Terug naar overzicht
Hi,Wij houden ons aperitief in de tuin van de feestzaal. Daartoe worden aangeklede bartafels her en der neergezet, opdat de mensen niet als harken moeten blijven staan met hun glas in de hand maar het ook even kunnen neerzetten om met ons of andere bekenden te praten. Wij hebben ook géén eretafel maar wel tafelschikkingen voor de gasten. Wij zitten zelf aan de tafel waar enkel koppels zitten die, behalve ons, niemand anders kennen op het feest. Dan voelen die zich niet teveel alleen. Wat ik wel al meegemaakt heb op een bruiloft was dat bij elke gang vh diner, het bruidspaar van tafel veranderde, de tafels van hun dichte familie sloegen ze hierbij over omdat ze die ook 's middags al hadden gesproken tijdens de lunch. Op dat feest was het wel met aperitief aan tafel en amuse-bouches, dan voorgerecht, soep, hoofdschotel, sorbet, kaas, dessert en koffie. En zo hebben ze aan alle tafels iets mee-gegeten met hun gasten. Iedereen was daar verrukt over en daarmee had het bruidskoppel met iedereen gepraat en kon volop van de dansavond genieten ! Echt heel geslaagd. Tot daar onze ervaringen met alternatieve feesten. Groetjes
Er zegt toch niemand dat je met je ouders aan tafel moet zitten? Wij hebben dat op ons huwelijk ook niet gedaan. Wij zaten met mijn broer, mijn zus, een nichtje en mijn man z'n beste vriend en hun partners aan tafel. Mijn ouders en schoonmoeder hebben we zelf laten kiezen bij wie ze wilden zitten. Als je geen tafelschikking maakt, riskeer je wel dat je ouders toch nog dicht bij mekaar 'moeten' zitten wegens ergens anders geen plaats. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat het bruidspaar niet werd begroet bij het binnenkomen. Ik zou dat maar raar vinden. De meeste mensen willen jullie toch eerst even feliciteren, denk ik. Ik heb eens meegemaakt dat het bruidspaar te laat op de receptie was ( wegens uitgelopen fotosessie ) en alle genodigden dus al aan de borrel waren. Toen het koppel dan binnenkwam, vormde er zich spontaan een lange rij om hen te feliciteren. Ik vrees dat dat er bij ons zo ingebakken zit :)Groetjes,Krista
Mja, wij zien het in het algemeen niet zitten dat iedereen een hele avond bij dezelfde mensen zit, en zouden zelf graag overal eens zitten ... het gaat dus niet alleen om de ouders al dan niet bij elkaar zetten, maar in het algemeen. We zouden het vrij rondlopen ook willen stimuleren - en we zouden zorgen dat er zitplaatsen over zijn, zodat je makkelijker even verplaatst. We zullen waarschijnlijk ook op drie plaatsen of zo eten geven (andere hapjes), maar daar zijn we nog niet helemaal over uit.
Dat ga je nooit klaar krijgen hoor. De mensen gaan een plekje zoeken. Kruipen hier en daar bijeen. Families, vrienden,... De mensen gaan zowiezo al wel zitten bij mensen die ze kennen. Eens ze ne 'goeie' stoel hebben geven ze die niet graag meer af hoor. Als je een walking dinner doet heb je meer geloop maar dan moeten de mensen weer lang rechtstaan (grrr, ook niet wat het moet zijn)Eten in verschillende zalen zetten is ook een oplossing maar dan heb je weer 'verdwenen' mensen. Eretafel kan even goed enkel met bv. de getuigen. Of zelf een intiem tafeltje voor jullie 2. Handjes schudden ga je toch moeten doen hoor. Dat aanschuiven en handjes schudden ging bij ons vlot hoor. Op 20 minuten was iedereen binnen. Dat maak je zelf zo lang als je wil. Je moet dan nog geen hele gesprekken beginnen. Tussen het eten ben ik al tafels afgegaan om klapkes te gaan doen. Bv, ik had mijn soep binnen en was al op weg naar een tafel. De mensen waren daar soms nog wel aan het eten maar dan kan je ineens vragen of het lekker is en of alles in orde is. groetjes, Carolina
wij hebben gedaan wat jullie van plan zijn en dat liep perfect!Bij binnenkomst hebben we geen rij gevormd. Onze ceremoniemeester gaf een klein bloemstukje met rozen af aan de koppels en zo konden wij zien wie we nog niet gehad hadden. We hadden tijd om de mensen rustig te begroeten en de mensen die ons nog niet gesproken hadden bleven in de buurt rondhangen met een glaasje champagne.De ceremoniemeester had het wel min of meer uitgelegd, dus daarmee dat het heel vlot verliep.Wij hadden ook een walking dinner, maar iedereen had wel een stoel.En het was zeker niet zo dat de mensen de hele avond bleven zitten waar ze zaten. De mensen gingen zeker af en toe ergens anders staan of zitten.achteraf vond iedereen het een super geslaagd feest.Persoonlijk heb ik een grondige hekel aan feesten waar ik verplicht de hele avond ergens moet zitten waar ik 9/10 niet graag zit. Dus dit vond ik een leuke oplossing