Terug naar overzicht
Hallo Eefop www.adagioceremonie.be vind je een huwelijksviering rond het thema hazeltje : raad eens hoeveel ik van je hou ...Misschien kan je dat ook nemen als thema, dat is een kinderboekje.GroetjesLien
Bedankt vr de tip Lien!Maar mijn zus geeft les in de lagere school en heeft het verhaal van Hazeltje reeds gebruikt in hun huwelijksviering, en daarom zou ik graag nog n ander verhaaltje vinden.
Wij hadden als eerste lezing: lieve woordjes van Carl Norac en Claude K. Dubois. Het was wel een verkorte versie.Veel succes!
Ikzelf ben naar een viering geweest waar de bruid les gaf aan het eerste leerjaar. Ze had ook de viering kindergericht gemaakt. Achteraf hadden een deel van de volwassen wel het gevoel (ik ook trouwens) dat het meer om een eerste communie ging dan om een trouw. Het was iets te kinderachtig.
Ik ben ook een kleuterjuf 1ste kleuter en trouw 25 feb.Ik ben nog volop aan het nadenken of ik de kleuters al dan niet wil betrekken. Omdat het idd niet té kinderachtig mag zijn. Een week rond trouwen werken lijkt me wel leuk. Kzou ze laten verkleden, laten scheuren, knippen uit folders van trouwkleden...op nederlandse sites voor kleuters vind je vaak nog ideëen rond de trouw van maxima en alexander...SuccesEn als je op een leuk idee botst mag je 't me zeker laten weten!GrtsKatrien
Wij hebben in onze viering het verhaal van het badeendje gebruikt. Een vriendin kwam dat dan vertellen vanuit het eendje zelf... was prachtig !Ik vind wel dat er iets in mag zitten dat ook voor de kinderen leuk is, maar eigenlijk is het wel jullie dag... als het te kinds wordt... ik denk dat je er achteraf spijt van zal krijgen...
Hoi TinneKan je mij het verhaal van het bdaeentje is doorsturen aub. Het verhaal van Hazeltje hoor je al zo dikwijls dusDit is mijn adre: ilse.beeken@telenet.beIk zal je zeer dankbaar zijn.Ilse 22/07/2006
misschien een leuk idee om de kindjes van je klas uit te nodigen op je trouw, zo kunnen ze een "erehaag" maken als jullie de kerk binnengaan en bv rozenblaadjes strooien
Hallo,een vriendin van mij, die wellinswaar in het lager onderwijs staat heeft het zo aangepakt: de misdienst zelf was niet aangepast naar de kinderen toe maar er lagen in de kerk 2 rollen behangpapier. Die werden uitgerold van vooraan in de kerk naar achteraan. Daar mochten alle aanwezige kinderen een tekening op maken. Dit werd dan op het einde afgegeven aan het bruidskoppel. Wanneer de misviering gedaan was stond er buiten een ijskarretje, leuk voor de kinderen, maar ook de volwassenen waren enthousiast!
Hallo Juf,Ik wil wel met u en de kindjes een volledige ceremonie uitvoeren. Zeker als het in de omgeving van Antwerpen is. maar wat is omgeving Antwerpen dan weer hé. Ik ben namelijk een persoon die de begeleidingen volgt en weet er ook ietske meer van. We kunnen dan een huwelijk nabootsen.Hopelijk tot hoors0473/92.40.62.Groetjes