je hebt hier een echte storm veroorzaakt! Bij ons was het ook zo hoor, de ene geeft al meer of minder, da's altijd zo he. Het hangt er ook wel vanaf hoeveel mensen kúnnen en willen geven he.
Bekijk het alleszins van de positieve kant: met 50 euro kan je nog iets doen. Wij hadden ontzettend veel bloemen (ik zie dat echt graag maar we vertrokken op reis) waar de mensen dan ook veel geld aan geven en je minder of soms echt niks mee bent (wij hebben zo een gravure gekregen van een ridder - in een kader die we allebei echt niet graag zien, tja). Da's lastig want mensen hebben dan hun best gedaan en er geld aan gegeven terwijl je er niet veel mee aankan!
Trek het je gewoon niet aan, noch van de cadeautjes waar je van geschrokken bent, noch van de reacties hier.

groetjes en geniet maar lekker na!!!

Gaelle

Joo
1-9-2007
 Meld misbruik6-10-2005 16:39:12

dag Inge,

ik heb juist hetzelfde gevoel! Echt van onze "beste" vrienden kregen we ook "maar" 50 euro, hoewel als er iemand verjaart, we een kado uitleggen van 75 euro. Ik begrijp dat niet hoor,ze weten ook toch hoeveel zo'n feest kost! Ben dan ook echt teleurgesteld. Maar mocht ik jou zijn, laat je niet kennen en ga naar hun trouwfeest en geef ze 120 euro, misschien beseffen ze wel...en ja, het gaat niet om het geld hé, maar gewoon om het principe, vind ik.

In ieder geval, trek het je niet aan en geniet van je huwelijk!!!

daag,
joke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...