Terug naar overzicht
gewoon rustig vertellen?hier heeft iedereen die al weet dat wij een alternatieve viering doen heel positief gereageerd.
Ik zou het ook gewoon eerlijk zeggen. Wij hebben dat ook zo gedaan.Wat maakt hetuiteindelijk uit ? Jullie hebben na die tijd en na 2 kindjes toch niets meer specifiek te bewijzen met een geregistreerd kerkelijke huwelijk ...Ik denk dat ze beter zullen reageren dan je verwacht.Trouwens, heel weinig mensen weten dat je via Rent à Priest niet geregistreerd bent. Laat dat stukje er dus gewoon af. Niemand dat zich daar zorgen over moet maken.Succes dit weekend !TINA1.5.2010
Maya,Tina heeft absoluut gelijk : wil je niet dat je onnodig de gemoederen verhit, vermeld dan gewoon niet dat jullie priester niet geregistreerd is. "Wat niet weet, niet deert", hé. En uiteindelijk is dit toch jullie keuze ?Groetjes
Sorry, niet dat jullie priester niet geregistreerd is, natuurlijk ! Ik bedoelde : dat jullie huwelijk niet in de kerkregisters voorkomt.
Stillekes over zwijgen. Laat ze maar denken. Een priester is een priester. Anders gewoon zeggen. Dat je de locatie wel schoon vond en dat dit niet ging met een 'echte' priester. Wij waren eerst niet van plan om voor de kerk te trouwen. (omwille van de pastoor hier in't dorp) Hadden ook wel efkes van wat nu... maar er werd eigenlijk vrij goed op gereageerd. Uiteindelijk zijn we dan in een andere gemeente voor de kerk getrouwd. groetjes, Carolina
Hey,Ik zou het eerlijk zeggen, zeggen dat dit jullie keuze en wens is. Het is jullie trouw, jullie dag. Als ze jullie echt het geluk wensen, gaan ze zich hier wel bij neerleggen.M'n toek schoonpa vindt onze kerkelijke trouw té ver, maar ja nem moet plooien wil hij erbij zijn.
met té ver bedoel ik zo'n 60 km We volgen de traditie van trouwen waar 't meisje opgroeide en hij is de eerste om over tradities te zeuren ... Dat de wettelijke trouw ook in Brugge zal zijn weten ze nog niet ... zal wellicht ook TE ver zijn voor hem.